Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i sengen

Djervekvinnen

har du hunden i sengen/møblene?  

31 stemmer

1. 1.

• Ja selvfølgelig!!
      9
    • Noen ganger
      16
    • Nei aldri i verden!!
      6

Recommended Posts

Skrevet

Mona får ligge i sofaen.. men selvfølgelig må hun ned dersom det er mange som skal sitte der, vi prioriterer oss selv foran hunden når det kommer til det :)

Skrevet

her er det strengt forbudt for hundene å gå i senger, men sofanen er greit.

hundene våres får ikke oppholde seg på soverommene våres så enkelt er det, de har to ganger og en stue de får lov å være i så hvorfor skal jeg da ha dem på soverommene også.

Skrevet

lucas får oppi sofaene mine (en til mamma og en til pappa) men ikke sofaene oppe, får og i senga mi, men om natten ligger han i buret. :)

Skrevet

Eso får ligge i senga mi + sofaen om han vil (teppet hans ligger alltid i 2-seteren, å det er alltid den sofaen han velger, så er det litt enklere å holde den fri for hår ihvertfall)

Skrevet
Sjelden, mamma vil absolutt ikke ha en hund i sofaen og i senga er jo helt utenkelig :roll:

Høres ut som om du har en meget fornuftig mor! :)

Skrevet

ja hun får lov.. hun er jo så søt.. hihi

Hun får lov for hun varmer meg om natta.. er såååå ensom... (singel lovet vettu)

så det er behagelig å ha noe varmt inntil meg... da kan ejg drømme om at det er en prins.. hehe

Nei liker å ha henne der.. for da vet jeg alltid hvor hun er om natta når det gjelder senga.. soffan ble bare slik..

Skrevet

Tussi får ikke lov til å være i senger, og soffaer ihuset... hun hat et teppe opp og en kurv på rommet mitt som er hennes steder. Men når hun blir redd håpper hun automatisk opp i ting (eller kryper unner noe) så da får hun noen ganger lov til å komme opp i soffaen eller i en stol...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...