Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringflauser (Lydighet)


Nirm

Recommended Posts

Jeg har hatt endel flauser opp igjennom årene men den verste syns no jeg var når jeg stompet over ringbåndet da jeg skulle inn og dommeren sa til meg vi skal ikke ha dekk no (ønsket å synke ned i jorden da). Men har ledd godt av det i ettertid :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Min siste flause var på forrige søndag.. Jeg klarte å gå til høyre når dommeren kommanderte venstre og jeg surret alt til. *Flaut* :icon_confused:

Den konkurransen var helt tragisk, hun klarte dekk under marsj og stå under marsj. Men så var det inkalling med stå, hun kommer som vanlig i høyt tempo mot meg, jeg kommanderer stå og hun bråstopper. Så snur hun seg og begynner å lete etter det jeg liksom kastet da.. ;) Og så var det apporten da, hun springer ut å henter den, men hun tar ikke midt på apporten hun tar den fra den ene sida altså på den ene "klumpen", og deretter springer hun forbi meg og nesten ut av ringen, men jeg klarer å få henne på plass før det. Så var det å få henne til å slippe den, neida nå er den min sier Nessie. Og da er bare å trekke seg. :drool:

Det er virkelig godt å lese at andre også sliter litt av og til. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min siste flause var på forrige søndag.. Jeg klarte å gå til høyre når dommeren kommanderte venstre og jeg surret alt til. *Flaut* :icon_confused:

Det er virkelig godt å lese at andre også sliter litt av og til. :ahappy:

Døh! Det tørr jeg vedde på at ALLE har gjort! Og det er ikke flaut i det hele tatt! Dommer skal komandere deg rette veien etter på selv om dommer også klarer å surre det til når vi går feil vei, for de har jo å bestemt løypa fra før. Nesten ondt å gå feil vei *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Min aller, aller første for hundre år eller så siden gjaldt ikke bare ei flause men hele settingen. Hadde tatt bikkja med på en forhistorisk buss fra Bardufoss til Bodø der NKK gjennomførte stor utstilling med masse folk tilstede og møtte opp uten å ane hva jeg gikk til. Nesten alt ble feil og senere i "sjæferbladet" ble det kommentert noe slikt som at det kunne gått riktig så bra dersom hf hadde hadde hatt snøring på å konkurrere - for bikkja var både flink og lydig den, sto det i bladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke startet. Men etter å ha lest disse flausene som er blitt utført kom jeg på en ting.

Tru hvor gøy dommerne har det, og jeg er sikker på at dem tenker tilbake på enkelte episoder og humrer litt dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh! Det tørr jeg vedde på at ALLE har gjort! Og det er ikke flaut i det hele tatt! Dommer skal komandere deg rette veien etter på selv om dommer også klarer å surre det til når vi går feil vei, for de har jo å bestemt løypa fra før. Nesten ondt å gå feil vei *flir*

Godt å vite at andre gjør samme feilen.. Men det var litt flaut siden jeg gikk til høyre og da rett i ringbåndet.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det har vært noen episoder opp gjennom årene...Noen her har snakket om apportering, selv er jeg analfabet mht. kasting av bukker og dummies. På et innendørs stevne kastet jeg bukken rett opp, den traff et lysrør med et smell og holdt på å drepe dommeren på vei ned. Han tok det pent, men flyttet seg godt unna på neste forsøk.

En annen gang, i fellesdekk, hundene var kommandert ned, og vi skulle gå ifra. Lissene på den ene jogeskoen min hadde gått opp, og da jeg gikk avgårde, snublet jeg i mine egne lisser og gikk på trynet. Publiken hylte av latter, og dommeren kommenterte tørt at det fikk være måte på markering av bli-kommando. Det er godt at LP-dommere flest har sans for humor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mest publikumsvennlige krapylet mitt har gjort må være første starten i B spor og jeg ikke hadde trent på programmet siden jeg ikke forventet å komme dit så fort. Det meste gikk jo greit inntil tungapporten - som han aldri har løftet før.

Joda løp ut - løftet på apporten, slapp den forskrekket med uttrykk "yeah right - skal jeg løfte dette?" også rullet han den inn til meg med forbeina. Veldig publikumsvennlig - fikk nesten sjarmpoeng av dommeren :whistle:

Til årets sesong har dyret trent inn en "rull rundt sidelengs" under kryp - håper han ikke har tenkt å praktisere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg legge ut en episode fra agility banen her eller? Denne episoden er fra da jeg hadde bichonen min. og jeg trente aktivt både agility og lydighet i den lokale hundeklubben her.. Vi skulle være med å ha oppvisning i juleshowet til rideklubben i byen, og hadde satt opp en agility bane i ridehuset..

Poseidon (bichonen) var først ut på lørdagen, og alle lo da de så den lille ulldotten. men han gjorde et perfekt program, og vi fikk stående aplaus.. :)

Men dagen etter........ kom det plutselig ei med løpetispe som skulle være med.. jaja, tenkte jeg, han konsentrerer seg vel om noe annet bare vi kommer oss ut på banen.. Vel, starten var bra, og de første hinderene også. og opp på bordet og ned i dekk.. Min treningskamerat teller ned en.. to... og SVOSJ så forsvinner Poseidon ned fra bordet, spinner riundt på banen hopper flere hindre i slengen, løper gjennon pølsa før han står på to ben og bjeffer og hyler mot porten der tispa står :whistle: Publikum hyyla av latter, og jeg skulle bare ønske jorden under meg kunne åpne seg <_< :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg legge ut en episode fra agility banen her eller? Denne episoden er fra da jeg hadde bichonen min. og jeg trente aktivt både agility og lydighet i den lokale hundeklubben her.. Vi skulle være med å ha oppvisning i juleshowet til rideklubben i byen, og hadde satt opp en agility bane i ridehuset..

Poseidon (bichonen) var først ut på lørdagen, og alle lo da de så den lille ulldotten. men han gjorde et perfekt program, og vi fikk stående aplaus.. :)

Men dagen etter........ kom det plutselig ei med løpetispe som skulle være med.. jaja, tenkte jeg, han konsentrerer seg vel om noe annet bare vi kommer oss ut på banen.. Vel, starten var bra, og de første hinderene også. og opp på bordet og ned i dekk.. Min treningskamerat teller ned en.. to... og SVOSJ så forsvinner Poseidon ned fra bordet, spinner riundt på banen hopper flere hindre i slengen, løper gjennon pølsa før han står på to ben og bjeffer og hyler mot porten der tispa står :whistle: Publikum hyyla av latter, og jeg skulle bare ønske jorden under meg kunne åpne seg <_< :drool:

Tar med en fra agility jeg også da :D

Dette var med BCen Donny, vi hadde gått 3 løp fra før den dagen allerede(om det ikke var 4) Og den vanligvis ikke utslitbare Donny var lei.

Jeg setter han på start linja og går fra som vanlig, går fram mellom hinder 2 og 3 og roper fram hopp, Donny setter i og hoper, tar 2 hinder og tar en u sving tilbake til startstreken og løper ut av ringen og inni buret sitt som stod med open dør og la seg ned :oops:

Ville ikke mer han :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med en fra agility jeg også da :D

Dette var med BCen Donny, vi hadde gått 3 løp fra før den dagen allerede(om det ikke var 4) Og den vanligvis ikke utslitbare Donny var lei.

Jeg setter han på start linja og går fra som vanlig, går fram mellom hinder 2 og 3 og roper fram hopp, Donny setter i og hoper, tar 2 hinder og tar en u sving tilbake til startstreken og løper ut av ringen og inni buret sitt som stod med open dør og la seg ned :oops:

Ville ikke mer han :rolleyes:

:whistle::drool::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...