Gå til innhold
Hundesonen.no

Leo (4) bildrept - sjåføren stakk av


2_ne

Recommended Posts

Uff... Minner meg om noe jeg var vitne til for halvannet års tid siden. En cavalier ble påkjørt av en taxi, og jeg ble sittende med hunden og se den dø. Politiet hentet den etter hvert, og kjørte den til veterinærhøyskolen for å se om den kunne identifiseres. Om sjåføren ble funnet fikk jeg aldri vite <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håber også at chaufføren bliver fundet, men er ikke særligt sandsynligt.

Vi er også ved at blive kørt ned 1 gang om ugen her vi bor, jeg har lært at vente til der ingen biler er, eller venter et ½ minut efter lyset er skiftet til grøn mand med at gå, da folk kører over for rødt her som gale, og altid gasser op når de ser lyset skifter til rødt. for 1½-2 uger siden var Charlie 10 cm fra at få kappet hovedet af, af en taxi der kørte for rødt, nåede lige at hive ham tilbage. Hundene får sjælden lov til a gå mere end 20 cm foran mig med deres hoveder når vi passerer, og de har blinkende lys på begge sider når det er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en kjører på en hund som er i bånd, så har sjåføren ansvar for å erstatte hunden.

Er hunden uten bånd (men likevel sammen med eier) så har bilføreren kun ansvar for å stoppe og sjekke om hunden lider. Er den død eller skadet, så har likevel ikke sjåføren ansvar for noe som helst. Lider hunden, kan sjåføren avlive den på en human måte.

Søsteren min gikk gjennom et mareritt da hennes chihuahua ble påkjørt da han "gikk fot" som det heter. Sjåføren stoppet ikke engang for å se hva som skjedde. Og søsteren min sto med unge på ca ett år og en død hund, med knust hodeskalle! Fikk beskjed av politiet at de ikke kunne gjøre noe. Og selv om de fant ut hvem sjåføren hadde vært, så kunne de ikke anmelde han/hun for annet enn ikke å stoppe og sjekke hvordan det gikk med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...