Gå til innhold
Hundesonen.no

Fin er den, men hvor kom den i fra da????


Lazita

Recommended Posts

Har en katt(rettere sagt kattunge) her nå som har vært utenfor huset siden i går, den er tam og kosete. men hvor i alle dager komd den fra då?? :?

får ringe dyrelegen og se om noen har meldt den savnet.

100_2066.jpg

her kan dere se den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katter kommer jo og går, kan jo godt være nabokatten som kom på besøk, eller en katt som kom langveisfra på en tur. Men gir du den mat kan den bli værende, så det er best å overse den ikke ta sånn kontakt, se hvis den har navnelapp og se etter nummer. Problemet med kjælne katter er at de godt kan føle seg hjemme hos fremmede folk, så da burde eierne være flinke med å ha navnelapp på katten. Mistenker du for at det er en innekatt, bør du ta den med til dyrlegen og se etter chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katter kommer jo og går, kan jo godt være nabokatten som kom på besøk, eller en katt som kom langveisfra på en tur. Men gir du den mat kan den bli værende, så det er best å overse den ikke ta sånn kontakt, se hvis den har navnelapp og se etter nummer. Problemet med kjælne katter er at de godt kan føle seg hjemme hos fremmede folk, så da burde eierne være flinke med å ha navnelapp på katten. Mistenker du for at det er en innekatt, bør du ta den med til dyrlegen og se etter chip.

nei den har ikke noe halsbånd på seg og ingen øremerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den kan være chippet. du kan jo skjeke. Hvis ikke den er det, er den vel på tur, så du får enten se etter etterlysninger rundt omkring. Eller la katten vandre videre. Hvis du vil ha den hos deg, så går det sikkert bra det og. Husker før at familien pleide å ta inn flere katter som kom forbi. De bodde hos oss noen måneder og så forsvant de igjen. Sånn er det med disse selvstendige utekattene, de kommer og går hvor de vil :lol: Du kan jo også legge inn annonse i avisen, så kanskje noen sier ifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin ja, har du funnet noen eier da?

nei vi har ikke funnet noe eier, men vi har nå hengt opp labber rundt omkring i nabolaget og meldt fra til dyrelege så får vi se, tviler egentlig at dette er en katt som er på rakadis for den er like stor som den vi har selv og den har melketender enda så det er jo bare ungen(det er en jentepus og de pleier jo å være mere stedbundet enn hannkatter).

nei nå ble jo vi nødt til å ta den inn hin dagen med det dritt været som var(hadde ikke hjerte til å la den være utenfor i de 8 timene det lynte og trodnet) stakkaren stod på døren og skreik og ville inn også vi somhåpet den vill gå hjem i stedet.

for å være en villkatt så er den altfor tam, katten vår er jomere aktiv en den derre og han er jo født ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi snakket litt om det meg og jostein i dag, at hvis ingen melder den savnet så kan det være at vi beholder henne og sterilisere henne når vi kastrerer han vi har fra før av(vil ikke ha noe unger).

det er jo helt sykt å se hvor rolig hun er i forhold til han vi har selv(han er jo høyt og lavt), hun leker litt med han men ligger for det meste å sover i sofanen eller hvor det måtte passe henne(skulle nesten tro hun var dopet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi snakket litt om det meg og jostein i dag, at hvis ingen melder den savnet så kan det være at vi beholder henne og sterilisere henne når vi kastrerer han vi har fra før av(vil ikke ha noe unger).

det er jo helt sykt å se hvor rolig hun er i forhold til han vi har selv(han er jo høyt og lavt), hun leker litt med han men ligger for det meste å sover i sofanen eller hvor det måtte passe henne(skulle nesten tro hun var dopet).

Bra det finnes noen gode sjeler! =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får skjule henne for husværten! hihi

ja da han merker ikke at det er en katt mere her, hin dagen så trodde hanjo at det var vår katt når han så henne(og da har han nå virkelig sett gutten vår og han er jo rød og korthåret) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pusen har kommet til sine egentlige eiere omsider.

som jeg trodde så var det bare en kattunge.

ved hjelp av lokalavisen så ble det satt inn et bilde av katten(en halvside i avisen er jaggumed ikke verst å få gratis altså) og litt tekst om at katten var hoss oss og slikt og samme dag som avisen kom ut så ble katten hentet. og de som eier katte var overlykkelige for katten hadde vært borte i 2 uker(en uke hos oss). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...