Gå til innhold
Hundesonen.no

Forlot hundene i bilen uten luft eller vann


Lemen

Recommended Posts

Mange meninger.. Nå er det jo mange aviser som skriver ting de hører..

Av det jeg vet om saken så har hundene mulig stått bak i bilen 2-3 døgn med overfyllt med for i bagasjen.. de vasset i for. Det rant ut for fra bilen når bagasjen ble åpnet... De hadde heller ikke noe tilgang til vann. Hundene var ikke i kjempe dårlig stand.. Men de STINKET og hann hunden tisset så å si konstant i nesten 1 døgn. De var veldig kontakt søkende og korselige hunder. Var veldig tørste det første døgnet.. Eier skulle vist sakt at han glemte skål til å ha vann i..

Både eier og hunder skal i følge eier bod i bilen. Bilen så vist ikke ut..

Om jeg synes eier skal ha tilbake hundenene må jeg si at jeg håper han ikke gjør det.. for det er ikke ideel måte å behandle hunder på.. Han får de sikkert igjen da hundene var i grei form. Men han får en virkelig lærepenge og kanskje en liten bot.

Og dette kan IKKE sammenlignes med å ha hund i bur om natta eller om man er på jobb.. Her har hunder vært innesteng i en bagasje i ca 3 dager.. til å med over 1 døgn hadde vært for lenge. etter min mening. Så det blir bare TEIT å trekke in bur i denne tråden.. Har IKKE noe med saken å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen, HVIS hundene hadde vært innelåst i bilen UTEN tilsyn over flere dager (her nevner Tini tre... kanskje hun vet noe ytterligere om denne saken?) så ville det da vært massevis av bæsj!!

Og det er som Molly sier lengre oppe, dette er ikke noe journalistene har oversett. Hadde det vært avføring, så ville de definitivt ha skrevet det- hadde solgt mye mer aviser nemlig..

Sofus er også ekstremt hysterisk kosete og glad hvis det kommer mennesker for å ta ham ut på lufting. Og han har tilsyn ganske så ofte iløpet av en dag. Men vil det si at det tilsynet er nødt til å være dårlig, siden han er så kosete og glad? Tror ikke det, serru...

Det koker ned til at: vi aner egentlig ikke hva som har skjedd. Politiet har foretatt en utrykning basert på en nabos iaktagelser som tilsier at det IKKE har vært noen i nærheten av bilen på en uke. At de reagerer på dette (politiet altså) synes jeg er fullstendig ok. Men, det at de reagerer betyr IKKE at eier av hundene automatisk har gjort noe kriminelt! Det er en vesentlig forskjell der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forsvarer overhodet ikk edyremsihandling... men tatt i batrakning .... inegn spor, masse snø, inge bæsj, masse mat , media har hatt feil før det har jeg hørt et sårt eksempel på! de blei stempla som dyremishandlere, og det var absolutt et uhell! det kan skje alle... jeg tar ingen i forsvar i denne saken, men det er viktig og huske på at media har en lei uvane av og dramatisere hvis de har en god dag:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund skal luftes MINST 2 ganger om dagen.... Jeg lufter alltid minst 3 ganger om dagen..

En hund skal ha til gang til vann. Kan jo hende han har gitt de innimellom..

Og han ene tissa nesten 1 døgn i strekk.. når han først begynnte så greide han ikke stoppe.. tissa over alt. Og de mått veldig på bombelom når de kom ut av bilen å... Så det er et TYDELIG tegn på at de ikke har fått lufta seg på en veldig lang stund.

Og da mener jeg at eier burde SKERPE seg.. å ikke lufte hunden er i mine øyne neglekt.. Tenk at hunden må holde seg så lenge.. Uansett om de kanskje ikke har stått der mer en 1 døgn alene.. det er for lang tid uten å lufte en hund.

Men hva som egentlig har skjedd er det vel bare Eier som vet..

Ja jeg vet om saken da jeg har hatt de i 2 døgn inne på jobben min... Var ikke jeg som hentet de, så kan ikke si om det var noe avføring i bilen. Men den så vist helg JÆVELIG ut.. og hundene STINKET JÆVELIG.. Hundene var tørste og trengte å gå tur for å få gått på do... Ellers var de i fin form.. og helt ekstremt kontakt søkende.. nydlige hunder. så han har i såfall oppdratt de bra..

Skal ringe å kjekke i morgen hva som skjedde med saken så skal jeg si i fra.. Han fikk de sikkert til bake med en streng advarsel og han må jo betale for å få hundene ut så den går som en liten bot... Håper han har lært.. men skriver i morgen når jeg vet mer.. også skal jeg høre med han som henta de om det var avføring i bilen.. så får vi i såfall det oppklart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...