Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningstreff i Oslo?

Guest LilleSkrekk

Recommended Posts

Guest LilleSkrekk
Skrevet

Tittei..

Skulle ha fått trent Izzy noe sosalisering med andre hunder da hun begynner å hyle og skrike hver gang hun ser en løs hund. Enten treningsterff eller gå tur-treff?

Noen som har lyst å være med? Jeg bor selv på siden av slottsparken men er ikke noe must å måtte trene der. Ville helst trent en plass der det er gjerde rundt, da jeg ikke stoler på henne vis hun ser en annen hund ;) Da er hun nok borte

vekk.. ;) Noen som vet om plasser der det går ann å slippe hunden, uten å måtte tenke på at hun stikker av?

Og evt noen som har lyst å være med å sosialisere henne?

Alle dager passer for meg egentlig.. ;)

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi blir gjerne med ;) Da tar jeg med Aysha, for hun har også en tendens til å ville hilse på ALLE hunder ;)

Vet egentlig ikke om noe sted som er inngjerdet, men vi kunne vel ha funnet en åpen plass i skogen evnt. ?

Guest LilleSkrekk
Skrevet

Izzy elsker alle slags hunder. Hun er skikkelig sosial, og det er positivt, men når hun ser andre hunder springe løst og hun er i bånd, skriker å hyler hun som om hun skulle bli mishandlet.. Har fått endel blikk etter meg ja ;) Så hun trenger en skikkelig treningsrunde med mange andre hunder.

Kan jo se om vi får flere med før vi setter en fast dato og plass.

Hvilke dager/helger passer best for dere? Her kan jeg alle dagene. ;)

Skrevet

Kunne trengt det der jeg og...Har en whippetgutt som SKAL bort til alt og alle. Mulig å henge seg på?

Skrevet

Hei! Jeg har en boxer på 5 mnd som kunne trengt å trene på å passere både hunder og mennesker. Kanskje vi kan være med? Lørdag el søndag tror jeg skulle passe oss :rolleyes:

Skrevet

På baksiden av Grønland politikammer ( i åkerberg veien) er det en liten inngjerdet park, jeg benyttet denne parken selv da jeg bodde på tøyen :|

Skrevet

For oss som er geografiske analfabeter - hvordan kommer man seg til birkelunden? enten fra oslo s eller ullevåll. Og hva trener dere? :|

Skrevet
For oss som er geografiske analfabeter - hvordan kommer man seg til birkelunden? enten fra oslo s eller ullevåll. Og hva trener dere? :icon_redface:

Du kan ta trikk 11, 12 og 13 og buss 30, ihvertfall. Du kan også ta buss 21 til Sannergata og gå derfra, det tar vel 5 min.

Skrevet
Du kan ta trikk 11, 12 og 13 og buss 30, ihvertfall. Du kan også ta buss 21 til Sannergata og gå derfra, det tar vel 5 min.

tusen takk. :icon_redface:

Skrevet

Jeg kan ikke på lørdag allikevel. Det er åpen dag på en skole jeg skal titte på, og trening på agility kurset. Men søndag derimot, skal jeg ingenting :rolleyes:

Skrevet
Mulighet for å arrangere treff førstkommende søndag, eller? :) Hadde vært moro å være med.

Vi er med ihvertfall :)

Aysha har løpetid da, så jeg har bare med lille frosk. Kunne vi trent litt passering? Noen her trenger det :)

Skrevet

Jeg kan førstkommende søndag forsåvidt, men ikke før etter 15. Det blir kanskje for sent for resten?

Skrevet
Jeg kan førstkommende søndag forsåvidt, men ikke før etter 15. Det blir kanskje for sent for resten?

Jeg vil også være med, men jeg er på en utstilling, så for min del må det også bli senere enn 12... Josie trenger å trene sammen med andre hunder, det har hun ikke gjort på flere måneder :lol:

Skrevet
Jeg vil også være med, men jeg er på en utstilling, så for min del må det også bli senere enn 12... Josie trenger å trene sammen med andre hunder, det har hun ikke gjort på flere måneder :lol:

Samme her, begge mine har trent lite med andre i det siste.. Nå skal snart begge på kurs, så jeg vil gjerne stille litt forberedt :lol:

Skrevet

Jeg kan hele dagen :) Men ikke veldig sent, for jeg har nesten en times reisevei (hvis vi snakker om Skullerud da :)) Men Oscar er skikkelig glad i andre hunder, og vi skulle gjerne fått trent litt på passering (uten hopp og sprett og tjohei.) Så hvis vi kunne klemt inn kanskje 15 min med det hadde det vært veldig fint?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...