Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor kan jeg slippe hunden min løs i Trondheim?


RaW_DeNiM

Recommended Posts

Vel topic sier det meste. Hunden løper jo løst utenfor her. Men det er litt risky med tanke på biler og sånnt og hunden er ikke 4 mnd enda så er ikke 100% på innkallingen. selv om det begynner og komme seg temmelig bra. Så det jeg lurer på er: Finnes det noen plasser som er er lukket her i nærheten av vikåsen området? Som man kan slippe hunden uten og være redd for at den skal havne under en bil en dag

Feil tråd også da :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er desverre dårlig kjent oppe på vikåsen men...jeg bor på kattem og har vell nesten d samme problemet. samtidig som det er mye folk overalt (og hunder)

jeg stapper hunden i bilen og kjører mot skogen eller havet jeg...finnes mange plasser der d går an å være litt alene.

ellers er d jo fint å få sosialisert valpen sin på slike tettbebygde plasser da...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å anbefale buranbanen. (men det er jo ikke Vikåsen da)

Det er et skillt på den ene porten, der det står: HUSK BÅNDTVANG. Men om kveldene så kommer alikevel hundefolkene fram. "Parken" er stor og inngjerdet. Og perfekt for å slippe hunden. Det er også en mindre inngjerdet plass der, hvis man synes den andre blir for uoversiktelig (Det er flere dører inn til området, så det er litt vanskelig å følge med på at alle er stengt hele tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. Men skulle vært større "tilbud" for hundeeiere angående plasser man kan ta dem til og slippe dem løs liksom. Er jo ikke alle som har skog og mark rundt seg eller bil. Har en skog her men stoler ikke såpass mye på henne enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å anbefale buranbanen. (men det er jo ikke Vikåsen da)

Det er et skillt på den ene porten, der det står: HUSK BÅNDTVANG. Men om kveldene så kommer alikevel hundefolkene fram. "Parken" er stor og inngjerdet. Og perfekt for å slippe hunden. Det er også en mindre inngjerdet plass der, hvis man synes den andre blir for uoversiktelig (Det er flere dører inn til området, så det er litt vanskelig å følge med på at alle er stengt hele tiden)

Det man bør huske på med buranbanen er at det kryr av katter rundt der,og gjerne inni buskene der også. Og den lille avgjerda plassen er jo en lekeplass,og jeg har sett flere lufte hunder der,og det er vel ikke noe særlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. Men skulle vært større "tilbud" for hundeeiere angående plasser man kan ta dem til og slippe dem løs liksom. Er jo ikke alle som har skog og mark rundt seg eller bil. Har en skog her men stoler ikke såpass mye på henne enda.

Det er jo snakk om at det skal bli full båndtvang året rundt, og at vi da skal få en 6-7 inngjerdete friområder.

Men, bor du på Vikåsen, har du vel mye fin skog ikke så langt fra deg, vel? Ellers så går det an å gå ned til Ranheim - ved idrettsanlegget der (mellom sjøen og banene liksom) er det et gedigent, fint slippområde. Går du gjennom Olderdalen og opp mot Jakobsli, kommer du også til et fint skogsområde som kalles Chamonix, der er det store gressletter du kan slippe løs krabaten på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda. har mye fin skog her, men stoler ikke såpass på henne enda:p selv om hu nhar gått løs utenfor her siden jeg fikk henne. Friområder. ja håper dem plasserer noe her oppe og da. Og katter eller andre hunder er ikke noe problem. Dem overser hun lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...