Gå til innhold
Hundesonen.no

Femundsløpet


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Herregud, for et sjokk det må ha vært for både hunder, hundefører og sjåfør! I så dårlig sikt burde det ha vært vakt ved kryssningspunktet og nedsatt fartsgrense, her var det ikke et synlig skilt en gang. Uansvarlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! :ahappy: Det var ikke bra...

Men femundløpet er vel strengt talt ikke verdens lengste langdistanseløp er, det er jo ikke lengst i norge en gang

Du har rett i at femund ikke er europas LENGSTE, men i artikkelen står det STØRSTE og der tror jeg faktisk femund har rett. Det er iallefall større enn finnmarksløpet i norge:)

Ellers er det forferdelig at sånne ting skjer, garantert skremmende for hundekjører og hunder.

En av hundene i spannet var jeg med å trene opp som valp, så blir enda litt tettere på. Men så vidt jeg har fått med meg overlevde alle hundene. Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare krysse fingrene:) Hørtes ut på artiklene at to av hundene var skadet, men man vet vel lite om hvordan det går på sikt nå.

Ene lederhunden til Harald tunheim (en av norges beste langdistansekjørere) kuttet over scenene i bakbeinet og fikk dommen "aldri trekkhund igjen". Året etterpå vant hunden finnmarksløpet som lederhund.... Så man vet aldri hvordan det går...

Mens man venter på at dette spannet skal bli friskt igjen kan man heie på de andre deltakerne. de første er vel i nærheten av mål nå:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...