Gå til innhold
Hundesonen.no

Sprø, dårlige negler

Jane

Recommended Posts

Skrevet

Søndagstur i skogen endte med nok et blodbad for stakkars Sara..

Kloa ( tommelen ) sprakk og delte seg, såpass høyt opp så nerven stikker ut. Fått stoppet blodet og renset med pyrisept, men neglen henger igjen i vevet under så tørr ikke å ta klosakse å bite den helt av.

Dette er tredje gangen dette har skjedd, er neglene hennes helt sprø som vaffelkjeks ? Og hvordan kan jeg unngå dette igjen, noe man kan gi hunden for at klørne skal bli sterkere/mere solid ? Hun har aldri lange negler, da jeg er veldig påpasselig med det siden jeg trodde det var grunnen for at det skjedde første gangen.

Drar til dyrlegen i morgen dersom ikke den faller av selv, redd det blir ny runde med bedøvlse hos dyrlegen, noen nye sting og på med bandasje.

februar2008030sh4.jpg

Skrevet

Det kan ikke være en form for kloløsning da? siden det samme skjer flere ganger? Er jo ikke alltid at hele kloen faller av ved kloløsning?

Skrevet

Nei, kan ikke være det, da det alltid skjer ved skade.. denne gangen inne i skogen når hun drev å løp rundt omkring å lekte.

Skrevet

En venn av meg hadde samme problem med sin hund (rottwailer). Hun byttet fòr og tilsatte i tillegg lakseolje i maten, og etter 8 uker så var klørene mye bedre. Nå er de helt "normale" (må vel legge til at hunden gikk på Labb, og ble satt over på Royal Canine).

Skrevet

Sara har gått på Royal Canin, Eukunuba, Hills, Pro Plan hele livet, så hun har ikke smakt så mye som en kule Labb.

Og Omega-3 tilsetter jeg föret her eneste dag, så der har jeg god samvittighet :P

Har bestilt time hos vetrinær nå, så da får vi bare vente å se hva hun sier ! :P

Bonitapia : skal sjekke den hjemmesiden og lese litt, hadde vært fint å fått tak i noe så dette ikke har så lett for å skje igjen :P

Takk for råd og tips, folkens! Deilig å vite man kan lufte sine "problemer" og få hjelp også !:P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...