Gå til innhold
Hundesonen.no

Valentinesday


Wanderlust

Recommended Posts

Til torsdag er det valentinesday, og skal folket her noe da, eller ser dere på dette som en vanlig dag?

Jeg er litt med på at dagen er en ekstra dag for butikker til å tjene litt ekstra, men vil likevel finne på noe. Så hva er dere som vil "feire" dagen sine planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første Valentine's på syv år jeg er singel, så i år blåser jeg litt i hele dagen. I utgangspunktet synes jeg det er en teit, kommersiell greie, men det var jo alltid hyggelig å få blomster og gjøre noe litt ekstra allikevel. For meg har det alltid vært viktigere at det ligger omtanke bak enn at det er så fantastisk storslått med roser og konfekt og greier, og det mener jeg fremdeles. I år er det fortsatt bittelitt usikkert hva det blir til, men for meg - i hvertfall nå i år - så er det en helt vanlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten frøken i hus som er veldig opptatt av dette (kan det være pga all reklamen som florerer tro?). Det jeg har tenkt ut er at jeg benytter meg av dagen slik at det hele blir ansett som en mulighet for å fortelle de nære og kjære at en er glad i dem og setter pris på at de er til. Strengt tatt er jo dette noe en skal gjøre hver eneste dag- men det strekker ikke alltid timene til. Og selve konseptet Valentine er jo ikke bare rettet mot kjærestepar da folkens :)

Så her blir det laget kort til mormor, farmor osv osv osv... bare for å gi dem en liten oppmerksomhet. Slik sett vil jo ikke butikkene tjene noe på oss heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romantisk som jeg er, håper jeg jo på litt romantisk kliss den dagen, men etter noen år med kjæresten, har jeg gitt opp. han er ikke noe romatisk selv.. :);) Så dagen går nok som normalt.

Kan ikke jenter gjøre noe romantisk ut av den dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er prøvd, med gave, blomster, kort og middag. Men når det aldri blir noe tilbake, mister man litt gnisten til å stå på. Særlig når han ikke skjønner vitsen. :)

MEN: jeg kan jo alltid kjøpe fiiine roser til meg selv da! ;) :angel:

Har akkurat det samme problemet! Bra jeg ikke er alene. I fjor ble det katastrofe da jeg hadde disket opp med middag, hjertemuffins, gave og greier, og samboeren min bare hadde glemt dagen (enda så mye jeg hintet!). Så i år skal jeg bare senke forventningene og heller bli positivt overrasket :rolleyes: Men skal uansett benytte dagen til å fortelle nære og kjære at jeg er eksepsjonelt glad i de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Er det ikke litt ille at man må ha en spesiell DAG for å kunne være romantisk ? Hvorfor ikke være det litt oftere liksom ? Helt uten at det er noen spesielt ?

Eller som i gubben min sitt tilfelle: MÅ det være romantisk??? Etter snart ti år har jeg fått blomster to ganger, en gang fordi jeg hadde hatt bursdag (som ble glemt som vanlig) og en gang fordi han hadde vært teit..

Men fjellstøvler, praktiske klær og utstyr det trenger man ingen unnskyldning for å få.. pussig det der altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått noe denne dagen jeg..men så jeg heller aldri gitt noen noe heller :ahappy:

Hadde jo vært litt morsomt med en "hemmlis" som sendte noe, men jeg hadde bare blitt gretten om jeg ikke fant ut hvem det var ganske fort. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fjellstøvler, praktiske klær og utstyr det trenger man ingen unnskyldning for å få.. pussig det der altså.

Hehehehheeh.....

Hadde jo vært litt morsomt med en "hemmlis" som sendte noe, men jeg hadde bare blitt gretten om jeg ikke fant ut hvem det var ganske fort. :rolleyes:

Svein Tooooooore ! Nå har du sjansen... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt ille at man må ha en spesiell DAG for å kunne være romantisk ? Hvorfor ikke være det litt oftere liksom ? Helt uten at det er noen spesielt ?

Litt samme som med morsdag og farsdag i grunn. Rart med bare en dag man skal sette pris på foreldre, når man kan/bør gjøre det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 5 år siden hadde vi vært sammen i 4 mnd, og da ble det feiret. I år blir det vel spike og jeg på en fin tur i skogen etter x antall timer i stallen, mens samboeren er på seminar. Pleier bare leie en film og kose oss med god middag vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år er det fortsatt bittelitt usikkert hva det blir til, men for meg - i hvertfall nå i år - så er det en helt vanlig dag.

*boikotter*

Det var usikkert hva jeg skulle, nå er det blitt klart at jeg kommer til å joine Marianne i boikotten <_< Akkurat nå kan samtlige mannfolk dra et visst sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av helt naturlige grunner, blir Valentinesday skikkelig, skrekkelig og ordentlig boikottet i år.. Forhåpentligvis til neste år og.. Og året etter der..

Men jeg har forsåvidt alltid syns det har vært tull, at man skal være romantiske en dag i året - selv den gangen av&på-saken var ordentlig på og faktisk sendte både blomster og kort og var passe romantisk (jeg må innrømme at jeg ikke sliter veldig med sånt selv *flir*). Man trenger ikke å sende kort eller kjøpe gaver for å vise noen at man bryr seg om dem.. Og hva betyr egentlig kort og gaver en dag i året, mot kanskje ingenting (annet enn til bursdag og jul) resten av året? Ikke en dritt, nei.. Så valentinesday kommer nok ikke til å bli feiret her ever, så sant jeg ikke blir suppe-forelska i en eller annen hyggelig fyr som er søt og oppmerksom hele resten av året også.. (og det kommer jo ikke til å skje, for jeg faller ikke for sånne gutter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var usikkert hva jeg skulle, nå er det blitt klart at jeg kommer til å joine Marianne i boikotten <_< Akkurat nå kan samtlige mannfolk dra et visst sted.

Kanskje vi skulle ha vår egen lille mannfolk-er-teite-så-derfor-feirer-vi-den-dagen-som-vi-vil-feiring? hehe

Drikke oss fulle og spise masse snop og is og sjokkis og pottis og og og.... Og neida, det kan vi jo ikke for du spiser jo ikke sånt, og drikker gjør du heller ikke.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle ha vår egen lille mannfolk-er-teite-så-derfor-feirer-vi-den-dagen-som-vi-vil-feiring? hehe

Drikke oss fulle og spise masse snop og is og sjokkis og pottis og og og.... Og neida, det kan vi jo ikke for du spiser jo ikke sånt, og drikker gjør du heller ikke.... :ahappy:

Ja! Det gjør vi! Og så setter vi inn den selektive hukommelsen så jeg glemmer dietten en dag :blink: It is a special occasion :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Det gjør vi! Og så setter vi inn den selektive hukommelsen så jeg glemmer dietten en dag :blink: It is a special occasion :rolleyes:

Ja faktisk for atte det er det *flirer* Og man må unne seg sånt innimellom på sånne dager......*mumler noe om at det fortsatt er håp for deg osv...... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faktisk for atte det er det *flirer* Og man må unne seg sånt innimellom på sånne dager......*mumler noe om at det fortsatt er håp for deg osv...... :blink:

Unne seg ting må man når mannfolk er teite (edit: og det er de jo ganske ofte). Dessuten kom jeg og 2ne frem til at siden onsdag er lillelørdag, så er torsdag lillesøndag, og på søndager har man lov til å spise det man vil :ahappy:

*mumle noe om at hvorvidt det er håp for meg eller ikke antageligvis er veldig avhengig av hva som skjer i kveld* :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...