Gå til innhold
Hundesonen.no

Til dere med mynder!


Zoey

Recommended Posts

Heisann!

Jeg lurte på hvor mye V&H dere gir til deres mynder pr dag jeg.. Vet de skal ha ca 2% av kroppsvekt, men min har problemer med å legge på seg, så jeg gir litt mer, er bare usikker på hvor mye som liksom er vanlig på mynder?

Jeg har også gått over til å fore bare en gang om dagen, på ettermidagen, håper hun spiser litt mer hvis hun blir sulten mellom hver gang!

Og så har jeg kjøpt krusakli, noen som vet hvor mye som pleier å være passe mengde, eller er det bare å prøve seg fram på hver enkelt hund?

Jeg prøver desprat å få tak i avskjær og bein til henne, men slakterne er så sære rundt her, så sliter.. Skal bort på meny, og håper å få grini meg til litt bein derfra.. Noen som har tips om andre steder jeg kan få tak i kjøtt bein ol? finnes det noe sted sånt selges..?

Hilsen Marianne og Zoey the whippet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny sælger poser med frosne ben, jeg plejer at se efter kylligelår på tilbud eller kød på sidste salgsdato, men ellers kontakt en slagter, og spørg om de kan bestille griselabber, hjerter, struber lunger etc hjem, men man skal ikke regne med at kunne få det gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt slakteren, men de sa at det var noe restriksjoner som gjorde så jeg ikke kunne kjøpe det, bla at de brukte alt de kunne, og resten ble destruert.. Selvsagt sa jeg at jeg skulle betale for det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg lurte på hvor mye V&H dere gir til deres mynder pr dag jeg.. Vet de skal ha ca 2% av kroppsvekt, men min har problemer med å legge på seg, så jeg gir litt mer, er bare usikker på hvor mye som liksom er vanlig på mynder?

Jeg har også gått over til å fore bare en gang om dagen, på ettermidagen, håper hun spiser litt mer hvis hun blir sulten mellom hver gang!

Og så har jeg kjøpt krusakli, noen som vet hvor mye som pleier å være passe mengde, eller er det bare å prøve seg fram på hver enkelt hund?

Jeg prøver desprat å få tak i avskjær og bein til henne, men slakterne er så sære rundt her, så sliter.. Skal bort på meny, og håper å få grini meg til litt bein derfra.. Noen som har tips om andre steder jeg kan få tak i kjøtt bein ol? finnes det noe sted sånt selges..?

Hilsen Marianne og Zoey the whippet;)

Hvis hun blir for tynn, så øk bare mengden mat. Det er vanlig at mynder er tynne, men de skal ikke se ut som Belsenfanger.

Du kan gi en teskje kruskakli pr måltid, det holder vanligvis. Litt mer hvis hun skulle bli skikkelig hard i magen.

Avskjær og bein og sånt er ikke så lett å få tak i med mindre man bearbeider slakterne litt. Spør dem hva de kan skaffe av råvarer til under 20 kr/kg. Griselabber, grisehoder, lunger, ribbe hvor selve kjøtt-sida er fjernet, osv. Jeg kjøper sånt direkte fra slakteri, og bestiller 100+ kg hver gang. Dette holder til mine hunder pluss en god del venners hunder også. Men jeg bor ved Gardermoen, så da er det neppe noen hjelp for deg... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg lurte på hvor mye V&H dere gir til deres mynder pr dag jeg.. Vet de skal ha ca 2% av kroppsvekt, men min har problemer med å legge på seg, så jeg gir litt mer, er bare usikker på hvor mye som liksom er vanlig på mynder?

Jeg har også gått over til å fore bare en gang om dagen, på ettermidagen, håper hun spiser litt mer hvis hun blir sulten mellom hver gang!

Og så har jeg kjøpt krusakli, noen som vet hvor mye som pleier å være passe mengde, eller er det bare å prøve seg fram på hver enkelt hund?

Jeg prøver desprat å få tak i avskjær og bein til henne, men slakterne er så sære rundt her, så sliter.. Skal bort på meny, og håper å få grini meg til litt bein derfra.. Noen som har tips om andre steder jeg kan få tak i kjøtt bein ol? finnes det noe sted sånt selges..?

Hilsen Marianne og Zoey the whippet;)

Hei hei

Var jeg deg så ville jeg gått over til å gi hunden 2 måltider om dagen . Og det med 2 % om dagen funker ikke på mine eller, de ble kjempe tynne. Jeg bruker nesten 5 kg pr måltid på mine ( 4 whippet 1 saluki 2 små kinesere og 1 collie) whippet har en utrolig høy forbrenning. Og det er absoulutt ikke noe pent med tynn whippet.

Før så blandet jeg V&H mat med tørr for fra royal Canin ( 4300 ca 1 kaffekopp pr hund) da brukte jeg vesentlig mindre kjøtt, Har nå prøvd å bare fore med V&H og da må det mer kjøtt til. Jeg kommer til å gå tilbake med å blande vått og tørt da er bevist at funker best på mine. ( vet jo at endel her nå vil vri seg i smerte :P:ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...