Gå til innhold
Hundesonen.no

Luftet hunden sin på tohjuling


SFX

Recommended Posts

*grave min egen grav*

Jeg har faktisk kjørt 4-hjuling flere ganger og trimmet dyr samtidig. Da for å sjekke gjerder, juletre sanking o.l. Dem fleste dyr vet å holde seg på avstand om dem er vant med sykkel. Har faktisk hatt dyret i bånd det strekket før jeg kom i skogen og kjørt samtidig :)

Ser ikke helt problemet med å la dyret sitte på heller jeg... (hunder lærer vist og sånnt) Men mulig jeg er vokst opp for langt ute på landet eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov og ha barn bakpå en scooter/motorsykkel. Koffor er det då så skrekkelig å ha en hund bakpå. et barn bakpå er ikkje noe mer sikra enn hunden. Er en sikra på sykkel så er det større sannsynlighet for større skade ved en fart på 30 km.

Eg kjørt scooter med (mye last på meg, så sikkert drit lurt ut) så satt eg slik til at eg ik kunne røre bena min. Skled og kan love dere at bena mine såg ****** ut.

Etter min mening så ser eg ikkje den store synden i dette.

Eg hadde katten min i ransel når eg kjørte scooter, han hoppet oppi sekken sjøl. gikk drit bra. dyre lærer seg det meste.

Hadde Akita vært mindre så hadde eg ikkje hatt noe store problemer med å ta ho med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på, er hvor utrolig lett det blir hylekor når noen gjør noe som ikke enkelte Ludvig-er her inne ville gjort - og det later til at Belgerpia også reagerer slik. Det er IKKE vi som blåser opp denne saken, slik Sola beskriver det - vi prøver, iallfall gjør jeg det, å trekke pusten litt og se om det egentlig er så grusomt ille og dumt og livsfarlig, slik dette nå er gått til å bli. Emma starter med å si "dumt", og nå er vi allerede oppe i "livsfarlig".

Ikke verst! :rolleyes:

Men for å ta dette liksomseriøst igjen: Altså ER det lov å kjøre slik, så lenge man har gyldig førerkort. Da er spørsmålet hvor "dumt eller livsfarlig" det er?

Tja, hvor mange dødsfall er forårsaket av hunder som kastes fra firehjulinger ut i trafikken så mennesker omkommer? Hvor mange nakkebrudd forårsakes av fremadkastede hunder? Hvor mange hunder har kommet som prosjektiler ut frontruten og drept 3-4 forbipasserende? Kan ikke helt huske det gitt...

Det mest farlige er i det hele tatt å kjøre bil. Det hadde nok vært tryggest å ferdes til fots ute på et jorde. Da bør jo ingen SLIPPE hunden sin en gang i nærheten av en vei da, siden den teknisk sett KAN bli skremt - og løpe ut og forårsake en trafikkulykke hvis det finnes en vei innen en mil eller to i nærheten?

Jeg har vel både sett selv og hørt om opptil MANGE løshunder i trafikken - hunder som presumptivt har stukket av fra en eier som har sluppet dem løs. Ergo burde det da være båndtvang eller, Sola? Krav om absolutt sikring?

Og disse livsfarlige sykkelkurvtransportene av hund? Hørt om mange tilfeller der hunder har forårsaket store personskader eller død på sin ferd ut av sykkelkurvene? Ikke det nei... Derimot burde det vært forbudt å sykle. Punktum - fordi sykler man på fortauet, har opptil flere fotgjengere blitt skadd, foruten syklistene selv når de ikke klarer fortauskantene; og i trafikken går det med opptil flere syklister regelmessig bare fordi de ER der.

Skal argumentet være at hvisomattedersomattetenkomatte... så burde ALT vært forbudt, for alt er livsfarlig - inklusive å leve, for vi dør jo av det. Og hvis et kriterie for hva man "burde gjøre", enten det er som hundeeier eller ikke, skal være at NOEN synes det er dumt eller uforsvarlig "for tenk om si eller så i femte potens".. så ville det ikke vært mye igjen å gjøre på denne planeten.

Da ville vi stått og ventet på grønt lys alle sammen, selv om det var fri sikt en kilometer i hver retning og det var midt på natten og ikke en eneste bil - for tenk om... Jeg tror iallfall du måtte stått der alene, Sola, for jeg har nok gått for lenge siden. Men kanskje skulle man ikke engang våget seg ut på gaten... for det er fali' det, sa han Ludvig.

Jeg visste egentlig at du kom til å overdramatisere dette så til de grader, fordi noen her inne syns det er dumt å ha usikrede hunder bakpå kjøretøyer i fart..

Jeg kan ikke se hvor jeg har skrevet at ALT burde være forbudt, heller? Men det er mange ting som er lurt å unngå. Nei, man burde kanskje ikke slippe hunden sin løs langs veien hvis man ikke har en viss kontroll over den. (Jeg snakker ikke om hvis det skulle ha kommet et romskip og skremt den, og ei heller om milevis unna veien...)

Jeg klarer i alle fall å skille litt mellom svevende livsfare og forhøyet risiko, men det gjør tydeligvis ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å ta dette liksomseriøst igjen: Altså ER det lov å kjøre slik, så lenge man har gyldig førerkort. Da er spørsmålet hvor "dumt eller livsfarlig" det er?

spørsmålet er om du har lest paragraf 3 i vegtrafikkloven...

Skal argumentet være at hvisomattedersomattetenkomatte... så burde ALT vært forbudt, for alt er livsfarlig - inklusive å leve, for vi dør jo av det. Og hvis et kriterie for hva man "burde gjøre", enten det er som hundeeier eller ikke, skal være at NOEN synes det er dumt eller uforsvarlig "for tenk om si eller så i femte potens".. så ville det ikke vært mye igjen å gjøre på denne planeten.

Da ville vi stått og ventet på grønt lys alle sammen, selv om det var fri sikt en kilometer i hver retning og det var midt på natten og ikke en eneste bil - for tenk om... Jeg tror iallfall du måtte stått der alene, Sola, for jeg har nok gått for lenge siden. Men kanskje skulle man ikke engang våget seg ut på gaten... for det er fali' det, sa han Ludvig.

Ja et sted må man jo begyne. Sola har hvertfall starta riktige retningen og virker noe mere FORNUFTIG en DEG! for det er sånn innstilling som du har som gjør akkurat denne "planeten" til det den er. RETT OG SLETT FREKK ER DU! se og gå og vask munn din. (det sa min mor)

Det er kanskje lurt og komme deg inn og lese paragraf 3 i vegtrafikkloven før du svarer!

for dette ble patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålet er om du har lest paragraf 3 i vegtrafikkloven...

Denne?

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Hvordan brytes denne da, sånn eksakt? Har ikke vedkommende vært hensynsfull? Hvor mye mer aktpågivende burde h*n vært? Eller varsom? Hvem var i fare? Hva for slags skade voldes det? Hvilken annen trafikk ble unødig hindret eller forstyrret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne?

Hvordan brytes denne da, sånn eksakt? Har ikke vedkommende vært hensynsfull? Hvor mye mer aktpågivende burde h*n vært? Eller varsom? Hvem var i fare? Hva for slags skade voldes det? Hvilken annen trafikk ble unødig hindret eller forstyrret?

Slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes skade. Ett lite ord, men stor betydning i sammenhengen :) Hva slags skade som kan oppstå av at en usikret (var det en rottweilerlignende sak, tro?) f.eks mister fotfestet (av skarp sving, en litt brå brems, en skrens osv., er det vel liten grunn til å utdype, håper jeg? Hva som skjer hvis firehjulingen blir påkjørt bakfra (ja, det skjer!) er vel også ganske innlysende? Og nei, jeg mener fortsatt ikke at det er 99% sjanse for at det kommer til å skje, men det er 100% mer risiko enn hvis man hadde tatt seg bryderiet med å feste det man måtte ha med seg av last.

Red: tar med ett svar til

Er lov og ha barn bakpå en scooter/motorsykkel. Koffor er det då så skrekkelig å ha en hund bakpå. et barn bakpå er ikkje noe mer sikra enn hunden. Er en sikra på sykkel så er det større sannsynlighet for større skade ved en fart på 30 km.

Eg kjørt scooter med (mye last på meg, så sikkert drit lurt ut) så satt eg slik til at eg ik kunne røre bena min. Skled og kan love dere at bena mine såg ****** ut.

Etter min mening så ser eg ikkje den store synden i dette.

Eg hadde katten min i ransel når eg kjørte scooter, han hoppet oppi sekken sjøl. gikk drit bra. dyre lærer seg det meste.

Hadde Akita vært mindre så hadde eg ikkje hatt noe store problemer med å ta ho med.

Så du syns ikke det er forskjell på gripeevnen til en hund i forhold til et menneske? Og hva med avstanden, man sitter vel helst litt nærmere føreren? Og...bruker du ikke hjelm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan brytes denne da, sånn eksakt? Har ikke vedkommende vært hensynsfull? Hvor mye mer aktpågivende burde h*n vært? Eller varsom? Hvem var i fare? Hva for slags skade voldes det? Hvilken annen trafikk ble unødig hindret eller forstyrret?

Akela sa: Men for å ta dette liksomseriøst igjen: Altså ER det lov å kjøre slik, så lenge man har gyldig førerkort. Da er spørsmålet hvor "dumt eller livsfarlig" det er?

altså dette oppfatter jeg som at "man har førerkort og kan presse grenser". Derfor refererer jeg til paragraf 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes skade. Ett lite ord, men stor betydning i sammenhengen :) Hva slags skade som kan oppstå av at en usikret (var det en rottweilerlignende sak, tro?) f.eks mister fotfestet (av skarp sving, en litt brå brems, en skrens osv., er det vel liten grunn til å utdype, håper jeg? Hva som skjer hvis firehjulingen blir påkjørt bakfra (ja, det skjer!) er vel også ganske innlysende? Og nei, jeg mener fortsatt ikke at det er 99% sjanse for at det kommer til å skje, men det er 100% mer risiko enn hvis man hadde tatt seg bryderiet med å feste det man måtte ha med seg av last.

Akela sa: Men for å ta dette liksomseriøst igjen: Altså ER det lov å kjøre slik, så lenge man har gyldig førerkort. Da er spørsmålet hvor "dumt eller livsfarlig" det er?

altså dette oppfatter jeg som at "man har førerkort og kan presse grenser". Derfor refererer jeg til paragraf 3.

Hvis man skal snakke om hvordan man skal kjøre slik at det ikke KAN oppstå fare eller voldes skade, så kommer man vel ikke så veldig langt vel? Den KAN - dette lille ordet, men stor betydning i sammenhengen - oppstå fare så fort man setter seg inn i bilen, liksom. Så hvorfor brøler "vi" i harnisk over denne mannen? Politiet "tar" mannen for å ha kjørt uten førerkort - bikkja står det ingenting om, eller? Hvordan kan det ha seg, om det var så ulovlig og utilgivelig som det virker som her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal snakke om hvordan man skal kjøre slik at det ikke KAN oppstå fare eller voldes skade, så kommer man vel ikke så veldig langt vel? Den KAN - dette lille ordet, men stor betydning i sammenhengen - oppstå fare så fort man setter seg inn i bilen, liksom. Så hvorfor brøler "vi" i harnisk over denne mannen? Politiet "tar" mannen for å ha kjørt uten førerkort - bikkja står det ingenting om, eller? Hvordan kan det ha seg, om det var så ulovlig og utilgivelig som det virker som her?

Jeg vet ikke hvem som har brølt i harnisk over denne mannen - det var i alle fall ikke meg. Jeg har heller ikke påstått at det var ulovlig, men at det var dumt. Det er min mening.

Og ja, det kan oppstå fare så fort man setter seg inn i bilen - det er DERFOR vi må ta alt så seriøst i trafikken. Hvorfor er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brøler litt harnisk, når jeg ser noen ikke bryr seg.

når jeg ser en hund på et brett bak på en moped eller en 4hjuling, så snur jeg meg i sjokk over hvor teit det går an og bli. Også hvis jeg ser noen kjøre med usikret last eller lingnende. jeg tror ikke jeg er alene om og snu meg for og se 2 ganger. dette skaper ukonsentrasjon hos trafikanter, altså et brudd på paragraf 3.

Jeg tar saken alvorlig og jeg reagerte på at det ble svart som det er svart fra noen her inne.

Jeg går selv på rød mann når jeg ser helt klart det er ingen fare, jeg kjører til stadighet litt over fartsgrensen. jeg er jo ikke heeeeeelt feilfri. men innstilingen er det som teller, og jeg tar altid på meg belte. Og jeg sikrer altid last i bilen. for hvis uhellet er ute er det jo greit og ha gjordt det lille ekstra. jeg ønsker da at andre også skal gjøre dette, så ikke min jobb er forgjeves. Det kan jo være meg som blir truffet av en uansvarlig trafikant.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, så hvis greia her er å "brøle litt i harnisk" over alt man syns er dumt eller forstyrrende i trafikken, så vil jeg gjerne ta opp alle de idiotene som kjører 20 km/t under fartsgrensa fordi det kanskje muligens er glatt, selv om de ser at det er 4000 biler bak dem i kø, hvorav halvparten av dem drar duste-stunts for å komme seg forbi før.. Eller alle idiotene som ikke har fått med seg at det heter akselerasjonsfelt det man kjører ned på på motorveien og derfor tusler avgårde i 60 km/t før de enten stopper helt opp i enden av akselerasjonsfeltet eller hiver seg ut i 60 km/t og tvinger alle som kommer bak til å stå på bremsen.. Og hva med alle de idiotene som ligger helt oppi ræva på deg og blinker med lysene når du kjører i fartsgrensa på glatta? Eller gamle gubber med hatt som er på søndagstur selv på torsdager.. Eller alle fjollene som tar på lebestift og snakker i mobilen mens de kjører?

Og la oss fjerne alt som er av reklameplakater langs veiene, for DET er forstyrrende det! Egentlig syns jeg Ikea burde tvinges til å flytte lengre bort fra motorveien og, for jeg tror det er mange som lurer på om de burde vært der en tur i det de kjører forbi, og sonderer parkeringsplassen for å se om det er tjokka fult der.. Og om sommeren burde man ikke få gå langs veier og være lettkledde og vakre, for det kan fange oppmerksomheten til folk det.. Og for min egen del syns jeg folk skal slutte å lufte hund på fortau, for det fanger oppmerksomheten min! Og syklister burde ikke få lov til å bevege seg på veier i det hele tatt, for DE er SKIKKELIG irriterende! Særlig når de ligger 4 stk i bredden for å unngå å bli meid ned i renna, det er jo direkte forstyrrende, irriterende og slettes ikke å ta hensyn i det hele tatt..

Og han gjøken jeg kjørte forbi her om dagen, som hadde fått biltrøbbel RETT etter en bakketopp, han burde jo ikke ha lappen lenger i det hele tatt, for alle veit jo det at man ikke skal parkere sånn?

Lurer på om jeg skal ringe politiet hver gang jeg mener noen bryter paragraf 3 jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nemlig forbudt å trene hunder med motorisert kjøretøy. En firhjuling har alikevel kjekke egenskaper på sommerstid for hundekjørere, som god sittekomfort, bremser og ratt.

Lurer på en ting i "min uforstand" Hvilken pragraf/lovgivning henviser du til her? Forbudt å trene hunder med motorisert kjøretøy..?

Venter fortsatt på svar her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Lurer på en ting i "min uforstand" Hvilken pragraf/lovgivning henviser du til her? Forbudt å trene hunder med motorisert kjøretøy..?

Venter fortsatt på svar her...

Jeg også venter, for da er jeg per definisjon lovbryter på flere paragrafer nesten hver dag.. Jeg trener både hester og hunder med 4-hjulsmotorsykkel, også kallt ATV. Det som er forbudt svjv er å ferdes med motorisert kjøretøy i skog og utmark (ja det gjelder selv om du har grunneiers tillatelse eller er grunneier, om kjøretøyet ikke er registrert og/ eller forsikret). Så jeg vet at jeg er en lovbryter, spørsmålet er bare hvor mange paragrafer som går åt skogen her, bokstavelig talt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, så hvis greia her er å "brøle litt i harnisk" over alt man syns er dumt eller forstyrrende i trafikken, så vil jeg gjerne ta opp alle de idiotene som kjører 20 km/t under fartsgrensa fordi det kanskje muligens er glatt, selv om de ser at det er 4000 biler bak dem i kø, hvorav halvparten av dem drar duste-stunts for å komme seg forbi før.. Eller alle idiotene som ikke har fått med seg at det heter akselerasjonsfelt det man kjører ned på på motorveien og derfor tusler avgårde i 60 km/t før de enten stopper helt opp i enden av akselerasjonsfeltet eller hiver seg ut i 60 km/t og tvinger alle som kommer bak til å stå på bremsen.. Og hva med alle de idiotene som ligger helt oppi ræva på deg og blinker med lysene når du kjører i fartsgrensa på glatta? Eller gamle gubber med hatt som er på søndagstur selv på torsdager.. Eller alle fjollene som tar på lebestift og snakker i mobilen mens de kjører?

Og la oss fjerne alt som er av reklameplakater langs veiene, for DET er forstyrrende det! Egentlig syns jeg Ikea burde tvinges til å flytte lengre bort fra motorveien og, for jeg tror det er mange som lurer på om de burde vært der en tur i det de kjører forbi, og sonderer parkeringsplassen for å se om det er tjokka fult der.. Og om sommeren burde man ikke få gå langs veier og være lettkledde og vakre, for det kan fange oppmerksomheten til folk det.. Og for min egen del syns jeg folk skal slutte å lufte hund på fortau, for det fanger oppmerksomheten min! Og syklister burde ikke få lov til å bevege seg på veier i det hele tatt, for DE er SKIKKELIG irriterende! Særlig når de ligger 4 stk i bredden for å unngå å bli meid ned i renna, det er jo direkte forstyrrende, irriterende og slettes ikke å ta hensyn i det hele tatt..

Og han gjøken jeg kjørte forbi her om dagen, som hadde fått biltrøbbel RETT etter en bakketopp, han burde jo ikke ha lappen lenger i det hele tatt, for alle veit jo det at man ikke skal parkere sånn?

Lurer på om jeg skal ringe politiet hver gang jeg mener noen bryter paragraf 3 jeg?

Hvem har snakket om å ringe politiet, da? Det går jo helt over stokk og stein her for deg! Ja, det er mange ting å irritere seg over, blant annet mye av det du nevner her. Akkurat nå er du en irritasjonsfaktor for meg, men jeg ringer ikke politiet av den grunn. Jeg bare klager litt her, så får jeg utløp for det også...

Folk som ikke holder avstand derimot, er det verdt å gjøre noe med. For eksempel kjøre til siden og slippe dem forbi. Ikke for å være grei, selvfølgelig, men for å føle seg litt tryggere selv. Det er forøvrig strengt forbudt å ikke holde forsvarlig avstand til forankjørende - og vær så snill - ikke kom med kommentarer om at jeg mener at man ikke skal kunne se den foran eller noe slikt...det er nok overdrivelser nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har snakket om å ringe politiet, da? Det går jo helt over stokk og stein her for deg!

Artig debatteknikk det der, at det går "over stokk og stein" for de av oss som ikke syns det her er så mye å henge seg opp i, at det er vi som overdriver.. For det kan jo ikke være sånn at det kanskje ikke er en så big deal som dere skal ha det til, når politiet ikke kunne bøtelegge mannen for å kjøre rundt med hunden sin sånn? Hvilket de kan, så vidt jeg veit, med folk som ikke holder avstand f.eks.. Kanskje det ikke var så uvettig som det blåses opp til her? Selv om det sitter langt inne å innrømme? :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så snill å si meg hvor jeg har blåst dette opp?

Jeg syns det er uvettig det han gjorde. Jeg sitter ikke helt på tørr bakke og sier det, heller. Trafikksikkerhet er noe jeg jobber med. Men jeg blir irritert over at noen prøver å fremstille meg med flere som om jeg vil at ALT skal bli forbudt. For det er nemlig argumentet ditt. "Tenk på alle de sultne barna i Afrika".

Ja, det finnes alltid flere ekstreme tilfeller å sammenligne noe med. Jeg har ikke sagt at denne mannen har begått en dødssynd, jeg synes han er dum som ikke sikrer hunden sin. Du kan gå tilbake til alle mine innlegg og se at jeg har sagt det samme hele tiden.Jeg skifter ikke mening om det, fordi det hadde vært så lett å gjøre noe med det.

Jeg pleier å si til elevene mine at det er lov å bruke hodet. Forskriftene er stort sett til fordi veldig mange er idioter som alltid bare sprenge grensene. Bare les litt, det er faktisk bygd opp på logikk. Hvis vi KAN gjøre noe for å gjøre det tryggere i trafikken, ja da BØR vi gjøre det. Enkelt? Ja.

Et lite vers av Øystein Sunde:

"Noa var en bondemann med tre sønner og ei jente,

og jorda trengte stadig vann, og det var tørketid i vente.

Han ba og ba, men alt han fikk var tegninger til båt,

så han ropte: «Gi meg en smule regn, så åker'n min blir

våt!»

Og Vårherre tenkte «Skitt, han kan da jammen

få litt!»

Dermed begynte det å hølje, og det bølja og det

bølja,

og dyra kom to og to, og Sem, Kam og Jafet lo,

og resten av familien hoppa rundt og dansa vals

mens Noa sto og hylte av sine lungers fulle hals:

Jeg sa en smile, ikke et helt brød!

Jeg ba om litt vann på åker'n, ikke en hel sjø.

Forsøk ett skritt ad gangen, ikke en hel pas de deux!

JEG SA EN SMULE, IKKE ET HELT BRØD. "

Kjør forsiktig :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig debatteknikk det der, at det går "over stokk og stein" for de av oss som ikke syns det her er så mye å henge seg opp i, at det er vi som overdriver.. For det kan jo ikke være sånn at det kanskje ikke er en så big deal som dere skal ha det til, når politiet ikke kunne bøtelegge mannen for å kjøre rundt med hunden sin sånn? Hvilket de kan, så vidt jeg veit, med folk som ikke holder avstand f.eks.. Kanskje det ikke var så uvettig som det blåses opp til her? Selv om det sitter langt inne å innrømme? :frantics:

hvorfor snakker du i "vi" form og "Dere"?

så god debatteknikk er og skrive en haug av overdrevne exempler som ikke har noe med realiteten og gjøre, legge ut som om man var 10 år og skrøyt av pappan som var sterkest.

jeg avslutter her. og tydelig så ser man hva som skal til for og få en tryggere hverdag. det er jo poenget mitt hvertfall.

:icon_clapping:

Ricco... Bare bruk sunn fornuft. det er ikke noe i veien for og trene hund med 4x4, for jeg regner ikke du trener Balanse trening på'n, og har den bakpå sykkelen. for da er det jo ikke trening.... og lufte hunden i skogen og selv kjøre 4x4 er jo bare et hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kan vel bare si at en fyr jeg har trent mye med, lempet to hunder på atw, hadde med seg to tre andre ned på jordet, og han kjørte IKKE pent! Det gikk fint hver gang det, klart det kan skje en ulykke, men det kan det jammen meg om jeg bare sitter på å.

Husker forøvrig at min første hund løp med meg når jeg kjørte moped i stallen når jeg hadde morgen foring, det gikk ikke buss tidlig. Hun døde ikke av det hun, eneste var at hun var relativt godt trent med himla mye muskler og levde til hun var 15 år... Så ikke vet jeg altså

Nå synes jeg faktisk dette grenser til hysteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kan vel bare si at en fyr jeg har trent mye med, lempet to hunder på atw, hadde med seg to tre andre ned på jordet, og han kjørte IKKE pent! Det gikk fint hver gang det, klart det kan skje en ulykke, men det kan det jammen meg om jeg bare sitter på å.

Husker forøvrig at min første hund løp med meg når jeg kjørte moped i stallen når jeg hadde morgen foring, det gikk ikke buss tidlig. Hun døde ikke av det hun, eneste var at hun var relativt godt trent med himla mye muskler og levde til hun var 15 år... Så ikke vet jeg altså

Nå synes jeg faktisk dette grenser til hysteri!

Snakket mest om hva man gjør ute i trafikken jeg, da. Ikke på jordet eller rundt en stall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor snakker du i "vi" form og "Dere"?

så god debatteknikk er og skrive en haug av overdrevne exempler som ikke har noe med realiteten og gjøre, legge ut som om man var 10 år og skrøyt av pappan som var sterkest.

jeg avslutter her. og tydelig så ser man hva som skal til for og få en tryggere hverdag. det er jo poenget mitt hvertfall.

:icon_clapping:

Ricco... Bare bruk sunn fornuft. det er ikke noe i veien for og trene hund med 4x4, for jeg regner ikke du trener Balanse trening på'n, og har den bakpå sykkelen. for da er det jo ikke trening.... og lufte hunden i skogen og selv kjøre 4x4 er jo bare et hjelpemiddel.

Ja jeg tror nesten jeg får gjere det... :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh så da ble det greit å kjøre med hundene PÅ atw'n, så da er det heller ikke bikkjenes ve og vel vi snakker om.

Nei, det er ikke hundenes ve og vel jeg har pratet om heller, hvor har du fått det fra? Mulig andre har gjort det, men det får du ta opp med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...