Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge går det før katter må ut for å urinere ?

Juniii

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har en hunnkatt.

Den drikker veldig mye vann for tiden, og hun var inne ca. 30 timer i strekk en gang.

Hun har ikke sandkasse inne, så jeg lurer på om hun har tisset inne et sted, eller om katter kan holde seg så lenge ?? :ahappy:

Blir glad for svar :D

Skrevet

De kan holde seg ganske lenge men det kommer jo an på om hun har gjort fra seg

rett før hun kom inn.

Har en katt som av en eller annen idiotisk grunn skal opp i furutreet på utsiden av huset.

Problemet er at den ikke kommer ned igjen.

Etter å ha hentet den x antall ganger fant vi ut at vi måtte la den sitte for å skjønne poenget.

Han satt der flere ganger i opptil 2 døgn og det første han gjorde når han kom ned var å tisse og bæsje.

Skikkelig nøden men han holdt seg jo skrekkelig lenge :ahappy:

• 3 weeks later...
Skrevet

Du må ta henne med til veterinær med en gang, det er garantert urinveisinfeksjon og er ekstremt vondt.

Jobber selv på Vkontor så vet hva jeg prater om:)

Det beste er om du holder henne inne og får tatt litt fersk urin som du tar med deg til veterinæren, da tar det 2 sek å få sjekket om den har uvi..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
    • Jeg har forresten prøvd å ha en kattunge i litt lukka kattebur. Ikke sånt hundebur med gitter. Men så at kattungen da ble stressa når hunden gikk på utsiden. Men skal prøve flere ganger.
    • Takk. Ja har prøvd med en hund avgangen. Men da blir det konsert ved siden av på de andre hundene. Men prøvd flere ganger. Har dog ikke prøvd å ha kattungene i bur med hund løse. Men er redd kattungene da blir utrygge hvis de ikke kan klatre høyt eller gjemme seg. Og at hunden da skal bjeffe på kattungene utenfra.
    • Har du forsøkt med bare en hund alene med en kattunge? Jeg har heller ingen erfaring med dette, men fra å introdusere miniatyr valp til voksen mellomstor hund. Det tok litt tid før de var gode venner. Jeg ser for meg at kanskje senior alene med en kattunge i fanget..? Samtidig øker det jo stress veldig om den andre holder konsert i rommet ved siden av.   Edit: Har du forsøkt kattungene i bur med hundene fri? Jeg husker det sjalusidrapet en rottweiler begikk på en toåring for noen år siden, hvor jeg er hellig overbevist om at måten de brukte buret på var en tungt medvirkende årsak. Når ungen kom på besøk ble hunden satt til side i bur i sitt eget hjem, i stua, mens mamsen dens ignorerte den og begikk kos og lek med ungen på gulvet og i sofaen rett foran den. Drapet ble begått en dag hunden var forvist til hagen mens ungen var inne med matmor og fikk forsyne seg selv fra fryseren midt i glaninga på hunden, hvorpå det bikket fullstendig over for den. Jeg tror ikke det var jakt, men ren sjalusi og ressursforsvar.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...