Gå til innhold
Hundesonen.no

valp og bein


lise og bajas

Recommended Posts

vår valp er så selskapsyk at når han får bein legger han seg helst oppå barna mens han tygger og koser seg . jeg har lært mine barn at hunden skal være alene og ikke røres når den har bein men dette blir vanskelig da hunden ligger nesten oppå barna...hehe...den minste gutten min er ett typisk mattebarn ,han elsker å sitte/ligge i gulvet ,der gjør han lekser,leser,ser tv osv...nå er barnet sykt og ligger i gulvet å ser barne tv. med valpen som hodepute er alt i skjønneste orden. valpen ligger uforstyrret og spiser sitt bein og har vell ingen aning om hva matforsvar er...ennå hvertfall...de er fryktelig søte da!

kan dette trigge matforsvaret?? jeg bare lurer...gutten har aldri tatt ifra hunden noenting da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg tørre og si at forsvar mot godbiter/bein osv og mat er to helt forskjellige ting... pga min hund f.eks takler ikke at andre dyr og enkelte mennesker roter i matskåla mens hun spiser. men når det kommer til godbiter/bein/griseører osv osv så har hun ikkenoe forsvar i det hele tatt. så sånne ting tror jeg er opp til ver enkelt hund osv. Men nå er jeg langtifra noen ekspert på området men tenkte jeg skulle bare dele min erfaring med min hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idet at din hund selv opsøger selskab når han har ben tror jeg ikke der kommer de store problemer, hvor imod, hvis han havde trukket sig bort fra jer når i nærmede sig ham, så skulle i nok træne på at han enten lå et "privat" sted kun til når han ville være alene med godter, eller træne væk evt. madforsvar.

Men hvis du har lyst til at have dem adskilt når han har ben og andre godter, så ville jeg træne på at han skulle lægge sig på det sted i har bestemt er hans, med sit ben, og enten forlade benet der når han gik eller blive til det er spist.

Mange af mine venner der har barn og hund, har lært deres hunde den kommando, når de får ben så trækker deres hunde automatisk hen til deres sted(selv om det går helt fint og ligge ved siden af barnet uden at der sker noget), og hundene bruger det også som et form for helle, når de vil være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må nok inrømme at jeg ikke føler meg 100% sikker på situasjonen når barn og hund ligger så tett når det spises på bein.

nå har jo min lille luring av en valp slike bein over alt i huset da han gjemmer dem (graver ned) sine bein inne. derfor er det ofte han tygger på ett bein han har "gravd opp".

valpen har aldri sagt ifra om mat av noe slag før,men jeg vet jo at det kan skje...

det går jo selvfølgelig fint an å innøve en fast plass for gnaging...fint råd!

de to minste i huset ser ut til å virkelig kose seg i hverandres selskap så langt i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...