Gå til innhold
Hundesonen.no

Drømmer


siljestokka

Recommended Posts

I natt drømmte jeg att jeg fikk en pinscher ;) . Det var noen som skulle gi den bort, så fikk jeg den. Jeg drømte masse usammenhengene greier i tillegg også. Rareste.

En gang drømte jeg at en krabbe kløp meg i tåa ;) . Det gjorde seriøst vondt også det.

Ellers har jeg drømt at jeg har falt ned fjell (noe som kiler vannvittig i magen)

Når jeg var liten drømte jeg at: jeg, bror min og en annen, bodde i en labyrintlignene greie. Cruella (101-dalmatinere) var etter oss. Vi gjorde ikke noe særlig med det. Vi lekte liksom med henne. Han andre gutten hadde en falsk pistol (eller noe sånt, som han skremte Cruella med). Vi hadde løpt fra henne, men plutselig såg jeg skyggen hennes fra det ene hjørne hvor bror min stod. Jeg ropte pass deg, men han såg bak seg. Cruella fikk tak i han. Hun tok han med seg til "hovedkvarteret". jeg følgte etter, for visst hun prøvde å ta meg, så løp jeg bare fra henne. Hovedkvarteret hadde fliser på gulvet. På flisene låg det et tynt lag av melk :wub: (ikke spør!). Hun satte bror min inn i en maskin. Jeg visste liksom hva som kommte til å skje i drømmen. Det var i alle fall ikke noe bra. Jeg prøvde å forhandle litt med Cruella. Men så voknet jeg <_< .. Fikk ikke med meg slutten. Den der maskinen kan faktisk minne om en sånn tannlege stol. Det er sikkert den rareste drømmen jeg har hatt.

Har hatt flere varianter der jeg er med venner. Og vi prøver å løpe fra en ukjent, som skal ta oss.

Sprøtt!

:P ... Hva slags drømmer har dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er slitsom å drømme. Drømmer hver eneste natt som jeg husker og blir iblandt sliten når jeg våkner. Drømmer veldig mye om at noen skal ta meg. Jeg må rømme og gjemme meg. Gjerne blande inn både foreldre og andre jeg er glad i og dermed sette dem i fare også. Jeg sloss også mye, sloss for livet. Har har drept utallige skapninger i drømme. (fra folk, til monstre og sånn) Det føles så ekte og følelsene mine føles også så ekte. Spesielt følelsen av skikkelig redsel.

:wub:

Men iblandt drømmer jeg OK ting også. En ting som kommer igjen i drømmene er de utrolige flotte omgivelsene. Så vakkert overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altid drømt meget, ikke altid hyggelige drømme, ofte har det været mareridt <_<

Havde et mareridt jeg havde gennem flere år som barn, og vågnede altid af den, drømte at jeg kunne se en hånd i mørket med en stooooor køkkenkniv, der går gennem luften, og lander i ryggen på min mor :wub:

Men drømte i nat, at jeg var ude for at købe en ny Oster klippemaskine til hundene, stod at den var på udsalg til 1100 kr normalpris 2200kr, betalte med kort, og så derpå at der stod 4600kr på kvitteringen, sagde at de havde trukket forkert beløb, men nej de sagde at det var den rigtige pris, og den ikke kunne returneres.

Havde også en anden drøm/mareridt, men kan ikke huske den, eneste var at jeg vågnede op, og hele sengen var badet i i sved <_<

Det at jeg drømmer meget, er måske også grunden til at jeg sover dårligt, og er meget træt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer ekstremt mye, og har i perioder mye mareritt. Typiske forfølgelsesdrømmer med katastrofefølelse, sånn at du bare VET at dette kommer til å gå svært dårlig, og at du kommer til å dø på en svært ubehagelig måte. Ellers drømmer jeg alltid veldig livaktig, og husker somregel alltid drømmen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer nesten bare hyggelige drømmer jeg, i alle fall dem jeg kan huske. Hyggelige, men surrealistiske. :wub:

Flere ganger har sonen-medlemmer (som jeg ikke har møtt engang) vært deltagende i drømmen - det er kanskje da man veit at man tilbringer for mye tid på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer veldig mye.

Ofte har jeg mareritt, som når jeg forteller noen om det når jeg våkner, ikke egentlig kan betegnes som mareritt, men da jeg drømte det var det så skummelt at jeg må jo nesten betegne det som mareritt allikevel. :wub:

Som for eksempel i natt, da drømte jeg at jeg sov i stua mi, fordi en gutt sov i senga mi, også våkna jeg (i drømmen) av at det var noen som stod utafor vinduene og tok masse bilder mens jeg sov! Og jeg ble kjemperedd og var helt sikker på at jeg var dømt til døden og greier. Egentlig er det jo ikke noe skummelt, men jeg var livredd der og da.

Jeg har også hatt sånne skikkelige mareritt, at jeg ikke tør og legge meg og sove igjen. Det er j*vlig. Heldigvis drømmer jeg fine og morsomme drømmer også, da. Har våkna et par ganger av at jeg har ledd. Det er genialt kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker den annonsen på finn.no om de stygg-pene valpene?? :wub: I natt drømte jeg om dem.. Jeg gikk inn i en dyrebutikk, og der satt dem i små bur.. Husker jeg fikk kose med dem og sånt, og at jeg var helt frustrert over at de var i bur i dyrebutikken, dyrebutikker i norge hadde jo ikke lov å selge hunder! men de hadde visst fått dispensasjon, sånn at de fikk lov å selge dem.. ;) I tillegg så manglet valpene pels sånn rundt om på kroppen, og de hadde giga underbitt.. :rolleyes:

Til vanlig drømmer jeg mest ekle eller skumle drømmer <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer nesten bare hyggelige drømmer jeg, i alle fall dem jeg kan huske. Hyggelige, men surrealistiske. :innocent:

Flere ganger har sonen-medlemmer (som jeg ikke har møtt engang) vært deltagende i drømmen - det er kanskje da man veit at man tilbringer for mye tid på nettet?

Jeg også! Drømmer faktisk ganske ofte om sonenfolk *ler*. F.eks Jeanette og Caroline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. engang drømte jeg at jeg fikk en frosk inne i øret, og fikk den ikke ut :innocent: .

Men tror ikke jeg har drømt om sonefolk enda...

Jeg har grått og snakket i søvne. Som regel husker jeg ikke hva jeg drømmer. men spessiele ting husker jeg. Spesielt visst jeg våkner av selve drømmen/marerittet.

EDIT:

noen som har drømt at de har vært nakne ute blant folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer ofte, men går i søvne enda oftere.. :innocent:

Jeg har gjort så mange syke ting i søvne, jeg. Mine nattlige eventyr blir, når jeg sover over hos min storesøster, fortalt av henne morningen etter, og jeg holder på å le meg i hjel hver gang.

En gang for ikke så lenge siden hadde søsteren min våknet i 2-tiden på natten da samboeren kom hjem fra jobb. Jeg sover svært tungt og våknet ikke. Men plutselig spretter jeg opp i sengen og ser ut i gangen hvor samboeren i samme øyeblikk går inn på badet. Jeg skriker ut, med panikk i øynene, at han ikke må gå inn der for da kommer han til å drukne! "Han kan jo ikke svømme" hadde jeg ropt ut i luften. Det tok en liten stund før jeg la meg ned igjen, jeg fryktet jo for livet hans må vite.

En annen gang, og dette er helt genialt, sov jeg alene da jeg våknet uten dyne, midt på natten. Jeg husker jeg så ned på gulvet ved sengen - men ingen dyne der. Ei heller under sengen. Jeg husker at jeg var temmelig fortumlet der jeg satt i sengen og ikke forsto en dritt. Så demrer det for meg. Jeg husket en drøm jeg hadde hatt samme natt - jeg hadde gjemt noe inn i en safe. Jeg begynte å tenke på hvor **** jeg hadde gjort av dynen, og lot blikket gli over rommet. Der ser jeg dynen, godt trøkket inni et innhakk i veggen. Alle pyntegjenstander var revet overende, og hele dynen var blitt presset inni veggen.

En annen gang hadde jeg visst reist meg opp i sengen og stått og bannet mot veggen. Skikkelige bannord, jeg var rimelig forbanna.

Det er så rart dette med å gå i søvne, tror det har noe med underbevisstheten å gjøre.. Gøy er det i allefall å få fortalt hvordan dine nattlige eventyr ha utartet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Drømmer faktisk ganske ofte om sonenfolk *ler*. F.eks Jeanette og Caroline.

Om meg? :innocent: Hva drømmer du om da? *nyfiken*

Forresten så drømmer jeg veldig mye. Jeg drømmer mye om hverdagen og om ting jeg syns er vanskelig. Er ikke få ganger jeg har våknet av at jeg gråter/hikster faktisk... Men det værste er å huske alt jeg drømmte etterpå i detaljer. Det er faktisk mest slitsomt for da kan jeg grunne over det hele dagen :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer ofte, men går i søvne enda oftere.. :innocent:

Jeg har gjort så mange syke ting i søvne, jeg. Mine nattlige eventyr blir, når jeg sover over hos min storesøster, fortalt av henne morningen etter, og jeg holder på å le meg i hjel hver gang.

En gang for ikke så lenge siden hadde søsteren min våknet i 2-tiden på natten da samboeren kom hjem fra jobb. Jeg sover svært tungt og våknet ikke. Men plutselig spretter jeg opp i sengen og ser ut i gangen hvor samboeren i samme øyeblikk går inn på badet. Jeg skriker ut, med panikk i øynene, at han ikke må gå inn der for da kommer han til å drukne! "Han kan jo ikke svømme" hadde jeg ropt ut i luften. Det tok en liten stund før jeg la meg ned igjen, jeg fryktet jo for livet hans må vite.

En annen gang, og dette er helt genialt, sov jeg alene da jeg våknet uten dyne, midt på natten. Jeg husker jeg så ned på gulvet ved sengen - men ingen dyne der. Ei heller under sengen. Jeg husker at jeg var temmelig fortumlet der jeg satt i sengen og ikke forsto en dritt. Så demrer det for meg. Jeg husket en drøm jeg hadde hatt samme natt - jeg hadde gjemt noe inn i en safe. Jeg begynte å tenke på hvor **** jeg hadde gjort av dynen, og lot blikket gli over rommet. Der ser jeg dynen, godt trøkket inni et innhakk i veggen. Alle pyntegjenstander var revet overende, og hele dynen var blitt presset inni veggen.

En annen gang hadde jeg visst reist meg opp i sengen og stått og bannet mot veggen. Skikkelige bannord, jeg var rimelig forbanna.

Det er så rart dette med å gå i søvne, tror det har noe med underbevisstheten å gjøre.. Gøy er det i allefall å få fortalt hvordan dine nattlige eventyr ha utartet seg!

Hahah! Ler som jeg griner :thumbs: Morsomt med dyna inni "safen"!

Jeg drømmer bare om kjekke ting egentlig. Men når jeg var liten drømte jeg alltid at jeg hoppet utenfor "rådhuset" her i Sauda. Datt liksom bare nedover - tok en eevighet før jeg traff bakken. Husker at jeg alltid hadde skikkelig sug i magen (slik som du får av berg&dahlbaner ol :D ) og en cm før jeg traff bakken våknet jeg med skikkelig vondt i magen :banana: Sjeldent jeg drømmer, og om jeg drømmer pleier jeg å glemme drømmene to sek etter jeg har våkna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer ofte, men går i søvne enda oftere.. :innocent:

Jeg har gjort så mange syke ting i søvne, jeg. Mine nattlige eventyr blir, når jeg sover over hos min storesøster, fortalt av henne morningen etter, og jeg holder på å le meg i hjel hver gang.

En gang for ikke så lenge siden hadde søsteren min våknet i 2-tiden på natten da samboeren kom hjem fra jobb. Jeg sover svært tungt og våknet ikke. Men plutselig spretter jeg opp i sengen og ser ut i gangen hvor samboeren i samme øyeblikk går inn på badet. Jeg skriker ut, med panikk i øynene, at han ikke må gå inn der for da kommer han til å drukne! "Han kan jo ikke svømme" hadde jeg ropt ut i luften. Det tok en liten stund før jeg la meg ned igjen, jeg fryktet jo for livet hans må vite.

En annen gang, og dette er helt genialt, sov jeg alene da jeg våknet uten dyne, midt på natten. Jeg husker jeg så ned på gulvet ved sengen - men ingen dyne der. Ei heller under sengen. Jeg husker at jeg var temmelig fortumlet der jeg satt i sengen og ikke forsto en dritt. Så demrer det for meg. Jeg husket en drøm jeg hadde hatt samme natt - jeg hadde gjemt noe inn i en safe. Jeg begynte å tenke på hvor **** jeg hadde gjort av dynen, og lot blikket gli over rommet. Der ser jeg dynen, godt trøkket inni et innhakk i veggen. Alle pyntegjenstander var revet overende, og hele dynen var blitt presset inni veggen.

En annen gang hadde jeg visst reist meg opp i sengen og stått og bannet mot veggen. Skikkelige bannord, jeg var rimelig forbanna.

Det er så rart dette med å gå i søvne, tror det har noe med underbevisstheten å gjøre.. Gøy er det i allefall å få fortalt hvordan dine nattlige eventyr ha utartet seg!

Når du nu går i søvne, er det idet mindste godt, at du ikke gør ting der er til fare for dig selv.

Jeg har gået meget i søvne som barn, men gør det ikke længere hvilket er en god ting, har flere gange som barn hoppet ud af en hems som var 190cm over gulvet, har været heldig at min far hørte mig alle gangene, og fik grebet mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg drømme masse rart, spesielt nå som jeg har feber! I natt drømte jeg at jeg ble med en båt (danskebåtlignende greier) med en masse gamle damer, mens kjæresten satt hjemme og var lei seg fordi alle kranglet så mye med hverandre.

Og for noen dager siden drømte jeg at jeg skulle kjøre på en ferge, og jeg hadde en vogn bakpå med en svæær elefant i. Jeg fikk bilen opp på dekk før fergen begynte å kjøre igjen, men vognen havnet uti vannet så jeg og bilen ble trukket ned. Det var ikke noe problem for meg å komme meg ut, men jeg husker vognen fløt litt i overflaten og jeg prøvde å dytte den på fergen igjen (med hendene), men den bare sank og elefanten druknet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg drømme masse rart, spesielt nå som jeg har feber! I natt drømte jeg at jeg ble med en båt (danskebåtlignende greier) med en masse gamle damer, mens kjæresten satt hjemme og var lei seg fordi alle kranglet så mye med hverandre.

Og for noen dager siden drømte jeg at jeg skulle kjøre på en ferge, og jeg hadde en vogn bakpå med en svæær elefant i. Jeg fikk bilen opp på dekk før fergen begynte å kjøre igjen, men vognen havnet uti vannet så jeg og bilen ble trukket ned. Det var ikke noe problem for meg å komme meg ut, men jeg husker vognen fløt litt i overflaten og jeg prøvde å dytte den på fergen igjen (med hendene), men den bare sank og elefanten druknet

Holder på å le meg i hjel! :innocent: Jeg er overtrøtt, så jeg ler av alt. Jeg vil også drømme morsomme drømmer!

Dakar elefanten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer masse! I går natt drømte jeg at en isbjørn unge fulgte etter meg og Fiona på tur og ble med oss inn. Så la den seg i buret til Fiona og buret klappa sammen, Fiona klarte på ett eller anna vis å redde den ut :innocent: Da den kom ut, våknet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer egentlig ikke så mye, og det er sjeldent jeg husker de i detalj når jeg våkner. Det verste er å drømme at det skjer noe med hundene, og det har faktisk resultert i at jeg har ringt et par ganger hjem midt på natta for å høre om alt er bra med hundene. Ellers får jeg ikke sove resten av natta.

Men i natt drømte jeg at jeg hadde fått en katt av alle ting. Og at Vida og den ble bestevenner og var sammen hele tiden. Trur det faktisk er mer realistisk å vinne i lotto egentlig. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte at jeg tok avfarging og farget håret tilbake til den opprinnelige fargen min.. Og nå er jeg på vei til frisøren, gitt. Underbevisstheten min skrek: blond, blond, blond!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I juleferien sov jeg over hos storesøsteren min. Jeg våknet om morgenen og hadde fryktelig vondt i hodet, og la merke til en diger kul i panna. Så fortalte mamma som hadde hørt skrik inne fra rommet at jeg hadde våknet og skreket "Hjelp Celina! Dvergene kommer å tar oss!" Celina (søsteren min) hadde begynt å slå meg i hodet, og jeg la meg ned igjen. Da hadde hun sagt "Nå er dvergene døde"

Rar drøm :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer bare tøys. En drøm jeg pleide å drømme da jeg var liten var at mens jeg lå og sov var det et monster ute i gangen som brølte "bim, bam, bom" (av alle ting :lol:) og skulle komme og ta meg. Bamsene mine (jeg hadde over hundre) prøvde alltid å beskytte meg, men det gikk sjelden bra. :P Andre ting jeg har drømt er at jeg og alle vennene mine ble fanget mens jeg "visste" at jeg drømte, at at jeg mistet alle tennene, at Kaizer druknet og plutselig ble levende igjen, at jeg var gitarist i et berømt metalband (en av de få gode drømmene jeg har drømt) osv. Den siste drømmen jeg husker var at faren min registrerte seg på Facebook. Jeg husker egentlig veldig sjelden hva jeg drømmer, og det er like greit. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...