Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Ekeberg 02.02-03.02.2008


Yodel

Recommended Posts

En veldig god dag for oss :ahappy:

Echo ble 2 beste hannhund med sitt 8. og siste cert, og ble NY NORSK CHAMPION!

han fikk følgende kritikk:

"Excellent type. Pleasing head. Very nice bounce. Good bone & body. Nice shoulder. Well balanced rear. Very good coming and going. Nicely balanced side gait.”

Echo_champion.jpg

Echo som champion!

Mille ble BIR valp igjen, og også denne gangen slo hun til med BEST I GRUPPEN!

Mille_BIG.jpg

Mille_head_edited-1.jpg

Mille lille fikk følgende kritikk:

"5 mnd gammel tispe med feminint velskåret hode. Våkent og observant uttrykk. Mørke øyne. Korr. bitt. Rasetypiske, velansatte ører. Meget vakker nakkebue som går over i en god sterk rygglinje. Korr. kryss. Korr. ringlet og velansatt hale. Godt forbryst. Godt vinklet fram og bak. God substans i kropp. Gode poter. Beveger seg med stil og eleganse sett fra alle vinkler. Vakker pels og farge. Meget godt presentert."

Innimellom driver man og øver litt mellom klassene. Vanligvis fungerer det veldig greit, men når man begynner å bli litt for godt kjent med enkelte folk, går det til tider på nervene løs. (Og jeg som er så lettskremt.... Grøss!)

Steinar_scaring_Liv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supre resultater, Yodel! :ahappy:

Gratulerer til dere andre også :)

Vår g.bruxellois hannvalp, Cesare, ble BiR med KANONkritikk:

5,5mnd. Vakker, lovende hannhund av meget høy kvalitet. Det helt korrektet hodet gir det rette uttrykket. Stram, flott overlinje, proposjoner som gir et kompakt inntrykk. Paralell, god beinstilling. Meget gode bevegelser. Flott pels og farge. Lovende! Velvist.

Han ble ikke plassert i gruppa, men griffons blir somregel ikke plassert uansett så vi hadde ingen forhåpninger til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner, og grattis til alle andre også! Mass flotte resultater, jo!

I dag stilte jeg kun Mille og Dennis.

Dennis ble 2 BHK med Cert, og lille Mille gjentok bedriften fra i går med å bli BIR og BIG-1 valp :)

I dag fikk hun en slik kritikk:

"5 mnd. Meget vakker. Velkonstruert og velgående tispe av aller høyeste kvalitet. Komplett i alle deler. Meget elegant stående og gående. G. Handler får fram max ut av henne. Elegant og velvist."

Nesten så jeg rødmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner, og grattis til alle andre også! Mass flotte resultater, jo!

I dag stilte jeg kun Mille og Dennis.

Dennis ble 2 BHK med Cert, og lille Mille gjentok bedriften fra i går med å bli BIR og BIG-1 valp :)

I dag fikk hun en slik kritikk:

"5 mnd. Meget vakker. Velkonstruert og velgående tispe av aller høyeste kvalitet. Komplett i alle deler. Meget elegant stående og gående. G. Handler får fram max ut av henne. Elegant og velvist."

Nesten så jeg rødmer :)

Knallfin kritikk! Gratulerer så mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Whiskey fikk en knall start som junior! Kun stilt han en gang som junior (My Dog).

Denne helgen ble det 2 CERT!! :)

WOHOO!

Kritikken:

Utm. balanse, vakkert uttrykk, litt bred i kinnene

noe tynn benstamme, vakker hals, bra rygg

utm. vinkling bak, velbåren hale, utm. pels og farge.

Behøver litt mer utviklig :)

Min RR tispe stilte for første gang i går, da ble hun BIM og i dag ble hun BIR og BIG2 !! Kjempe helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Whiskey fikk en knall start som junior! Kun stilt han en gang som junior (My Dog).

Denne helgen ble det 2 CERT! :)

WOHOO!

Kritikken:

Utm. balanse, vakkert uttrykk, litt bred i kinnene

noe tynn benstamme, vakker hals, bra rygg

utm. vinkling bak, velbåren hale, utm. pels og farge.

Behøver litt mer utviklig :D

Min RR tispe stilte for første gang i går, da ble hun BIM og i dag ble hun BIR og BIG2 ! Kjempe helg!

Gratulere :P Hun er jo så herlig RR tispa di :)

Grattis til resten av gjengen og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Whiskey fikk en knall start som junior! Kun stilt han en gang som junior (My Dog).

Denne helgen ble det 2 CERT! :)

WOHOO!

Kritikken:

Utm. balanse, vakkert uttrykk, litt bred i kinnene

noe tynn benstamme, vakker hals, bra rygg

utm. vinkling bak, velbåren hale, utm. pels og farge.

Behøver litt mer utviklig :)

Min RR tispe stilte for første gang i går, da ble hun BIM og i dag ble hun BIR og BIG2 ! Kjempe helg!

Gratulerer så mye til deg og begge hundene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner, og grattis til alle andre også! Mass flotte resultater, jo!

I dag stilte jeg kun Mille og Dennis.

Dennis ble 2 BHK med Cert, og lille Mille gjentok bedriften fra i går med å bli BIR og BIG-1 valp :)

I dag fikk hun en slik kritikk:

"5 mnd. Meget vakker. Velkonstruert og velgående tispe av aller høyeste kvalitet. Komplett i alle deler. Meget elegant stående og gående. G. Handler får fram max ut av henne. Elegant og velvist."

Nesten så jeg rødmer :wub:

Kult at du klarte å tyde kråketegnene mine :) Og jeg synes Mille var überskjønn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du klarte å tyde kråketegnene mine :hyper: Og jeg synes Mille var überskjønn :lol:

Det var deg, ja? Dag Christer sa at: "Det er Miriam, tror hun går på sonen. Huna skal skrive for oss på Leto også".

Du har BETYDELIG finere og mer forståelig skrift enn ganske mange andre jeg har vært borti... :rolleyes:

Og når du skriver SÅÅÅ fine kritikker, kan du gjerne få skrive flere for meg, du :P

Gratulerer så mye til deg også, Eva! Knallgøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...