Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundens logo

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

Ble litt inspirtert av scarlet sitt innlegg om hunden sine logoer her :oops:

Har DIN hund noen spesiell logo?

Pito sin logo:

pitufina.gif

"Pitufina" betyr "jente smurf" på spansk. Det skrives PitU men jeg ville skrive navnet hennes som PitO fordi at ellers hadde folk kallt henne Pitufina rett frem. Fordi at i Spania uttales "U" som "O" og "O" som "Å".. :lol:

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vel sånn ubevisst når jeg tenker over det så blir det krone for Oscar, siden Oscar II var en konge i Irland :wink: Og Nena sin er en filosof, fordi hun heter Filosofias-Simone, blei litt inspirert jeg og så jeg la det inn på siden dems :lol:

http://www.hawaii.edu/lruby/art400/THINKER.GIF

Nena sin(tror bilde var LITT stort, så jeg legger bare url'en)

King_Crown_2.gif

Oscar sin

:)

Skrevet
hvordan i alle dager vet man hva logoer hundene har da???

Det dikter man da selv :) Finner noe som passer til hunden :lol:

Skrevet
hvordan i alle dager vet man hva logoer hundene har da???

Når det gjelder logoene til Scarlet-Red hundene synes jeg det var lett å finne dem :lol: . Sheeba har ordet ordet Magic i stamtavlen, derfor valgte jeg en tryllestav som hennes logo. Coca har en mor som til daglig blir kalt Cola (Coca Cola), derfor "stjal" jeg logoen fra Coca Cola. Synes jo ikke det passet helt med fargene hvitt eller rødt, så jeg gjorde om de fargene til Coca's farger. Leia er oppkalt etter Princess Leia i Star Wars, altså statue av henne som logo her. Nemi er jo oppkalt etter tegnefigurserien av samme navn, derfor ble den logoen valgt. Når det gjelder Mala, ga Silje fort beskjed om at navnet var Kroatisk og betydde liten. Tingeling fra Peter Pan er jo definitivt liten. Til slutt Leah. Hun har Queen i stamtavlenavnet + hun er oppkalt etter Prinsesse Märta's siste datter Leah Isadora, altså en prinsessekrone. :) Altså som Silje og sier, man finner noe som passer til hunden vår. Bruke fantasien vår.

Skrevet
Ehm, Rosen Ramona av Grunningen må vel bli noe sånt noe:

Rose%20-%20Velvet%20Large%20-%20Black.jpg

kjempe skjønt :lol: Ramona er fint... :)

Skrevet
Da må dette være Diego sin Logo.. :):D

ist2_401911_whipped_cream_cake.jpg

Han heter Peer Gynt's Cream Cake.

:D Nyyydelig logo!! :D

(han skulle jo ha hatt en pappeske da, siden du sier han er dum som en pappeske :D)

Skrevet

LagerfeldWeb1.jpg

Egentlig skulle jeg vel hatt en parfymeflaske(Chiwalis smells like lagerfeld) , men rosen lagerfeld er finere og derfor må det være logoen hans.

Skrevet

Fantasien er jammen på plass hos flere av dere her :) Det er jo ikke vanskelig å finne logo, bare man er litt kreativ. Virkelig bra :D Likte godt alle logoene jag, men jeg falt jo helt pladask for den vakre sorte rosen. Den var helt spesiell.

Skrevet
Likte godt alle logoene jag' date=' men jeg falt jo helt pladask for den vakre sorte rosen. Den var helt spesiell. [/color']

Ja, akkurat som Mona :)

Skrevet
Da må dette være Diego sin Logo.. :):D

ist2_401911_whipped_cream_cake.jpg

Han heter Peer Gynt's Cream Cake.

Kanskje du, Diego og kaken har lyst til å komme på lydighetskurs sammen med Silje imorgen? :D

Skrevet

JA! Ta med kake!! :):D :D

Trine er allerede tvunget med ja :D (var ikke så veldig tvangs-aktig nei :D)

Skrevet

Med kake? :D

Ja, det syns jeg da absolutt hun kan ta med siden hun skal på kurs med deg som trener for første gang! Alle som skal på lydighetskurs for første gang MÅ ha med kake, det er vanlig tradisjon det altså... Sant vel Gunn?

:D :D

Skrevet

Hihi.. Tror ikke dere vil smake noe jeg har lagt.. :)

(Ikke flink å bake, selv om det er gøy)

Gunn: Hva slags kurs er det?

*Nysgjerrig*

Hva lærer enn?

Og er det bedre enn grunnkurs? Eller er det det samme?

Silje har ikke sagt så mye utenom at det er ett Lydighets kurs elns.. :D

Skrevet

hmmm hunden min heter jo simba hehe. :D

http://www.ohkult.hu/images/bencepix/simba.jpg

(håpe jeg fikk med bilde denne gangen)

skal vi se hund nr 2 sirius. sirius er jo også navnet på en stjerne (hundestjernen) altså må logoen hans bli en stjerne

på treddjeplass:

http://saintpaulsunday.publicradio.org/fea...ages/mozart.jpg

MOZART! thats the dog! og så misty, hun er oppkalt etter misty i pokemon

så: http://www.pokemonelite2000.com/misty05.jpg

har tre hunder til også da :) fortsettelse følger...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...