Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringminner


HHC

Recommended Posts

NKK Drammen 2007, det må det nok være.. Desverre tok ingen bilder den dagen :x

Men det var ihvertfall da Saeta vant en stor åpen klasse med 16 tisper og ble 2BTK av ca. 50 tisper, med dette gjeve storcertet og tok championatet. Høygravid og svær var jeg og (hadde 12 dager igjen til termin), og jeg løp fletta av meg, så det huskes godt av flere grunner :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinkjer i sommer. Symra ble BIG2 valp. Gjett om vi var litt stolte! Nybegynnere har nemlig store gleder. Hvis vi får et cert en gang så dævver jeg!

Iringen3.jpg

Er ikke så sikker på at dette bildet er fra Steinkjer, men vi så omtrent slik ut iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ak spes. i Sverige sommeren'06

Når Blaze ble Such og ble beste tispe. Det var 30 grader i skyggen. Blaze måtte løpe mot alle tispene en og en (div Blaze løpte 7 ganger, dem andre 1-2 ganger.) Blaze løpte og showet etter 7 runder og det var ren utklassing på utholdenhet og bevegelser ifølge den Australske Dommeren. BIM ble vi tilslutt.

Dag to klarte hun det igjen og ble BIR & BIS (mot Catteldog)

Den helgen tror jeg blir meget vanskelig oppnå en gang til :|

bestekelpie.jpg

Jeg mistenker at Blaze er litt "once in a life time" når det gjelder eksteriør og showing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det har blitt mange verdifulle minner opp gjennom årene, men det jeg kanskje kommer til å huske best er da gamlemor Lotta fikk CERT, CHAMPIONAT og BIM på Briardspesialen i 1998... Hun var vel det jeg kaller rimelig skranglete og uferdig fortsatt, hadde fylt 2 år bare noen få dager i forveien, men løp fletta av de andre tispene :|.

Det som kanskje var det morsomste var at da jeg stod i ringen og hun ble bedømt, så stod også ringsekretæren der og kikket selvsagt, så gikk hun bort til dommerbordet, konfererte litt med dommeren, dro fram ei GUL sløyfe VELDIG synlig, kikket bort på meg, GLISA BREDT og bytta den ut med den røde... Herregud så nervøs jeg ble da (det var forresten Aud Fossum :x).

Siden den gangen travet Lotta seg til 4 x BIM på Briardklubbens spesialutstillinger, en BIR på spesialutstilling i Sverige - og utallige BIR, BIM og gruppe- og showplasseringer på både NKK-utstilinger og små utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var ihvertfall da Saeta vant en stor åpen klasse med 16 tisper

"Stor" ja :x hehe, hadde jeg endelig kunnet sagt det samme om det antallet :|

Mitt største øyeblikk med egen hund var da Aris debuterte i AUK. Slo to eldre auk hanner, plasserte seg i VK. Og ble BIR og BIS2 unghund. Kanskje ikke det beste resultatet men å debutere slik er morsomt! :x

Syntes faktisk det er litt rart at jeg setter det foran certene, hehe...

Ringerike.jpg

Med lånt hund må jeg nok sette BIS veteran på SSRK Uddevalla i fjor. Regnet med at det var mange nydelige hanner og hannhund veteraner. Lotto vinner VET med CK, blir 5bhk. Slår en nydelig championtispe. Ingen forventninger til BIS, dommern er spanieloppdretter. Ser en etter en forsvinner. Ser tolleren og golden får 5 og 4 plass, er klar for å få BIS3 rosetten. ESS tar 3 plassen. Løper en runde sammen med en amerikaner - helt sikker på at springer oppdretteren vet hva han vil - men blir BIS!

Jeg hadde faktisk sagt til mamma før jeg gikk i ringen "Jeg må vinne, det er bare BIS rosetten som er stor og kul - de andre vil jeg ikke ha :P "

Dagen toppet seg da den 2 av 3 deltakende hunder fra oppdretter ble BIS jakt, samt at avkommene hennes tok BIR, BIS2 og BIM valp - WOW! :x

BIS.jpg

EDIT; Skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen supre resultater som jeg minnes ekstra godt, men er 3 som har skilt seg bittelitt ut.

Beste må nok være da Albin tok cert, BIR og BIG5 på Steinkjer i september 06. Ekstra moro var det at søstra Alma også tok cert og ble BIM :|

Steinkjeroghundorp177.jpg

I Kongsvinger i fjor stilte jeg broren til Albin og der vant han åpenklassen på 12 stk, fikk ck og ble 4 beste hanne.

I august i fjor tok Bella sitt første cert og ble andre beste tispe bak en int.champion :x Dommeren sa hele tiden hvor nydelig hun var og lurte på hvor kom i fra osv. "woooow, what a nice bitch! Beauuutifull" sa hun da vi kom inn i ringen, og da ble jeg litt stolt kan man vel si! :x Hun brukte lang tid på å bestemme seg for om hun eller championen skulle bli beste tispe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke vi vært på så mange utstillingene, men det som jeg setter aller størst pris på er når Amigo fikk sitt tredje strake CERT på Haugesund og Omegn sin utstilling i mai 2007 og dermed ble N UCH (3 uker før ble han N VCH).

Akkurat dette siste CERTET betydde enormt for meg da jeg visste at denne dommeren var meget streng og jeg sov omtrent ikke nettene før vi skulle stille - jeg var så nervøs. Uka før hadde han nemlig dømt Teddy, en multichampion/multivinner/multi-alt-mulig i stabijverdenen og han fikk ikke CK engang. Jeg hadde bange anelser overfor Amigo sine sjanser for denne dommeren for å si det mildt, så da han sa gratulerer med championtittelen så holdt jeg på å svime av :| .

30jr5u8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi vant Junior handlin på en NMHK utstilling på Ågotnes :ahappy:

Andre gangen vi var med på Juniorhandlin/Barn og Hund. Jeg gikk der den siste runden sammen med en gutt som gikk med en Shitzu også klappet "shitzu gjengen" kun for han fyren og jeg hadde ikke tid til å se ossen han gjorde det så jeg tenkte at, jaja, jeg kommer på 2 plass. Stolt likevell. Men så plasserte dommeren oss på 1 plass :D Jeg var nesten i sjokk!

Var ca 19 stk med. Kanskje jeg finner bilde på NMHK sine sider :S ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt største øyeblikk var da min elskede gutt, som dessverre ikke lever lenger, først tok BIS-2 Veteran og dagen etter gikk helt til topps som BIS Veteran. De fleste trodde nok at jeg bøyde meg ned "bare" for å kose hunden min, men sannheten er at jeg måtte tørke tårene i hans bløte pels. Hr.dommer fikk seg også en stor, glad og våt klem :rolleyes: Og gòe "isbjørn" ble så glad for at mor var så glad så han hoppet og spratt i seiers-runden og oppførte seg som den lille valpen han trodde han var :ahappy::D

Det er STORT når gamle hunder blir verdsatt på en slik måte. Det er noe eget med disse "gamlingene" liksom.

En Veteran BIS-plassering veier opp for mange ganger med både cert, BIM og BIR for meg :biggrin:

Et annet huskbart øyeblikk var da min venninnes datter vant junior-handling på NKK med min hund. Og jeg fikk masser av komplimenter for MIN flinke datter :D Og det i seg selv var jo et super kompliment for jenta er jo bare smell-vakker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg gammal ringrev hva utstilling angår, men jeg tror det blir vanskelig å toppe vårt første utstillingsår.. :Laugh:

Vår første utstilling begynte med BIR BIG og BIS 3. Bror til min Diezel hadde vært stilt for første gang helgen før, og hadde blitt BIR og res.BIG - jeg husker jeg bante på at det skulle vi slå - det gjorde jo vi og til gangs.. :ahappy:

diezelslyfe.jpg

Vi hadde og vår årlige klubb utstilling her i Bergen i mai, og her gikk vi helt til topps for en rasespesialist som selv har vært oppdretter i mange år på dobermann - en helt utrolig følelse, selv om det regnet bokstavelig talt i BØTTER den dagen. :happy:

diezel_BIS1.jpg

Så satte vi nesen mot Danmark i september,og der - såvidt 12 mndr gammel, slår min lille mongo til og blir BIR med sin første tittel ! Tispen vi slo i BIR/BIM er intet mindre enn champion i 11 (!!) land ! Jeg var ikke helt på bakkenivå resten av den dagen, for å si det slik...hehe..-desverre ingen bilder fra det.

Siste utstillingen var i romjulen,og der endte vi året nok engang som beste hanne,og dro med oss to nye titler og storcertet vi trengte for championatet. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har ikke jeg stilt lille Oscar på mer enn 3-4 valpeshow, og foreløbig er han evig nr. 2. Men jeg var utrolig stolt av den lille gutten min på vårt siste valpeshow da han var 8 mnd. Helgen før hadde han blitt røft behandlet av dommeren, og en hund hadde glefset mot ham da han var i ringen. Men på det valpeshowet viste han seg virkelig fram, tannvisningen gikk strålende, og jeg var utrolig stolt av den lille gutten min. Som fikk en fin 2.plass og en fin kritikk bak en flott engelsk import ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to beste minner fra utstillingsringen er nok fra colliespesialen på Lørenskog i 1999 (tror jeg) da gode gamle Bico tok med seg HP og Beste veteran - fremdeles er den den fiiiineste rosetten her i huset.

Andre minnet jeg aldri glemmer er da Kenny tok storcertet, Nordisk Unghundvinner og 3. BHK på NKK Hamar i 2002 - slo mange flotte championer den dagen!

post-1175-1201296108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller, aller største øyeblikket var under Japanske kennelklubben spesialutstilling i Helsinki i 2006. Hundene skulle bedømmes som i Japan, og dommeren hadde dømt over 300 akitautstillinger, derav flere vinnerutstillinger, i Japan. Jeg hadde meldt på Eikou i juniorklasse med 10 deltakere. Ble litt svett da jeg så katalogen, for de andre var enten japanske importer, eller avkom etter japanske importer. Og der kom jeg med min hjemmestrikkede lille dings fra Norge, liksom....

Vi var først i ringen og fikk Excellent. Og så måtte vi vente, og vente, og vente... Omsider var det tid for konkurransen, og jeg ble overrasket da jeg skjønte at bare 3 hadde fått excellent! Og når dommeren så pekte på meg og holdt 1 finger opp, tror jeg ikke jeg skjønte helt hva som skjedde.

Men en som hadde skjønt det, var en spansk proffhandler med en japansk import som holdt på å gå i luften. Han hadde bare fått slett rød, og selv om jeg ikke kan spansk, var det ikke vanskelig å skjønne hva han mente om dommeren.

Lever enda på denne opplevelsen!

JKC4.jpg

...at vi ble 2. beste juniortispe på EuroWinner dagen etter, gjorde ingenting. Da ble vi slått av den japanske importen som ikke hadde fått excellent engang av den japanske dommeren. Så om en finsk dommer valget henne foran oss, betød seier for den japanske dommeren mer for meg!

Men et annet stort øyeblikk var også da vi ble BIS avlsklasse på NKK Fredrikstad i 2003.

BISavl03800pix.jpg

Ellers komme jeg vel aldri til å glemme akita Ak-inu-bas Ch-Ima Taibou som ble BIS to dager på dobbelutstillingen til Mo/Mosjøen og BIR på akitaspesialen. Og at vårt oppdrett har tatt BIM på de to siste akitaspesialene...

På shiba er det også flere store: Makka BIR/BIS på svenske shibaspesialen, excellent for japansk dommer på Nipposhow i Sverige og NV-00, Kita NORDV-02...

Mange store øyeblikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh jeg begynner nesten å gråte når jeg leser disse trådene så flott!

Tja jeg har en del gode minner.

Når min eldste tispe ble BIR med Cert på sin aller første utstilling og som junior.

Og så har vi nesbyen utstillingen 2007 hvor vi hadde en vanvittig streng dommer som var oppdretter av min rase med ufattelige gode resultater å vise til. Og min lille tispe hadde klødd av seg all pelsen i en infeksjon (noe vi desverre fortsatt sliter med altså pelsen ikke infeksjonen). Jeg så at hun dommeren drev og pekte på meg og tispen min mens hun tok seg en kaffe og snakket til ringsekretæren. Jeg tenkte mitt da hun gjorde det og gruet meg veldig til å gå ut der. Så var det vår tur dama kjeftet meg huden full da hun spurte hvorfor ikke bikkja har pels på hodet så svarte jeg sant som det var at hun hadde klødd det av seg i løpet av en natt. Så sa hun at man må jo alltid ha antibiotika i skapet visste jeg ikke det da! Men så tok hun frem ck og cert og jeg ble BIM! Hun sa at hadde jeg hatt full pels hadde jeg vunnet hele utstillingen og blitt BIS! Jeg svevde på den komentaren leenge :hyper: (må legge til at tre bikjer av vår rase deriblant to championer ble sendt ut med gul av hun damen)

Og så var det det øyeblikket da min lille hannhund knappe ni måneder gammel ble andre beste hannhund på nkk hamar!

Og utstillingen etter dte tok han cert og BIM!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kanskje teit ut blant alle disse championene deres, men mitt største minne er nok en helt vanlig HP...

For mange år siden da jeg jobbet på hundepensjonat kom det inn ei Bearded Collie tispe på 10 år. Omtrent uten pels, hun manglet en tann, hadde tannstein herfra til evigheten, og så i det halle tatt litt shabby ut. Det var ikke lett å finne et hjem til en SÅ gammel hund...

I alle år har jeg vært svak for rasen, så da mine kollegaer ba meg overta denne hunden, Ronja, var jeg ikke vanskelig og overtale. Hun flyttet hjem til oss.

Etterhvert la vi merke til at hun klødde unormalt mye, og vi tok henne med til veterinæren. Diagnose: Heftig reveskabb!!

Dette var 2 uker før utstillingen i Ølen, så hun ble ikke med på den utstillingen for å si det slik.

Det neste året ble hun jevnlig stellt, og var hos dyrlegen og trakk ei tann, og fikk skrapt vekk NOE av tannsteinen i allefall. Hun kom seg virkelig, og et år senere debuterte vi i Ølen. Hun var så nydelig!!Nydelig pels

Hun var da 11 år, og hadde ALDRI vært på utstilling før. Hun fikk en HP, og det var veldig stort faktisk. På kritikken sto det blant annet "Nydelig pels". Det varmet noe helt utrolig, med tanke på at hun for et år siden omtrent ikke hadde pels i det hele tatt!

Vi hadde henne på 5 utstillinger, og hun dro med seg 2XHP, 2XBIM og 2XCK!

Ikke verst for en avdanket gårdshund som ingen ville ha...

114_1401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å velge ett likevell, kom på et til minne som jeg syns er veldig bra, eller egentlig to, men vi tar bare det ene.

Det var Blondie`s andre utstilling, første gang hun stilte som Junior. Vi gikk inn i ringen(overaskende :P hehe) og det var en kjempe snill svensk dommer der som likte Blondie veldig godt. Hun var akkuratt 9 mnd på dagen og hadde i tillegg løpetid. Hun slo ut alle i sin klasse og vinner klassen sin med HP(var før med gamle regler) og går videre til vinner klassen. I vinner klassen så får hun sitt første CERT og vinner vinner klassen også og går videre til BTK. Her var det masse Champion tisper og hun slår ut alle untatt 1 og blir 2.Beste Tispe Klasse! Hun slo ut ca 8 championer og hun var bare 9 mnd med løpetid! Da var jeg stolt da! Dommeren sa at det var bare å øve litt til så kom hun til å vinne alt! Det var en nydelig dag det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...