Gå til innhold
Hundesonen.no

Utålmodig hund, noen tips?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Hera har vært på sykkeltur i forrige gårs, og om kvelden ble hun halt og hopper rundt på 3 bein. Men hun hadde ikke vondt når jeg tok på foten. Så neste morgen ble det bra igjen, og vi dro å lekte med Buster en stund. Om ettermiddagen ble hun halt igjen og denne gangen skrek hun når jeg tok rundt foten. Så vi regner mer at hun har en forstuing. Idag halter hun fremdeles, og har nå begynt å mase. Hun vil ut og sånn.. Blir jo kjedelig å ligge iro hele tiden. Men hva kan vi gjøre? Gå en liten tur med en tre beins hund? Eller hva? Den eneste gode hjernetrimmen vi pleier å gjøre er å gjemme nøklene inne, men da springer jo ho omkring. Så noen tips til hva vi kan undeholde ho med? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. hva med å legge gobiter i en flaske, skru av toppa, og la henne forsøke og få dem ut? det burde ikke belaste foten hennes for mye. hun må jo uansett og og gjøre fra seg, og så lenge beine ikke blir verre går det bra. virdert dyrlege i tilfelle det blir verre? da kan dere jo også sette på en (støtte)bandasje for og skåne det litt.

lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta leverbiter i en ketsjup flaske og vann..Så lar du det stå en ti minutters tid...Så går du på en åpen plass...Så lager du et spor (uten at hunden ser det) og lar henne snuse og kose seg med det sporet..Pito er helt kjørt etterpå hun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta leverbiter i en ketsjup flaske og vann..Så lar du det stå en ti minutters tid...Så går du på en åpen plass...Så lager du et spor (uten at hunden ser det) og lar henne snuse og kose seg med det sporet..Pito er helt kjørt etterpå hun :P

blir ike det mye belastning for beinet hennes dah? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg har vasket ketshup flasken nå, og skal prøve det i kveld på gresset. Men lukter bare hunden på det da? BLir den ikke lei om den ikke finner noe å spise? Eller spiser den på gresset? hehe :P

Foten blir bedre ser jeg. litt stiv, så hund har nok fått seg en forstuing. Men det er alltid greit å få tips til hva man kan gjøre hvis det er en dag hunden må være iro over en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg har vasket ketshup flasken nå, og skal prøve det i kveld på gresset. Men lukter bare hunden på det da? BLir den ikke lei om den ikke finner noe å spise? Eller spiser den på gresset? hehe :P

Foten blir bedre ser jeg. litt stiv, så hund har nok fått seg en forstuing. Men det er alltid greit å få tips til hva man kan gjøre hvis det er en dag hunden må være iro over en stund.

Jeg legger noen godbiter på slutten av sporet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre forslag til hva som lukter fristende hvis man ikke har lever?

Går vel an med en annen flask også vel?

Ta f.eks barbecue saus og vann det litt ut med vann..

Eller du kan bruke kraften fra f.eks kylling...

Bare fantasien setter grenser :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera har vært på sykkeltur i forrige gårs, og om kvelden ble hun halt og hopper rundt på 3 bein. Men hun hadde ikke vondt når jeg tok på foten. Så neste morgen ble det bra igjen, og vi dro å lekte med Buster en stund. Om ettermiddagen ble hun halt igjen og denne gangen skrek hun når jeg tok rundt foten. Så vi regner mer at hun har en forstuing. Idag halter hun fremdeles, og har nå begynt å mase. Hun vil ut og sånn.. Blir jo kjedelig å ligge iro hele tiden. Men hva kan vi gjøre? Gå en liten tur med en tre beins hund? Eller hva? Den eneste gode hjernetrimmen vi pleier å gjøre er å gjemme nøklene inne, men da springer jo ho omkring. Så noen tips til hva vi kan undeholde ho med?  :lol:

du kan jo gjemme en godbit i et gammelt laken også lage knuter så hun må streve litt for å få det opp ;) det syns vicky er morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kong til henne? Jeg bruker å fylle kongen med noe godt, og så "stenge" for åpningen. Hunden får se hva jeg gjer, og så må hun vente mens jeg gjemmer den inne på stua eller i gangen. Da må hun først søke den opp, og så må hun klare å å få åpnet den før hun får ut det gode inni. Dette funker hver gang, og hun sovner som regel etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...