Gå til innhold
Hundesonen.no

Passerings trening...?

alisha

Recommended Posts

Mente 9-10 morgenen ja. Jeg kan jo komme 8-10 tiden på morgenen også går jeg rundt i sentrum alene til dere kommer da vis dere vil det. Det passer best på morgenen for meg pga den siste bussen min hjem går 16.45 fra bystasjonen. Det går så lite med busser helt til meg, jeg må sitte en time på buss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar
Jeg kan også om morgenen, men det var mere for at være sikker, da det ikke er sikker t alle kan om morgenen :ahappy:

Åh ja, ja sant det, men den siste bussen min går mellom 16.00-17.00, etter den tiden vet jeg ikke om jeg kommer meg hjem, skal du ha med deg en cocker spaniel eller en annen rase? Åssen hunder har du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, ja sant det, men den siste bussen min går mellom 16.00-17.00, etter den tiden vet jeg ikke om jeg kommer meg hjem, skal du ha med deg en cocker spaniel eller en annen rase? Åssen hunder har du forresten?

Jeg har en cocker spaniel og et mix mellem leonberger og broholmer, det bliver cockeren der kommer med, da han er den yngste, og har godt af træningen, da han egentlig ikke har problemer med passering, men har godt af at blive trænet lidt alene.

Men hvis der er nogen der har hunde der er usikre på andre hunde, kan jeg tage den store, da han er så tydelig i sit hundesprog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men hvis der er nogen der har hunde der er usikre på andre hunde, kan jeg tage den store, da han er så tydelig i sit hundesprog" (sitatfunksjonen er forsatt et mysterium... *flau*)

Han store min burde truffet størsten din høres det ut som..... han var verdens roligste og mest imøtekommende hund til han var tre år. Vi trente med redningshundene og alt var fryd og gammen med alt av hunder og mennesker.. men så skjedde det ett eller annet.. jeg aner virkelig ikke hva.. bortsett fra en tjuvparring... Kan DET virkelig forandre en hannhund totalt??? Å få parret en tispe?? jeg ble ihvertfall tatt på sengen for å være ærlig....

Jeg kan om morgenen hehe... men både jeg og max er B-hund/menneske, så det blir med morratryne på oss begge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) Jeg har en dalmatiner tispe som blir 1 år i mars:) Vi kan ha treff fra mandag til fredag neste uke også kan de som kan komme:) Jeg skal finne en tid som kan passe litt senere idag

Passer det vis vi møtes ved den blå steinen 09.00? eller er det litt tidlig?

Debbeltpost brug redigeringsfunktionen. Mod. Einstein&Charlie

Jeg kan om morgenen alle dager utenom mandager :-)

Da kan du bli med fra tirsdag til fredag da vis du vil:)

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står jeg og min dalamtiner ved den blåe stenien på mandag-fredag klokken 09.00, så kan de som vil bli med på passeringstrening møte opp der:) Også kan de som er kjent i Bergen besteme en vei i nærheten vi kan trene på. Det betse er at ingen av hundene hilser når vi møtes, da er de mye mer nyskjerrige på hverandre, så da får man trent rserriøs trening;) også kan de hilse etter trening, vis vi hilser først så er ikke hundene så interessert i hvberandre mer vis noen skjønte hva jeg mente..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu på mandag er ikke så godt for mig, men resten af uken ser fin ud for mig, så det kunne være at der ikke skulle være træning mandag, da MetteogBeatrix heller ikke kan mandag :)

Jeg er lidt usikker på hvor den blå sten er?

Ja, hva med tirsdag feks?

Den blå steinen ligger i enden av torgallmenningen, altså den enden som vender mot nygårdshøyden/johanneskirken. Steinen er egentlig ikke så veldig blå så det er ganske forvirrende om man ikke er innfødt :P hehe.

Jeg er fra Stavanger selv og tok en stund før jeg forstod at det var den blå steinen :)

Ok:) Jeg har en dalmatiner tispe som blir 1 år i mars:) Vi kan ha treff fra mandag til fredag neste uke også kan de som kan komme:) Jeg skal finne en tid som kan passe litt senere idag

Passer det vis vi møtes ved den blå steinen 09.00? eller er det litt tidlig?

Debbeltpost brug redigeringsfunktionen. Mod. Einstein&Charlie

Da kan du bli med fra tirsdag til fredag da vis du vil:)

*kremt*

Leste ikke denne før nå, klart jeg blir med fra tirsdag til fredag.

9 er litt tidlig for en student som meg men jeg klarer det fint vil jeg tro ;)

Dobbeltpost brug siteringsfunktionen mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva med tirsdag feks?

Den blå steinen ligger i enden av torgallmenningen, altså den enden som vender mot nygårdshøyden/johanneskirken. Steinen er egentlig ikke så veldig blå så det er ganske forvirrende om man ikke er innfødt :) hehe.

Jeg er fra Stavanger selv og tok en stund før jeg forstod at det var den blå steinen :)

Så er det ikke noget problem for mig, tager jo kun 5 minutter at gå dertil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da sier vi at det blir trening fra tirsdag til fredag fra klokken 09.00 på morgenen ved den blå steinen:) Dere som bor der kan jo tenke ut steder å trene:) Nr mitt er 93241670, bare til å ta kontakt vis noen lurer på noe:) Om jeg ikke tar telefonen er det bare til å prøve igjen ellers kan man jo sende sms;) Blir sikkert kjempe gøy med litt trening med andre hunder:) Vi kan jo kanskje gå litt tur sammen rundt i sentrum etter treningen og da vis noen vil det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om nå neste uke dette her??? For vi vil være med også, vi trenger ikke passeringstrening, men håndtering! Ace må bli plukket på av fremmede!

Ja det er fra tirsdag til fredag den uken som kommer nå... Ja vi kunne trent passeringstrening først og så kan vi trene håndtering etter på, sånn alle tar å ser på tennene og kjenner på kroppen til hundene, vis folk blir med på det og da, vi begynner denne tirsdagen, blir vel 19 februar, jeg stiller i alle fall opp der, 09.00 ved den blåe steinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Prøver å lage litt liv i denne tråden jeg..! :icon_cry:

Har jo min 10 uker gamle valp, som har veldig lyst på all mulig håndteringstrening, passeringstrening, og i det hele tatt...! You name it..! Så hva sier dere..? Er noen klar for litt trening?

Bor på Fjøsanger, rett ved Langeskogen, men er i grunn (buss) fleksibel.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Tror tråden daua Pia :lol:

Jeg blir med på trening jeg vettu om jeg har mulighet! :lol:

Selv om hun ikke ar valp mer, men hun har godt av trening, evigheter siden vi har trent passeringstrening nå ;)

Også er det jo alltid gøy å møte andre hunder! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Prøver å lage litt liv i denne tråden jeg..! :lol:

Har jo min 10 uker gamle valp, som har veldig lyst på all mulig håndteringstrening, passeringstrening, og i det hele tatt...! You name it..! Så hva sier dere..? Er noen klar for litt trening?

Bor på Fjøsanger, rett ved Langeskogen, men er i grunn (buss) fleksibel.. :)

Labrador og jeg kan være behjelpelig med passerings- og plukketrening :lol:

Hun er ikke mye å skryte av som lekekamerat, men hun er veldig god på tydelige signaler til pågående guttegriser:whistle: :lol:

Foreløpig er hun på ferie, men er tilbake på tirsdag.

Jeg jobber tidlig både tirsdag, onsdag og torsdag så det er bare å gi en lyd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir en lyd, og min pågående guttegris er klar for trening når som helst! Har en 3 mnd gammel valp her i tillegg, så vi trenger det så absolutt! Jeg kan hver dag, hele døgnet :lol:

Labradoren har kommet hjem, det ble fryktelig tomt her!

Mandag har jeg fri og er fleksibel på tid, passer det? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mandag er flott for meg! Når og hvor? Jeg kan når som helst, men er ikke sånn dødsmobil siden jeg ikke har lov til å kjøre noe som helst, så må være litt i nærheten av Fjøsanger/Storetveit/Paradis kanskje? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mandag er flott for meg! Når og hvor? Jeg kan når som helst, men er ikke sånn dødsmobil siden jeg ikke har lov til å kjøre noe som helst, så må være litt i nærheten av Fjøsanger/Storetveit/Paradis kanskje? :D

No problem, Langeskogen eller Storetveivmarken kanskje? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor fan av Storetveitmarken jeg! :D Da klarer jeg sikkert å overtale Synnøve til å være med også :D Ååå, gleder meg! Når passer det for deg da?

Etter 10.30?

Så blir b-mennesket fornøyd... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...