Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål for 2008?

Arielle

Recommended Posts

Skrevet

Ja hva er dine mål for 2008?

Fikk faktisk godkjent apelmerket på første forsøk rett for nyttår så i år blir det:

klasse 1 (holder på med vintercupen og skal gå offisielt 3mars og håper på opprykk)

Så blir det opprykk i mars så er det innlæring av klasse 2 øvelser og kanskje gå noen klasse 2

i 2008. Blir nokk noen klasse 1 før klasse 2 er innlært bare for og få rutine :innocent:

Skrevet

Satser på en debut i klasse 1 med Decoy før året er omme. Mer mål enn det er det for tidlig å sette nå tror jeg :innocent: Målet for Buster er å kunne etterhvert være løs på treningene. Har nok med å trene på det for å si det sånn <_<

Alt utenom dette blir bare et pluss :thumbs: Lydighet er ikke hovedgrenen vår heller, så vi tar det litt som det kommer :banana: Men debut med iallefall en av dem iløpet av året satser jeg på :D

Skrevet

Tja... Jeg synes det er litt skummelt å ha mål, i tilfelle jeg ikke når dem :rolleyes:

Jeg håper å få startet med Orry igjen, og få opprykket til klasse 2. Dette avhenger helt av formen hans, og om vi finner ut hva som er galt. Jeg starter ikke før jeg er 100 % sikker på at han er frisk.

Med Norma er vel egentlig planen å bare trene og se hvor langt vi kommer. Mulig det blir en start i klasse 1, men gidder ikke å stresse med det (hun er jo knappe 5 måneder).

Skrevet

Målet i år er å starte i kl.1, og forhåpentligvis få opprykk til kl. 2 med Emma :innocent:

Guest Dratini
Skrevet

Vi begynner med eldste først... :thumbs:

Odin: Apellmerke. Det er ikke jeg som trener med han til daglig, men at han klarer det og evt en debut i klasse 1 kan være innen rekkevidde. Sliter litt med fellesdekk da... Ellers så kan han flere av øvelsene i klasse 2.

Amy: 1.pr klasse 1. Debut i klasse 2. Sliter med apporten, hun plukker pinner selv som bare det, men å holde apporten er "ufyselig" :innocent: Men aller først blir det (forhåpentligvis) noen puppeh.gif på henne.

Zuma: Apellmerket og debut i klasse 1.

Har ikke store forhåpninger og har lært meg å ta alt med ett smil. Sliter med at jeg blir nervøs og da går det heller ikke så bra for hundene. Så egentlig er det jeg som trenger mest trening. Blir nok å melde på noen uoff. konkurranser for å få bukt med nervene mine (snedig, for det gikk bra på apellmerket med Amy i fjor, 140 p). Kanskje jeg får si til meg selv at det er kun trening :banana:

• 2 weeks later...
Skrevet

Målet mitt for 2008 er å trene mye mer med Kali, enn hva jeg har gjort det siste halvåret. Og det innebærer også masse miljøtrening! Forhåpentligvis kan vi debutere i klasse 1 også.

Skrevet

Har egentlig ikke noe mål innen lp, men det hadde jo vært morro og debuteret kl 1 i løpet av året :)

Edit; kanskje målet først og fremst skulle være å lære alle kl1 øvelsene :)

Skrevet

Tella: Få mer fart i øvelsene og fin pusse. Bli Sikker på fellesøvelsene. Trene mer med forstyrrelser og andre hunder. Starte offisielt.

Betty: Trene mot bronsemerket og lære alle øvelsene. Trene med forstyrrelser og andre hunder. :)

Skrevet

Vårt (eller mitt, Zorro vet nok ikke om det) mål er å ta en förste premie i lydighetsklasse 3 og å starte i eliteklasse.

Får vi bare orden på avstandskommandoen og nesepröven så er vi startklare i klasse 3 :)

Skrevet

Jeg har mål for alle 3 hundene i løpet av året, så får jeg se hvor langt vi kommer. :rolleyes:

Keila: opprykk til agility kl 2.

Rian: vi skal debutere i lydighet kl 3 i april, og håper å debutere i kl Elite i løpet av året.

Erohja: starte i lydighet kl 1 i høst og håper selvsagt på opprykk til lydighet kl 2.

• 1 month later...
Skrevet

Mitt mål er vel først og fremst egentlig bare å ikke sløse bort lønningene mine på tull og vas, så jeg får råd til valp til sommeren, dersom "forholdene er lagt til rette" innen da.

Og så masse sosialisering, miljøtrening og på "lydighetsfronten" å gjennomføre et eventuelt valpekurs, pluss trene grunnferdigheter.

Skrevet

Ja da var vi kommer 2 måner ut i mars og noen har kanskje allerede oppnådd noen mål? Noen har kanskje satt seg nye mål? Eller er det noen som gir opp målene sine i lydighet? :closedeyes:

Jeg(og hunden *kremt*) har ikke gitt opp vi står på mer enn før. Vi fikk opprykket med 172poeng på sviland 3mars. De klasse 2 øvelsene vi har trent inn sitter ganske gått, så kanskje vi tør håpe på et opprykk til klasse 3? *låv og drømme* :wub:

Men, ja, hvordan går det med dere og målene?

Skrevet

Håper på opprykk til kl.3, men vi får se hvordan det går. Må ordne opp i noen småfeil. Uansett så tar vi det ikke akkurat mega seriøst, vi går LP fordi vi synes det er så moro. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...