Gå til innhold
Hundesonen.no

Miljøtrening/sosialisering i/rundt Trondheim


LiLi

Recommended Posts

Vet i hvert fall at Trondheim Hundeskole tidligere hadde miljøtreninger en gang i uka.

Mener å huske det var åpent for alle som hadde gått kurs hos dem. Vi var med et par ganger, det var ymse deltakere for å si det slik - og det gikk mye på passering/kontakt og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schnauzerklubbens tirsdagstreff er åpne for alle raser. Annenhver tirsdag på Granåsen og SparKjøp (på Sveberg). Diverse lydighet og utstillingstrening.

Mandagskveldene er det en gjeng (ikke fra schnauzerklubben da) som trener på parkeringsplassen på Dragvoll. Tror de trener mest lydighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gått valpe- eller grunnkurs hos Trondheim Hundeskole har du ett års gratis miljøtrening der. Det er på mandager i syvtiden hvis jeg ikke husker helt feil. Det er delt inn i grupper etter alder. Har ikke vært der enda selv, mest fordi det er utendørs :D Du finner mer info på hjemmesiden deres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

Vet at Sirius Hundeskole har gratis miljøtrening annen hver tirsdag (oddetallsuker) kl. 20 for folk som har gått kurs til dem. Står mer på hjemmesiden deres tror jeg :P De har heller ikke noe begrensning på et år slik som Trondheim hundeskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man skal ta et-års-grensa hos Trheim Hundeskole så hardt - de hadde ikke hatt noen motforestillinger om jeg hadde kommet i dag liksom.

Ellers har Retrieverklubben miljøtreninger (med lydighet) ved Nexans mellom Eberg og Angelltrøa hver onsdag klokken 1830. Alle raser er velkomne, de var i alle fall det da jeg var der sist gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nidaros bhk trener på Asko, tiller. Men det er mer LP trening, men så lenge du ikke "plager" de andre som trener der er jo det også fin miljøtrening og sosialisering for hunden. Om sommeren er det også treninger på jonsvannet..

Ellers kan du sikkert hive deg med på et hundetreff eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei!

Vet at Sirius Hundeskole har gratis miljøtrening annen hver tirsdag (oddetallsuker) kl. 20 for folk som har gått kurs til dem. Står mer på hjemmesiden deres tror jeg :P De har heller ikke noe begrensning på et år slik som Trondheim hundeskole.

Sirius? Jeg fant hjemmesiden, men det stod ingenting om hvilken metode de bruker. Jeg har aldri hørt om de før, er de ny? Noen som kan utdype litt, eller har hørt om de eller vært på kurs hos de? Og hvem er disse to damene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...