Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder og Alkohol


MariaN

Recommended Posts

Vi sitter nå her fire stykker å drikker. Ingen høy lyd eller 'wuuuhu'!

Diesel har sovet og være å hilst på de som er her. Han oppfører seg normalt :wub:

Jeg og venninnen min gikk oss en liten tissetur, da var han skikkelig ivrig= Biting i båndet.

Dette er andre gangen han har 'bitt i båndet, etter jeg som eier har drukket alkohol'.

Jeg er ikke synlig beruset heller..

Det er jo en slags avhandling. Men HVORFOR biter han i båndet etter jeg har 'drukket alkohol?

Vi sitter ikke å drikker og har full fest akkurat.

jeg kommer ALDRI til å ha fest med hunden i hus -bare så det er sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU merker kanskje ikke at du har drukket, men pupillene dine har utvidet seg (sjekk speilet!), og det er sikkert flere andre slike ørsmå tegn. Og dette kan gjøre at hunden reagerer på andre måter enn normalt.

Hilsen ei som sitter med glass vin nr 2 :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter ei som også smaker alkoholen i kveld :rolleyes: Men bikkjene driter i det - ingen annerledes oppførsel i det hele tatt (men nå er det ikke fest eller noe her - bare litt kosedrikking og ingen synlig beruselse).

Jeg tror det er tilfeldig oppførsel fra Diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke drukket slik at jeg er helt WOW! Vi sitter rolig, og kanskje ler litt mere osv. Men vi oppfører oss ikke som fulle og truende.

Men han er IKKE slik ellers når vi går kveldsur.

Han biter i båndet sitt nå i kveld, og for to uker siden når jeg drakk meg litt småfull på vin (og da var det kun jeg som drakk).

Nå feks la ha seg ned på gulvet for å sove, men han kommer sikkert til å bite i båndet når vi skal på tissetur.

Må også legge til:

Hunden til venninna mi reagerer på folk som drikker alkohold. Og de er ikke tydelig berusert, men sitter å drikker rolig før de drar på byen..,.

*dobbelpost, husk å bruke redigeringsfunksjonen. Slått sammen av mod Tijon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid antatt at hunder merker mye fortere enn oss mennesker når vi har inntatt alkohol eller andre stoffer.. Det skal så fryktelig lite til før de merker det. Både fordi vi lukter anderledes (hunder har jo en meeeget godt luktesans) og vi oppfører oss bittelitt anderledes...

Jeg vil ikke påstå at Diesel blir redd deg, men at han girer fordi noe er anderledes... Sånn er det liksom bare å ha "lettantennelige" hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noe sånnt på noen av mine hunder. Men jeg har en DP som er helt vill etter alkohol :wub: Om min far tar seg en konjak (ustikker på stavemåte?), eller annet, så skal hun opp på fanget og opp til glasset og absolutt ha.. Selvsagt får hun ikke drikke.. Samme gjelder øl og vin og alt. Syns det er så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hva hunder merker. Bikkja mi merker på LANG avstand dersom det kommer en ikke helt riktig skrudd sammen person. Å da mener jeg lang avstand. Hunder sanser slike ting, som er anderledes.

Har jo hørt om bikkjer som sanser at folk har kreft osv. At de slikker konstant på en føflekk eller noesånt. Og hunder kan merke lenge før personer får slike epilepsianfall. Rart hva hunder egentlig sanser.

EDIT:

Uansett hva du sier selv, så gjør alkohol noe med enn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en drikker så forandrer en jo væremåten litt, uansett om du har bare tatt en pils eller to, dette skjønner jeg jo godt at bikja reagerer på. Øya dine forandrer seg og jeg vil jo tro han merker det på ånden din også

Jeg har ikke med meg mine når det drikkes, skjer det her hjemme så putter jeg de inn på soverommet; vil ikke utsette de for noe, dette er jo hvis det drikkes mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det en sjelden gang er festligheter her i huset, virker det for meg som om bikkja storkoser seg.

Folk er nå engang gøyale, og brisne folk virker å være ekstra artige ettersom de ofte er generøse både med kosen og godbitene...

Hadde jeg sett at hun plagdes, hadde det selvsagt stilt seg annerledes. Hun har også anledning til å trekke seg tilbake på et annet rom, men ønsker så å si aldri det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det en sjelden gang er festligheter her i huset, virker det for meg som om bikkja storkoser seg.

Folk er nå engang gøyale, og brisne folk virker å være ekstra artige ettersom de ofte er generøse både med kosen og godbitene...

...

Sånn er det hos oss også. Tulla svinser rundt og er storfornøyd med å være midtpunktet (tror hun, da.. :rolleyes: ). Alle "slenger ned" en arm og stryker henne idet hun går fordi, og hun stiller seg opp og vil bli klødd på rumpa. Og chips er jo en fin ting å gi hunder, syns folk, så om vi er litt "morsomme" ellers, har mindre betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...