Gå til innhold
Hundesonen.no

To eller tre måltid


SD

Recommended Posts

Jeg kutter ned fra to til tre når hun har spist alt jeg serverer tre ganger om dagen. Blir hun mett etter halvspist måltid da så klarer hun i alle fall ikke å spise dagsrasjonen delt på to tenker jeg. Hyppige måltider skal jo øke matlysten også men....

Gir du foret helt oppbløtt? Snuppa her spiser bedre når det ikke er helt kliss, men litt å tygge på. Kanksje det kan være noe å prøve?

Edit, hvis hun nettopp har kommet så er det ikke så rart om matlysten er litt redusert heller da. Ha litt is i magen - mange nye inntrykk osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke sånn all verdens matlyst det har hun ikke, da sammenligner jeg med min labrador og minigris da. Men hun spiser godt på to av måltidene, men når jeg serverer det tredje vil hun ikke ha.

Og hun spiser ikke i det hele tatt hvis fôret er helt oppbløt, det må bare være litt oppbløtt, men aller helst vil hun ha det tørt.

Ikke kan jeg ha mat fremme hele tide heller, det går bare ikke med tanke på de andre to jeg har i hus. Til nå har hun fått tre måltid, der hun liksom har en halvtime på seg til å spise det. Og hun spiser alene uten de to andre i nærheten, bare slik at hun skal få matfred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg praktiserer fire måltider på så unge minivalper, går ned til tre måltider først ved 4måneders alderen. Magesekken er så liten at det ikke er plass til så mye mat om gangen, og da er det ikke sikkert at hunden vil få i seg nok mat når den får store måltider. Hvis den får få og store måltider vil dessuten magen få så mye å jobbe med på en gang at fordøyelsesprosessen tar lengere tid og hunden er mett lengere. Den orker rett og slett ikke mer mat når det er tid for neste måltid.

Mitt tips er derfor å gi lite mat ofte. Men, siden ingen hunder er like er det beste å prøve seg frem til du finner ut hva som fungerer. Så lenge hun legger på seg og ikke er mager så får hun jo i seg nok mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bajas får tre måltider . på starten da han var bare 6 uker sto maten fram hele tiden. men etter ei stund spiste han litt dårlig. vi gikk over til kober,s , nå spiser han kjempegodt, akkurat passe mengde ,oppbløtt tre ganger om dagen. hunden er fin i magen og pelsen er blank og fin. vi startet med hill,s.... men nå blir d kober,s framover... uten tilsettningstoffer. godt å se hunden har god matlyst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har snakket litt mer oppdretteren. Men det er jo det som er spørsmålet, om jeg skal gi henne tre eller to måltid? Nå får hun tre måltid. Usikker på om jeg skal prøve to eller fire måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare prøve deg frem og finne ut hva som fungerer best for valpen din. Hva om du prøver fire først, og om det etter noen dager (en uke f.eks) virker lite hensiktsmessig så reduserer du bare antallet igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...