Jump to content
Hundesonen.no

Resultater Ekeberg 02.02-03.02.2008

Yodel

Recommended Posts

En veldig god dag for oss :ahappy:

Echo ble 2 beste hannhund med sitt 8. og siste cert, og ble NY NORSK CHAMPION!

han fikk følgende kritikk:

"Excellent type. Pleasing head. Very nice bounce. Good bone & body. Nice shoulder. Well balanced rear. Very good coming and going. Nicely balanced side gait.”

Echo_champion.jpg

Echo som champion!

Mille ble BIR valp igjen, og også denne gangen slo hun til med BEST I GRUPPEN!

Mille_BIG.jpg

Mille_head_edited-1.jpg

Mille lille fikk følgende kritikk:

"5 mnd gammel tispe med feminint velskåret hode. Våkent og observant uttrykk. Mørke øyne. Korr. bitt. Rasetypiske, velansatte ører. Meget vakker nakkebue som går over i en god sterk rygglinje. Korr. kryss. Korr. ringlet og velansatt hale. Godt forbryst. Godt vinklet fram og bak. God substans i kropp. Gode poter. Beveger seg med stil og eleganse sett fra alle vinkler. Vakker pels og farge. Meget godt presentert."

Innimellom driver man og øver litt mellom klassene. Vanligvis fungerer det veldig greit, men når man begynner å bli litt for godt kjent med enkelte folk, går det til tider på nervene løs. (Og jeg som er så lettskremt.... Grøss!)

Steinar_scaring_Liv.jpg

Gratulerer med supre resultater, Yodel! :ahappy:

Gratulerer til dere andre også :)

Vår g.bruxellois hannvalp, Cesare, ble BiR med KANONkritikk:

5,5mnd. Vakker, lovende hannhund av meget høy kvalitet. Det helt korrektet hodet gir det rette uttrykket. Stram, flott overlinje, proposjoner som gir et kompakt inntrykk. Paralell, god beinstilling. Meget gode bevegelser. Flott pels og farge. Lovende! Velvist.

Han ble ikke plassert i gruppa, men griffons blir somregel ikke plassert uansett så vi hadde ingen forhåpninger til det.

Takk for gratulasjoner, og grattis til alle andre også! Mass flotte resultater, jo!

I dag stilte jeg kun Mille og Dennis.

Dennis ble 2 BHK med Cert, og lille Mille gjentok bedriften fra i går med å bli BIR og BIG-1 valp :)

I dag fikk hun en slik kritikk:

"5 mnd. Meget vakker. Velkonstruert og velgående tispe av aller høyeste kvalitet. Komplett i alle deler. Meget elegant stående og gående. G. Handler får fram max ut av henne. Elegant og velvist."

Nesten så jeg rødmer :)

Takk for gratulasjoner, og grattis til alle andre også! Mass flotte resultater, jo!

Dennis ble 2 BHK med Cert, og lille Mille gjentok bedriften fra i går med å bli BIR og BIG-1 valp :)

"5 mnd. Meget vakker. Velkonstruert og velgående tispe av aller høyeste kvalitet. Komplett i alle deler. Meget elegant stående og gående. G. Handler får fram max ut av henne. Elegant og velvist."

Nesten så jeg rødmer :)

Knallfin kritikk! Gratulerer så mye :D

Min Whiskey fikk en knall start som junior! Kun stilt han en gang som junior (My Dog).

Denne helgen ble det 2 CERT!! :)

WOHOO!

Kritikken:

Utm. balanse, vakkert uttrykk, litt bred i kinnene

noe tynn benstamme, vakker hals, bra rygg

utm. vinkling bak, velbåren hale, utm. pels og farge.

Behøver litt mer utviklig :)

Min RR tispe stilte for første gang i går, da ble hun BIM og i dag ble hun BIR og BIG2 !! Kjempe helg!

Min Whiskey fikk en knall start som junior! Kun stilt han en gang som junior (My Dog).

Denne helgen ble det 2 CERT! :)

WOHOO!

Kritikken:

Behøver litt mer utviklig :D

Min RR tispe stilte for første gang i går, da ble hun BIM og i dag ble hun BIR og BIG2 ! Kjempe helg!

Gratulere :P Hun er jo så herlig RR tispa di :)

Grattis til resten av gjengen og :P

Denne helgen ble det 2 CERT! :)

WOHOO!

Kritikken:

Behøver litt mer utviklig :)

Min RR tispe stilte for første gang i går, da ble hun BIM og i dag ble hun BIR og BIG2 ! Kjempe helg!

Gratulerer så mye til deg og begge hundene! :D

Nesten så jeg rødmer :wub:

Kult at du klarte å tyde kråketegnene mine :) Og jeg synes Mille var überskjønn :P

Kult at du klarte å tyde kråketegnene mine :hyper: Og jeg synes Mille var überskjønn :lol:

Det var deg, ja? Dag Christer sa at: "Det er Miriam, tror hun går på sonen. Huna skal skrive for oss på Leto også".

Du har BETYDELIG finere og mer forståelig skrift enn ganske mange andre jeg har vært borti... :rolleyes:

Og når du skriver SÅÅÅ fine kritikker, kan du gjerne få skrive flere for meg, du :P

Gratulerer så mye til deg også, Eva! Knallgøy!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

• Create New...