Gå til innhold
Hundesonen.no

Kor ofte skal de ha mat?

Akita

Recommended Posts

"Skal ha mat?" Skal ikke de ha mat stående hele tiden, da? Det har i alle fall jeg alltid latt smågnagerne her ha...

Men hvis den faktisk tømmer hele skålen for å flytte maten inn i huset, ville jeg nok fylt opp skålen likevel, i alle fall sånn hverannen dag eller noe..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

jeg gir min dverghamster mat etter behov jeg. den har en tendens til å legge på seg fort, så hvis jeg ser at den bare har plukket ut det "gode" av matskålen lar jeg det stå en dag til. har den vært sulten og spist en del fyller jeg på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

En hamster skal ALDRI ha mat stående hele tiden. For det først hamstrer han/hun mesteparten av det og spiser bare noen få gram. For det andre blir hamsteren bare utrolig feit etterhvert og det blir på grensen til dyremishandling uten å dra det for langt. Når hamsteren blir feit så kommer helseproblemene rekende på en fjøl og da er det som oftest for sent å gjøre noe. Tenk at hamsteren lever i toppen 4 år. Livskvaliteten og lengden bare forverrrer man med å ha mat tilgjengelig konstant. Jeg gir hamsteren min bittelitt av sånn Dwarf Hamster Nature blanding jeg bruker om morgenen og en liten bit fersk frukt eller grønnsak. Også litt kesam/rømme noen ganger i uka. Hvis det er noe igjen når jeg kommer hjem lar jeg det ligge(selvsagt ikke den ferske maten) men er det tomt så SKAL MAN IKKE fylle opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...