Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrelegene


Akita

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Ukei - alle snakker om det - jeg fikser ikke sjefsblondina og har unngått programmet etter beste evne, men i går benket Maria og jeg oss for å se en hel episode........

Nei - mine dyr skal ikke i nærheten av en eneste sjel på det veterinærkontoret - vel, kanskje med unntak av damen som helt uten å mukke lempet stor protesterende schæfer opp på bordet uten å spørre den om det passet hunden, eller uten å ta hensyn til at hunden ikke syntes noe om det......... Ros til damen i grønt for det liksom........

Jeg blir imidlertid en smule forundret over at man må sette igjen hunden for en blodprøve - dessuten så blir jeg en smule sjokkert når hunden har gått ett år med diare og har vært hos andre veterinærer uten hell og allikevel blir sendt hjem med zoolack og markkur liksom........... (åååååå glemte, tyne penger ut av ja)

Trude Mostue som kjæledyrekonsulent?

*vrir meg i latterkrampe* Ukei...... personlig så tenker jeg at damen kanskje burde holde seg til ting hun kan noe om........... eller noe (sorry damen altså.... no offence liksom, men å velge noe man kan er av og til skrekkelig lurt)

Litt interessant o observere at kundene jeg da............ det æ'kke folk som det jeg kjenner faktisk.........

Dama med marsvinet var kul da, og virket flink.................... (de som kan roses får vi rose *ler* - har lært at man alltid skal si noe positivt)

Summa summarum?

Terningkast 1 - skuffende og ekstremt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukei - alle snakker om det - jeg fikser ikke sjefsblondina og har unngått programmet etter beste evne, men i går benket Maria og jeg oss for å se en hel episode........

Nei - mine dyr skal ikke i nærheten av en eneste sjel på det veterinærkontoret - vel, kanskje med unntak av damen som helt uten å mukke lempet stor protesterende schæfer opp på bordet uten å spørre den om det passet hunden, eller uten å ta hensyn til at hunden ikke syntes noe om det......... Ros til damen i grønt for det liksom........

Jeg blir imidlertid en smule forundret over at man må sette igjen hunden for en blodprøve - dessuten så blir jeg en smule sjokkert når hunden har gått ett år med diare og har vært hos andre veterinærer uten hell og allikevel blir sendt hjem med zoolack og markkur liksom........... (åååååå glemte, tyne penger ut av ja)

Trude Mostue som kjæledyrekonsulent?

*vrir meg i latterkrampe* Ukei...... personlig så tenker jeg at damen kanskje burde holde seg til ting hun kan noe om........... eller noe (sorry damen altså.... no offence liksom, men å velge noe man kan er av og til skrekkelig lurt)

Litt interessant o observere at kundene jeg da............ det æ'kke folk som det jeg kjenner faktisk.........

Dama med marsvinet var kul da, og virket flink.................... (de som kan roses får vi rose *ler* - har lært at man alltid skal si noe positivt)

Summa summarum?

Terningkast 1 - skuffende og ekstremt dårlig.

så enig så enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns guttungen med marsvinet var så herlig jeg da :P

Ellers fikk jeg litt bakoversveis da de sendte hjem Schæferen med markkur, som Belgerpia også nevner. Ble litt paff da de fortalte hvor lenge den hadde gått dårlig uten at de hadde prøvd å gå til en annen veterinær. Kan på en måte skjønne at den nye vetten ville prøve å eliminere noe og begynne i den enden. Husker ikke helt, men tok de også blodprøver da de var der første gangen, den samme gangen som de fikk med seg markkuren hjem (drev med klesvask samtidig)? For om det var sånn det var, så var det jo ikke så ille. De måtte vel vente litt på blodprøvene uansett?

Uansett var det fint å se at de fant en løsning (selv om jeg lurer litt på hvor mye disse seks pillene om dagen koster).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns guttungen med marsvinet var så herlig jeg da :ahappy:

Ellers fikk jeg litt bakoversveis da de sendte hjem Schæferen med markkur, som Belgerpia også nevner. Ble litt paff da de fortalte hvor lenge den hadde gått dårlig uten at de hadde prøvd å gå til en annen veterinær. Kan på en måte skjønne at den nye vetten ville prøve å eliminere noe og begynne i den enden. Husker ikke helt, men tok de også blodprøver da de var der første gangen, den samme gangen som de fikk med seg markkuren hjem (drev med klesvask samtidig)? For om det var sånn det var, så var det jo ikke så ille. De måtte vel vente litt på blodprøvene uansett?

Uansett var det fint å se at de fant en løsning (selv om jeg lurer litt på hvor mye disse seks pillene om dagen koster).

Nope, de ventet i to uker for å se om markkuren ga noen forbedring... ehem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med så sant ikke noe annet kræsjer.. Fordi jeg har interesse for dyr. og man lærer jo litt små ting som kan være nyttig å ha med seg senere i livet.

Jeg har aldri brukt noen av de veterinærene så kan ikke utale meg på hvordan de er..

.. utaler meg heller ikke om hva jeg synes av det jeg ser på tv. For vi ser ikke alt og er ikke der da det skjer...

Trude er sikkert en dyktig veterinær med sine meninger om hundehold akuratt som hver enkelt person har sin mening om hunde hold. De fleste her inne har jo forskjellig syn på ulike ting innenfor hundehold.. så ja.. hører ikke så mye på hva folk sier..

Noen som vet hvilken rase hunden som er på tven er nå? den som hadd skadet poten sin .. Er det beader collie eller noe sånn?

Ja er en kort klippt bearded colle ..

*dobbelpost. Bruk redigerings- og siteringsfunksjonen. Mod. Raksha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?? Den var jo så liiiten jo!?!

Ja klin seriøs.. den ser sikker bare mindre ut siden den var klippt.. Etter min erfaring var den å veldig Bearded collie i oppførsel... :) Søtnos var han da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...