Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige akvarier


helle

Recommended Posts

takk for linker.

Hmm, så ok ut ditt akvarie da:) Har spurt om noe spørsmål på den andre tråden.

Ellers er jeg litt usikker på størrelsen. Hadde egentlig lyst på et litt større, men er så usikker. Hvilken størrelse ville dere anbefalt for en nybegynner? Vil ha et akvarie som ikke er så alt for vanskelig å stelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo større, jo enklere. Nybegynnere anbefales vel over 100 liter som et minimum. Hovedkaret mitt er et 160 liters, der er vannkvaliteten enkel å holde stabil og det er stort nok til å holde litt forskjellig fisk.

Hvilke fisker kan du tenke deg å ha? Greit å ta utgangspunkt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg sånne neon tetra(?). Hadde sånne i mini akvariet mitt da jeg var liten, syns de er såå fine. Så blir vel fisker som må ha samme vanntemp og forhold som dem kan jeg tenke meg.. Vet du om fisker som passer til dem? Og hva slags størrelse jeg bør ha på akvariet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ligger også en Tropehagen zoo i bysenteret, sidst jeg var derinde at købe en rod, havde de ihvertfald tilbud på akvarier, men det er ca 2 uger siden.

ja, jeg har vært innom der, men de hadde så vidt jeg så bare tilbud på de mindre akvariene? De store var i alle fall alt for dyre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! På min butikk (Tropehagen) har vi et 126 liters kar med bord, armatur, varmekolbe og innvendig pumpe til 2200,-. Det er en knallpris altså! Det var dette akvariet jeg startet med da jeg var nybegynner. Men som andre har nevnt kan du jo kjøpe brukt - da får du det enda billigere igjen.

Jeg anbefaler deg å starte med et kar over 100 l. Det er mye lettere å opprettholde god vannkvalitet og å holde vannverdiene stabile i et litt større kar.

Sender deg en PM med link til en annen nettside (har ikke lov å linke her :ahappy:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! På min butikk (Tropehagen) har vi et 126 liters kar med bord, armatur, varmekolbe og innvendig pumpe til 2200,-. Det er en knallpris altså! Det var dette akvariet jeg startet med da jeg var nybegynner. Men som andre har nevnt kan du jo kjøpe brukt - da får du det enda billigere igjen.

Jeg anbefaler deg å starte med et kar over 100 l. Det er mye lettere å opprettholde god vannkvalitet og å holde vannverdiene stabile i et litt større kar.

Det er en veldig bra pris! Og fordelen med å kjøpe nytt startpakkekar (som er mye billigere enn å sette sammen selv) er at du da har garanti og reklamsjonsrett på både karet og utstyret - noe du ikke har ved å kjøpe brukt.

Ellers har Dyrego-kjeden også en del rimelige startpakker.

Begynn med minimum 100 liter som Showtime anbefaler - enklere å opprettholde vannverdier og du får litt flere valgmuligheter både når det kommer til type fisk, antall og innredningsmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...