Gå til innhold
Hundesonen.no

Sprø, dårlige negler


Jane

Recommended Posts

Søndagstur i skogen endte med nok et blodbad for stakkars Sara..

Kloa ( tommelen ) sprakk og delte seg, såpass høyt opp så nerven stikker ut. Fått stoppet blodet og renset med pyrisept, men neglen henger igjen i vevet under så tørr ikke å ta klosakse å bite den helt av.

Dette er tredje gangen dette har skjedd, er neglene hennes helt sprø som vaffelkjeks ? Og hvordan kan jeg unngå dette igjen, noe man kan gi hunden for at klørne skal bli sterkere/mere solid ? Hun har aldri lange negler, da jeg er veldig påpasselig med det siden jeg trodde det var grunnen for at det skjedde første gangen.

Drar til dyrlegen i morgen dersom ikke den faller av selv, redd det blir ny runde med bedøvlse hos dyrlegen, noen nye sting og på med bandasje.

februar2008030sh4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg hadde samme problem med sin hund (rottwailer). Hun byttet fòr og tilsatte i tillegg lakseolje i maten, og etter 8 uker så var klørene mye bedre. Nå er de helt "normale" (må vel legge til at hunden gikk på Labb, og ble satt over på Royal Canine).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara har gått på Royal Canin, Eukunuba, Hills, Pro Plan hele livet, så hun har ikke smakt så mye som en kule Labb.

Og Omega-3 tilsetter jeg föret her eneste dag, så der har jeg god samvittighet :P

Har bestilt time hos vetrinær nå, så da får vi bare vente å se hva hun sier ! :P

Bonitapia : skal sjekke den hjemmesiden og lese litt, hadde vært fint å fått tak i noe så dette ikke har så lett for å skje igjen :P

Takk for råd og tips, folkens! Deilig å vite man kan lufte sine "problemer" og få hjelp også !:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...