Gå til innhold
Hundesonen.no

Dværg guarami ligger på siden


Einstein&Charlie

Recommended Posts

Opdaget i går aftes at min dværg guaramihan hyperventilerede og gemte sig bag min cirkulationspumpe, og tænkte ikke så meget over det, før idag da jeg så at han var oppustet, hyperventilerede og lagde sig på siden når han havde ro til det.

Begyndte at overveje om han er syg, men så lagde jeg mærke til at skællene på strittede lige ud i luften, og faktisk at kysseguaramierne er begyndt at bide alle de andre fisk, og lagde mærke til at de jagede dværg guaramihannen, og alle de andre. Dværg guarami hannen lagde sig på siden mellem de tidspunkter han blev jaget/ bidt af kysseguaramierne.

Så jeg bliver nok nødt til at gå af med kysseguaramierne, siden de plager de andre.

Men er dværg guarami hannen syg eller kan det være på grund af kysseguaramierne? :)

Nu har jeg sat dværg guarami hannen over i mit karantænekar for en sikkerheds skyld, der lægger han sig også på siden, og ser meget oppustet ud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mit kar er 120 L.

Studerede fiskene lidt efter at jeg flyttede hannen, og kunne se at kysseguaramierne er blevet meget agressive, specielt en af dem, den bider og jager alle fisk i karret.

Men indtil videre så ser det ud til at mine dværguarami hunner tager det stille og roligt.

Men efter det jeg så igår, så bliver kysseguaramierne sat til salg.

Edit: Ser ud til at en af hunnerne er ved at være rognstign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipsen har så absolutt rett: dvergene er utrolig følsomme og utsatte for stress og stressrelaterte sykdommer. Og da man i tillegg tar at guramier generellt kan være noen riktige j... mot hverandre og artsfrender så er det nok liten tvil om at han virkelig har fått skikkelig juling og blitt meget stresset. Det igjen gjør han veldig mottakelig for sykdommer og ikke minst infeksjoner i sårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...