Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskeegg i lilla kartong

MegaMarie

Recommended Posts

Synes jeg ser slike overalt, jeg.. Shell-stasjonen jeg var på i går kveld (på Nordstrand), Rimi'butikken her på Furuset, også mener jeg at jeg så dem på Statoil'en sist jeg var der..

Har dog aldri smakt dem, så idag tenkte jeg at jeg skulle finne ut av hva allt dette "styret" dreier seg om, så jeg kjøpte en pakke. Og dæven - så godt!

Ja, nå skjønner jeg også oppstusset, men tror det holder med ett av gangen - da det var nok søtt i de for i alle fall noen (få) timer..

Lykke til i jakten - men sjekk også bensinstasjoner!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 231
  • Created
  • Siste svar
Synes jeg ser slike overalt, jeg.. Shell-stasjonen jeg var på i går kveld (på Nordstrand), Rimi'butikken her på Furuset, også mener jeg at jeg så dem på Statoil'en sist jeg var der..

Har dog aldri smakt dem, så idag tenkte jeg at jeg skulle finne ut av hva allt dette "styret" dreier seg om, så jeg kjøpte en pakke. Og dæven - så godt!

Ja, nå skjønner jeg også oppstusset, men tror det holder med ett av gangen - da det var nok søtt i de for i alle fall noen (få) timer..

Lykke til i jakten - men sjekk også bensinstasjoner!

Susanne

Jeg er faktisk enig... Et holder for en stund gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda joda, jeg har så klart kjøpt ett lager! Selvkontroll er overrated, men greit å ha.

:)

De eggene hadde ikke vart lege i mitt hus!:-D

Kjøpte to pakker i dag og eg spiste to egg mens eg så på frustrerte fruer og to mens eg så medium så no e det bare 1 pakke igjen :)

Oi ;O Bare EN pakke ? xD

Der er alt for gode.

Ja veit det :rolleyes:

Jeg ble servert to sånne egg under en romantisk middag her en dag. KVALMENDE. ;)

Ikke kvalmende med bare to egg..

Har spist to nå. Jeg er kvalm.

Kvalm av bare to ? :D Tydeligvis blir ikke jeg så lett kvalm .. ?

Jeg simpelthen elsker de eggene. Varför, why, hvorfor??

Fordi de er de diggeste som finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det nå er en tråd på 7 sider her inne,og folk rundt med snakket såå mye om disse j*vla eggene så MÅTTE jeg kjøpe en pakke i helga... :rolleyes:

Jeg spiste TO .. :) og dere kan banne på at det ikke var mine siste påskeegg ja...

Søren så digge :) Men holder med MAX to av gangen :rolleyes:

Digger dem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det nå er en tråd på 7 sider her inne,og folk rundt med snakket såå mye om disse j*vla eggene så MÅTTE jeg kjøpe en pakke i helga... :rolleyes:

Jeg spiste TO .. :P og dere kan banne på at det ikke var mine siste påskeegg ja...

Søren så digge :P Men holder med MAX to av gangen :rolleyes:

Digger dem <3

Ja, max 2 omgangen her også ;)

Jeg var nødt å ta å teste jeg også, og vet dere hva, de var gode! :P Utrolig digge! Jeg fikk et av en veninne, vet ike om jeg bør kjøpe, får jeg kommer til å bruke så mye penger på de da *flir*

Haha vet, de er dyre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...
Har de kommet til Trondheim ???!

De selges på Rimi ved Leuthenhaven (nei, jeg har ikke planer om å sjekke om det var riktig skrevet, og nei jeg har fremdeles ikke lært meg det etter snart fjorten år i denne byen), i alle fall. Og sikkert på andre Rimi-er også. Også tror jeg de selges på Spar (ved Kyvannet). Men ellers veit jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...