Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har fått valp:) og nå har det kommet en til:)))

millis

Recommended Posts

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Takk:)

I dag bada jeg veslegutt for første gang, det gikk jo over alle forventninger, kunne ikke vært lettere tror jeg :(

Eldar er ikke noe glad i å bade så det er et kjempe ork. Har bada puser også, da ender man gjerne med till oppklorte hender, så dette var uvant. Ble ingen bilder av badingen siden jeg var alene, men har noen andre bilder da, blitt veldig mange av gutta sammen :(

img1431fc0.jpg

(driver å pusseropp, så nå blir snart dette grønne golvet borte, weeee...)

img1433yc7.jpg

img1435sn7.jpg

img1436kn0.jpg

img1437kosyo2.jpg

Det er slitsomt å være storebror Zzzzz...

img1421ib0.jpg

Skrevet

LOL, tusen takk Jane :)

Han er kjempe snill og virkelig tolmodig, får se å oppdatere tråden hans snart også ;)

Swimzy: Takke, takke, jeg er så enig :)

Satt sent i går kveld å redigerte og knota med det ene bilde, vil ramme det inn og ha det på det nyoppussa soverommet :)

"Den som sover synder ikke"

kukepnytt2liteqo8.jpg

Skrevet

Tusen takk :)

Dexter spirer og gror, syns han har blitt flere cm høyere og lengere jeg. Bredere også :)

Så har han begynt å ha det ene øret opp.

Nå er vi nede i 0-3 ulykker hver dag. Deilig å ha litt mindre å tørke opp.

Baby bilde:

14817236dm9.jpg

Bilde tatt i går:

img1484redyresonendc3.jpg

Syns det gjorde seg i svart/hvitt også jeg:)

img1484redshdyresogv4.jpg

Nam, det var is på fingrene hennes!

img1486dyresocf7.jpg

Skrevet

åhhhh så herlige de nye bildene er...og såå bitteliten dexter var som baby.......sååå herlige bilder av han og av eldar sammen!!

heelt herlige er dem!! :P:P:P:P:P

• 2 weeks later...
Skrevet

For 2dager siden ble lilleklumpen 5mndr :hmm:

Utrolig hvor fort tiden går :P

Se han har vokst! Ser litt større ut på bilde enn han er egentlig og øret har falt ned igjen :P

soveromdiv017rl8.jpg

Skrevet

åhhhh, søøøte dexter..vokser jo bare såå fort!! vet du ca hvor høy han er?? på størrelse med en king charles cavaler?

Skrevet

Så utrolig søt hund , får ikke mindre lyst til å reise på ferie til Spania/Hellas når jeg ser bilder av nydelige spanske hunder :wub:

Skrevet

Takke, takke,takke :ahappy:

åhhhh, søøøte dexter..vokser jo bare såå fort! vet du ca hvor høy han er?? på størrelse med en king charles cavaler?

Nå har jeg målt Dexter fra golvet og opp til skuldrene han er hele 33cm, blir nok ikke store hunden :ahappy:

Deilig vær i dag, ute å koser seg med griseøre:)

img1632lpi2.jpg

Leker med Eldar:)

img1612lbe5.jpg

Skrevet
Kjempe søt hund :ahappy: Virker utrolig kjekt med en liten og en stor hund sammen.

Jaa, drømmen det :angel:

Hund nr 2. her skal være stor! *Det burde vært stor-papillon som i stor-puddel*

Skrevet

åhhh så herlige bilder!! dexter har jo såå nydelige farger :ahappy:

og for et herlig lekebilde av dem to...liten og stor :ahappy:

Skrevet

Så nydelig da. :ahappy:

åhhhh, søøøte dexter..vokser jo bare såå fort! vet du ca hvor høy han er?? på størrelse med en king charles cavaler?

Cavalier king charles spaniel takk. :ahappy:

Skrevet

Tusen takk dere :P

Han har hvertfall blitt like høy som Lincoln nå (Ragdollpusen), men katten er mye tjukkere :P

img1620hw0.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå mister han valpetenna sine, mangler den ene hjørnetanna nede, ser litt rart ut, men ny er på vei :blink:

img1668xg9.jpg

Øra går litt opp og ned he,he :blink:

img1667hrh7.jpg

img1670ltv0.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...