Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål for 2008?


Arielle

Recommended Posts

Ja hva er dine mål for 2008?

Fikk faktisk godkjent apelmerket på første forsøk rett for nyttår så i år blir det:

klasse 1 (holder på med vintercupen og skal gå offisielt 3mars og håper på opprykk)

Så blir det opprykk i mars så er det innlæring av klasse 2 øvelser og kanskje gå noen klasse 2

i 2008. Blir nokk noen klasse 1 før klasse 2 er innlært bare for og få rutine :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på en debut i klasse 1 med Decoy før året er omme. Mer mål enn det er det for tidlig å sette nå tror jeg :innocent: Målet for Buster er å kunne etterhvert være løs på treningene. Har nok med å trene på det for å si det sånn <_<

Alt utenom dette blir bare et pluss :thumbs: Lydighet er ikke hovedgrenen vår heller, så vi tar det litt som det kommer :banana: Men debut med iallefall en av dem iløpet av året satser jeg på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg synes det er litt skummelt å ha mål, i tilfelle jeg ikke når dem :rolleyes:

Jeg håper å få startet med Orry igjen, og få opprykket til klasse 2. Dette avhenger helt av formen hans, og om vi finner ut hva som er galt. Jeg starter ikke før jeg er 100 % sikker på at han er frisk.

Med Norma er vel egentlig planen å bare trene og se hvor langt vi kommer. Mulig det blir en start i klasse 1, men gidder ikke å stresse med det (hun er jo knappe 5 måneder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Vi begynner med eldste først... :thumbs:

Odin: Apellmerke. Det er ikke jeg som trener med han til daglig, men at han klarer det og evt en debut i klasse 1 kan være innen rekkevidde. Sliter litt med fellesdekk da... Ellers så kan han flere av øvelsene i klasse 2.

Amy: 1.pr klasse 1. Debut i klasse 2. Sliter med apporten, hun plukker pinner selv som bare det, men å holde apporten er "ufyselig" :innocent: Men aller først blir det (forhåpentligvis) noen puppeh.gif på henne.

Zuma: Apellmerket og debut i klasse 1.

Har ikke store forhåpninger og har lært meg å ta alt med ett smil. Sliter med at jeg blir nervøs og da går det heller ikke så bra for hundene. Så egentlig er det jeg som trenger mest trening. Blir nok å melde på noen uoff. konkurranser for å få bukt med nervene mine (snedig, for det gikk bra på apellmerket med Amy i fjor, 140 p). Kanskje jeg får si til meg selv at det er kun trening :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tella: Få mer fart i øvelsene og fin pusse. Bli Sikker på fellesøvelsene. Trene mer med forstyrrelser og andre hunder. Starte offisielt.

Betty: Trene mot bronsemerket og lære alle øvelsene. Trene med forstyrrelser og andre hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt (eller mitt, Zorro vet nok ikke om det) mål er å ta en förste premie i lydighetsklasse 3 og å starte i eliteklasse.

Får vi bare orden på avstandskommandoen og nesepröven så er vi startklare i klasse 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mål for alle 3 hundene i løpet av året, så får jeg se hvor langt vi kommer. :rolleyes:

Keila: opprykk til agility kl 2.

Rian: vi skal debutere i lydighet kl 3 i april, og håper å debutere i kl Elite i løpet av året.

Erohja: starte i lydighet kl 1 i høst og håper selvsagt på opprykk til lydighet kl 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mitt mål er vel først og fremst egentlig bare å ikke sløse bort lønningene mine på tull og vas, så jeg får råd til valp til sommeren, dersom "forholdene er lagt til rette" innen da.

Og så masse sosialisering, miljøtrening og på "lydighetsfronten" å gjennomføre et eventuelt valpekurs, pluss trene grunnferdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var vi kommer 2 måner ut i mars og noen har kanskje allerede oppnådd noen mål? Noen har kanskje satt seg nye mål? Eller er det noen som gir opp målene sine i lydighet? :closedeyes:

Jeg(og hunden *kremt*) har ikke gitt opp vi står på mer enn før. Vi fikk opprykket med 172poeng på sviland 3mars. De klasse 2 øvelsene vi har trent inn sitter ganske gått, så kanskje vi tør håpe på et opprykk til klasse 3? *låv og drømme* :wub:

Men, ja, hvordan går det med dere og målene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...