Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongen(?) fikk noen hunder i gave for noen år siden


MariaN

Recommended Posts

Det blir vel like teit som å spørre: syntes du virkelig boxere, også HVITE da, er flotte?? :P

Sitter også å rister oppgitt på hodet......

Ja, godt vi har ulik smak, men syns det er overaskende mange mynde-elskere på dette forumet, men som sagt smaken er som baken...den er delt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Ey ey. Det er vel greit at folk kommer med en liten meningsytring vel.

Ey ey, selvfølgelig er det greit at folk kommer med en meningsytring. Men å spørsmålsstille: "syntes dere virkelig disse hundene er flotte?" er vel heller en degradering av andres meningsytringer enn å ikke akseptere at folk har en annen mening? Iaf i mitt hode.

Jeg har ingen problemer med hverken å forstå, eller akseptere, at folk syntes mynder ikke er flotte, det kommer helt an på hva slags type hund man liker. Faktisk syntes jeg selv mynder var "rare" før jeg ble kjent med dem og fant min rase i den gruppen.

Derfor "ristet jeg også oppgitt på hodet" at aksepten for hva andre syntes var, les VAR, så lav. Det var mitt poeng.

Og jeg har absolutt ingenting imot boxere, hvite eller ikke, men det er ikke min rase. Men det kunne ikke falle meg inn å "himle" over at noen syntes de er flotte. Eller andre raser for den del.

Men svaret fra vedk var, som jeg også tenker: "smaken er som baken, den er delt." Takk Jane :-)

Og er det virkelig mange mynde-elskere her? Det syntes jo jeg er bare helt toppers da :ahappy::):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har stadig vært "rapporter" om dem i "Mynden", medlemsbladet til Norsk Myndeklubb. Og det er utrolig gøy å lese om deres liv og virke fra karantene til idag.

Egentlig burde jo de artiklene vært publisert i Hundesport da disse hundene, og hele saken om skal ha dem eller ikke, berørte hele landet. Massevis av hundefolk engasjerte seg jo. Sikkert mange andre enn myndefolket som syntes det hadde vært gøy å få en oppdatering.

Har møtt dem begge to og fy flate for noen fasinerende hunder.....*drømme*....

Det var en artikkel om dem i Hundesport i fjor sommer. Tror jeg det var. Husker i hvert fall at det var spennende å høre om dem igjen, de "forsvant" jo fra bevisstheten til en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det hadde vært greit å kommentere hundene til noen på sonen på denne måten jeg? Jeg f.eks har ikke noe til overs for mopser, men jeg antar at det ikke har noen interesse for noen å vite det i det hele tatt, så jeg dropper å fortelle om det når alle kommer med sine "næmmen så nusselige og søte". Tipper det i såfall ikke ville tatt veldig lang tid før det hagla inn pm'er og svar i debattene om hvor slem jeg er som sier sånt om jeg sa noe sånt, ihvertfall.. Så hvorfor er det greit å si at disse myndene er "mindre pene", egentlig?

(Og kjenner jeg dynamikken på sonen for rett nå, så er det jeg som er den slemme her, SGT'er som man er, de andre kommer bare med meningen sin de, og det må da være lov? Sant?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det hadde vært greit å kommentere hundene til noen på sonen på denne måten jeg? Jeg f.eks har ikke noe til overs for mopser, men jeg antar at det ikke har noen interesse for noen å vite det i det hele tatt, så jeg dropper å fortelle om det når alle kommer med sine "næmmen så nusselige og søte". Tipper det i såfall ikke ville tatt veldig lang tid før det hagla inn pm'er og svar i debattene om hvor slem jeg er som sier sånt om jeg sa noe sånt, ihvertfall.. Så hvorfor er det greit å si at disse myndene er "mindre pene", egentlig?

(Og kjenner jeg dynamikken på sonen for rett nå, så er det jeg som er den slemme her, SGT'er som man er, de andre kommer bare med meningen sin de, og det må da være lov? Sant?)

Altså, jeg har ikke sagt noen ting om at de ikke er pene, det enste jeg har sgat er at jeg ikke har så mye til over for de.

Bare at det ikke er min type hund. Det må da være lov til å si det uten at noen blir fornærmet for det.

Å jeg har full fortåelse når folk sier de ikke liker mopser, eller at de vil ha en hund uten pusteprobler eller når de sier at hundne min har gått på en vegg.

DEt må da være lov å ha forskjellig smak, og hvorfor ikke si det.?

Tviler på at mange bryr seg fordi jeg ike ville valgt en mynde selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har ikke sagt noen ting om at de ikke er pene, det enste jeg har sgat er at jeg ikke har så mye til over for de.

Bare at det ikke er min type hund. Det må da være lov til å si det uten at noen blir fornærmet for det.

Å jeg har full fortåelse når folk sier de ikke liker mopser, eller at de vil ha en hund uten pusteprobler eller når de sier at hundne min har gått på en vegg.

DEt må da være lov å ha forskjellig smak, og hvorfor ikke si det.?

Tviler på at mange bryr seg fordi jeg ike ville valgt en mynde selv.

Poenget mitt er at det ville aldri skjedd om eieren av akkurat disse to myndene hadde vært på forumet her - som i registrerte brukere (man veit jo ikke sikkert om de ikke er her inne og leser, sant?). Se på "Min hund"-forumet, f.eks, det står vel ikke i en eneste tråd der at man ikke liker hunden i de trådene? For det er uhøflig, det er de fleste enige om, sant? Men i denne tråden så er det altså lov å si at "man ikke har noe til overs for" akkurat disse 2 (eller 3) myndene.. Og jeg lurer på hvorfor - det må da være lov det? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at det ville aldri skjedd om eieren av akkurat disse to myndene hadde vært på forumet her - som i registrerte brukere (man veit jo ikke sikkert om de ikke er her inne og leser, sant?). Se på "Min hund"-forumet, f.eks, det står vel ikke i en eneste tråd der at man ikke liker hunden i de trådene? For det er uhøflig, det er de fleste enige om, sant? Men i denne tråden så er det altså lov å si at "man ikke har noe til overs for" akkurat disse 2 (eller 3) myndene.. Og jeg lurer på hvorfor - det må da være lov det? :rolleyes:

Det er lov å si slikt om mynder ser du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har mynder vært noe jeg har måttet lære meg og like etterhvert som årene har gått..Dvs de som ikke er langhårede syns jeg var så tynne stakkar,at jeg visste ikke helt,men langhårete og tjafsete mynder er jo max søte...

Syns disse omtalte hundene ser ut som en søt pjusk som har overtatt mye av pelsen til en New Foundlandshund.

Whippet var vel første mynden jeg så,og bortsett fra at eieren hadde den sykelig tynn var det en dødsherlig hund med flotte farger og et aldri så arrogant vesen,som jeg bare faller for.

Jeg har også lurt på den saken med de myndene,så det er flott at folk tar det opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo til og med vært tråder med navn som "hvilke hunder ville du aldri tenke deg å ha" el. så det er da ikke noe å reagere på.

Man har veldig såre tær hvis man tar det som en personlig fornærmelse om noen misliker hundene man selv synes er de skjønneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å rister oppgitt på hodet jeg, syns dere virkelig disse hundene er flotte ?? :hyper:

Man må vel få lov til å si at man syns en hund er MINDRE pen uten at noen skal lage så mye oppstyr ang det.

Forskjell på å fortelle hva man ikke liker og dømme 'alle andre' for hva de mener er pent/mindre pent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Vipsen.. jeg spurte om folka syns virkelig disse 2 det var avbildet var flotte !?

Nå er det ingen på dette forumet som har denne rasen, hadde ikke skrevet det i en tråd der noen fortalte om rasen sin, hunden sin osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo til og med vært tråder med navn som "hvilke hunder ville du aldri tenke deg å ha" el. så det er da ikke noe å reagere på.

Man har veldig såre tær hvis man tar det som en personlig fornærmelse om noen misliker hundene man selv synes er de skjønneste.

*ler* Nei, jeg har ikke veldig såre tær og jeg tar det slettes ikke som noen personlig fornærmelse at noen misliker hundene - jeg syns ikke de er "skjønneste" sjøl - og utover å ha tatt i mot dem på karantenestasjonen og hilst på Cæsar som voksen, så har jeg absolutt ingenting med dem å gjøre.

Og det er jo ikke som "hvilke hunder ville du aldri tenke deg å ha" eller lignende, for da går det på RASE, ikke akkurat disse TO (tre) hundene, sant? Jeg regner med at selv "dere" ser forskjellen på "Jeg kunne ikke tenkt meg å ha boxer, mops eller terriersak" (huska ikke helt hva du hadde :hyper: ) og "jeg kunne aldri tenkt meg en hund som ser ut som din"? Eller blir det for vanskelig? For jeg blir ikke fornærma over at folk ikke vil ha belger f.eks, men de kan drite i å fortelle meg at de ikke liker MINE hunder, eller at de ikke skjønner hvorfor JEG vil ha de.. Det er DET som er greia her, hvorfor er det greit å si sin mening om DISSE to hundene, hvis det ikke er det i "Din hund"-forumet?

Også lurer jeg på hvem som egentlig har såre tær her? For "det må da være lov å lure på hvorfor det er greit å kommentere hvor stygge disse hundene er når man er høflig nok til å la være ellers med andre hunder?" *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke folk ( blandt annet meg selv ) ikke hadde kommentert disse 2 hundene dersom eieren var selv på dette forumet ?

Nei :)

Så klart. Man kan ikke si noe negativt om hunder her inne, men folk kan man være så nedlatende man bare vil overfor.

Åh, så det er nedlatende å si at man syns det er ufint å kommentere andres hunder negativt, men ikke å kommentere andres hunder negativt? Kjekt å vite, og da har jeg vel fått svar på det jeg lurte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo ikke som "hvilke hunder ville du aldri tenke deg å ha" eller lignende, for da går det på RASE, ikke akkurat disse TO (tre) hundene, sant? Jeg regner med at selv "dere" ser forskjellen på "Jeg kunne ikke tenkt meg å ha boxer, mops eller terriersak" (huska ikke helt hva du hadde :) ) og "jeg kunne aldri tenkt meg en hund som ser ut som din"? Eller blir det for vanskelig?

Jeg vil kalle det en smule nedlatende. Men så klart - kjør på. Angrep er beste forsvar, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo ikke som "hvilke hunder ville du aldri tenke deg å ha" eller lignende, for da går det på RASE, ikke akkurat disse TO (tre) hundene, sant? Jeg regner med at selv "dere" ser forskjellen på "Jeg kunne ikke tenkt meg å ha boxer, mops eller terriersak" (huska ikke helt hva du hadde :) ) og "jeg kunne aldri tenkt meg en hund som ser ut som din"? Eller blir det for vanskelig?

Jeg vil kalle det en smule nedlatende. Men så klart - kjør på. Angrep er beste forsvar, eller hva?

Og jeg syns det er en smule nedlatende å skrive "Sitter å rister oppgitt på hodet jeg, syns dere virkelig disse hundene er flotte ??", eller "Jeg har ingen ting til overs for mynder. Men men, smaken er som baken".. Og som jeg skreiv i første innlegget mitt i denne tråden:

(Og kjenner jeg dynamikken på sonen for rett nå, så er det jeg som er den slemme her, SGT'er som man er, de andre kommer bare med meningen sin de, og det må da være lov? Sant?)

- Og jeg har ingenting å forsvare her, så jeg er ikke i "angrep" :) Ikke ser det ut til at de såre tærene sitter på mine føtter heller *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg at det er nedlatende å si "synes dere virkelig disse hundene er flotte?", men jeg synes absolutt ikke det er nedlatende å si at man ikke har noe til overs for mynder. Der er stor forskjell på de to uttalelsene.

Jeg har jo da ikke noe imot mynder, men det er flere raser jeg "ikke har så mye til overs for", og det bør man jo kunne uttale seg om. Det er jo et spørsmål om skjønn, så klart. Man trenger ikke pensle seg inn på en Din Hund-tråd for å si at man ikke har noe til overs for rasen, men i denne debatten skjønner jeg ikke hvorfor man skal irettesette noen ikke har sansen for kongens beliggenheter når det gjelder hund. (Jeg er klar over at det var en gave.)

Og jeg vil da heller ikke kalle deg slem, 2ne :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...