Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningstreff i Oslo?

Guest LilleSkrekk

Recommended Posts

Guest LilleSkrekk
Skrevet

Tittei..

Skulle ha fått trent Izzy noe sosalisering med andre hunder da hun begynner å hyle og skrike hver gang hun ser en løs hund. Enten treningsterff eller gå tur-treff?

Noen som har lyst å være med? Jeg bor selv på siden av slottsparken men er ikke noe must å måtte trene der. Ville helst trent en plass der det er gjerde rundt, da jeg ikke stoler på henne vis hun ser en annen hund ;) Da er hun nok borte

vekk.. ;) Noen som vet om plasser der det går ann å slippe hunden, uten å måtte tenke på at hun stikker av?

Og evt noen som har lyst å være med å sosialisere henne?

Alle dager passer for meg egentlig.. ;)

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi blir gjerne med ;) Da tar jeg med Aysha, for hun har også en tendens til å ville hilse på ALLE hunder ;)

Vet egentlig ikke om noe sted som er inngjerdet, men vi kunne vel ha funnet en åpen plass i skogen evnt. ?

Guest LilleSkrekk
Skrevet

Izzy elsker alle slags hunder. Hun er skikkelig sosial, og det er positivt, men når hun ser andre hunder springe løst og hun er i bånd, skriker å hyler hun som om hun skulle bli mishandlet.. Har fått endel blikk etter meg ja ;) Så hun trenger en skikkelig treningsrunde med mange andre hunder.

Kan jo se om vi får flere med før vi setter en fast dato og plass.

Hvilke dager/helger passer best for dere? Her kan jeg alle dagene. ;)

Skrevet

Kunne trengt det der jeg og...Har en whippetgutt som SKAL bort til alt og alle. Mulig å henge seg på?

Skrevet

Hei! Jeg har en boxer på 5 mnd som kunne trengt å trene på å passere både hunder og mennesker. Kanskje vi kan være med? Lørdag el søndag tror jeg skulle passe oss :rolleyes:

Skrevet

På baksiden av Grønland politikammer ( i åkerberg veien) er det en liten inngjerdet park, jeg benyttet denne parken selv da jeg bodde på tøyen :|

Skrevet

For oss som er geografiske analfabeter - hvordan kommer man seg til birkelunden? enten fra oslo s eller ullevåll. Og hva trener dere? :|

Skrevet
For oss som er geografiske analfabeter - hvordan kommer man seg til birkelunden? enten fra oslo s eller ullevåll. Og hva trener dere? :icon_redface:

Du kan ta trikk 11, 12 og 13 og buss 30, ihvertfall. Du kan også ta buss 21 til Sannergata og gå derfra, det tar vel 5 min.

Skrevet
Du kan ta trikk 11, 12 og 13 og buss 30, ihvertfall. Du kan også ta buss 21 til Sannergata og gå derfra, det tar vel 5 min.

tusen takk. :icon_redface:

Skrevet

Jeg kan ikke på lørdag allikevel. Det er åpen dag på en skole jeg skal titte på, og trening på agility kurset. Men søndag derimot, skal jeg ingenting :rolleyes:

Skrevet
Mulighet for å arrangere treff førstkommende søndag, eller? :) Hadde vært moro å være med.

Vi er med ihvertfall :)

Aysha har løpetid da, så jeg har bare med lille frosk. Kunne vi trent litt passering? Noen her trenger det :)

Skrevet

Jeg kan førstkommende søndag forsåvidt, men ikke før etter 15. Det blir kanskje for sent for resten?

Skrevet
Jeg kan førstkommende søndag forsåvidt, men ikke før etter 15. Det blir kanskje for sent for resten?

Jeg vil også være med, men jeg er på en utstilling, så for min del må det også bli senere enn 12... Josie trenger å trene sammen med andre hunder, det har hun ikke gjort på flere måneder :lol:

Skrevet
Jeg vil også være med, men jeg er på en utstilling, så for min del må det også bli senere enn 12... Josie trenger å trene sammen med andre hunder, det har hun ikke gjort på flere måneder :lol:

Samme her, begge mine har trent lite med andre i det siste.. Nå skal snart begge på kurs, så jeg vil gjerne stille litt forberedt :lol:

Skrevet

Jeg kan hele dagen :) Men ikke veldig sent, for jeg har nesten en times reisevei (hvis vi snakker om Skullerud da :)) Men Oscar er skikkelig glad i andre hunder, og vi skulle gjerne fått trent litt på passering (uten hopp og sprett og tjohei.) Så hvis vi kunne klemt inn kanskje 15 min med det hadde det vært veldig fint?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...