Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetreff?

Shelti Tia

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som har noe valpetreff eller noe i tønsbergområdet?

Lille sheltien min som er litt over 4 mnd har nesten bare store lekekamerater. Litt skummelt, for det hender ho blir tråkka på.

Blir nok mere med på de turene de har på greveskogen, selv om Tia må bli bært et stykke. Turene er vel på halvannen time ca.

Tia'n min trenger noen å sloss med på sin størrelse, er det flere sheltier der ute også?

:)

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Men på eik burde det vel være noen fine områder for å slippe valpene litt, eller greveskogen, masse fint turterreng også der?

Hva om vi tok det samtidig med de turene de har på greveskogen på tirsdager og søndager. Så møter de uansett andre hunder.

Blir det noen valper som møter opp så kan vi "hoppe av i svingen" , og la de leke for seg selv.

Skrevet

Dersom en tollertispe på 11mnd kan få lov, er Tekla gjerne med :P Bor på Eik, og både Eikbanene (fotballbanene ved Eik skole) og Greveskogen er flotte områder for små hundedyr som kanskje ikke orker gå så langt. :P

Skrevet

Ella og jeg kan også ta turen. Ella er 5 mnd nå :P (toller). Tar ikke mer enn en times tid å reise til Tønsberg, så det er absolutt verdt det hvis frøkna mi får leke litt med andre valpiser! (Tekla kvalifiserer absolutt som valp *ler*)

Skrevet
Ella og jeg kan også ta turen. Ella er 5 mnd nå :P (toller). Tar ikke mer enn en times tid å reise til Tønsberg, så det er absolutt verdt det hvis frøkna mi får leke litt med andre valpiser! (Tekla kvalifiserer absolutt som valp *ler*)

Ja! Det hadde vært superkoselig! :P Tekla vil gjerne leke med vakreste Ella, hun er svak for andre lekre tollerdamer;)

Skrevet

Da begynner det å bli noen valper/unghunder da, så bra.

Men høres det ikke greit ut å ta det samtidig med tønsberg hundetreff? Mener de møtes på greveskogen parkering tirsdager kl 18 og søndager kl 13.

Ellers er det bare å komme med forslag.

Noen som går på noe kurs med hundene da?

Tia har et par ganger igjen på valpekurset på tønsberg hundeklubb, så er ho meldt på videregående kurs 1 i mars:)

Skrevet
Da begynner det å bli noen valper/unghunder da, så bra.

Men høres det ikke greit ut å ta det samtidig med tønsberg hundetreff? Mener de møtes på greveskogen parkering tirsdager kl 18 og søndager kl 13.

Ellers er det bare å komme med forslag.

Noen som går på noe kurs med hundene da?

Tia har et par ganger igjen på valpekurset på tønsberg hundeklubb, så er ho meldt på videregående kurs 1 i mars:)

Går kurs hos gilabb.com og er superfornøyd med både de andre kursdeltakerne, instruktør og treningsmetode. :)

Skrevet

Jeg går hos rotwailer-klubben to ganger i uka. Veldig fornøyd, føler man får mye hjelp. Er fem valper, en instruktør og en hjelpe-instruktør.

Skrevet

Vi (jeg og min lille boxervalp på 12 uker.) kunne også tenkt oss å være med på valpetreff :-) Holder til på Eik som jeg ser flere andre gjør også.

Skrevet

bor i horten, collietispe på 8 mnd, og valp på snart åtte uker som trenger sosialt samvær :blink:

endelig fått bil igjen, så nå er jeg mer mobil hihi

Skrevet
Hva med å bare bestemme en dato? Førstkommende lørdag for ex.?

da kan i allefall ikke jeg for da leverer jeg valper :blink:

Skrevet

Da har jeg hvertfall startet tråden om valpetreff her. Jeg er litt inn og ut av sykehus noen uker nå, men kommer sterkere tilbake.

Skrevet

Når klokka tenker dere? Kunne tenke meg å være med kanskje, ikke for å slippe løs beistet blandt valpene, men kan da være med i bånd :wub: Om ingen har store protester, da. Gikk veldig fint med Ponni og Mona hvertfall.

Skrevet

Oi, så tidlig. Da kan ikke jeg. Jobber til fem, yey.. så er hjemme ca kvart på seks, kan klare å rekke bort til Eik til seks om jeg er rask. Da er det jo straks mørkt og sånt, er ikke sikkert folk er så interessert i det..?

Skrevet

Jeg har forelesninger tidlig på dagen. Ferdig rundt 13.40. Har øving senere på dagen også, men jeg avser alltids noen timer dersom lillegutt kan møte noen lekekamerater :-D Så for dere som har mer strikt timeplan, kom med et tidspunkt :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...