Gå til innhold
Hundesonen.no

når liker hunden din best å bli kost ?

ipadda

Recommended Posts

Oscar: Hele døgnet.

Aysha: Hele døgnet.

Zarina: Hele døgnet.

De vil ha kos alltid, hvor som helst, når som helst. Det beste er å sitte på fanget og bli klødd ved halefestet. Men det er ikke så kult med 40 kilo schäfer rompe på fanget.

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla tar så å si aldri initiativ til å kose. De to-tre gangene det har skjedd, er etter at vi er kommet inn fra en lengre tur og hvor hun har blitt veldig kald og kanskje våt. Hun ville da ligge i fanget, og hadde ingenting imot at hun fikk ligge under et teppe i tillegg; og det er nok kun egoistisk fra hennes side siden hun ville varme seg.

Ellers er det nok jeg som må "kommandere" henne til å komme og kose. Ellers vil hun alltid opp i sofaen når jeg sitter der, og ligge ved siden av meg (uten nødvendigvis fysisk kontakt), hun vil bare "være med". Noen få ganger legger hun hodet på låret mitt, men sånn kosemessig er hun utrolig kjedelig.

Hvis vi er alene om natten, får hun ligge på soverommet, og da er det standard rutine at hun skal ligge inntil meg (det er det jeg som bestemmer; hun motsetter det seg ikke selv om hun ikke tar initiativ til det selv). Hun ligger der og varmer meg helt til jeg har sovnet, og det har aldri skjedd at hun har flyttet seg før jeg har sovnet. Men jeg kan absolutt ikke påstå jeg har noen kosehund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to er klare for kos til enhver tid, egentlig. Men rett etter at de har stått opp er det litt ekstra godt med kos, en morgenrutine å få mosekoser og nusser av dem begge her, og så må det koses enda mer når vi kommer inn etter at de blir luftet, osv. Det er ikke noe fast mønster hos dem, men begge liker kroppskontakt - den ene mer enn den andre. Decoy (tolleren) er den "verste" av dem. Han lå i sengen sammen med oss de første 2-3 mnd etter at vi fikk han, og da skulle han ligge under dyna og med hodet oppå skuldra (og nesa inn i øret omtrent :rolleyes: ) og der kunne han ligge leenge. Han lå også oppå hodet mitt, eller oppå magen o.l, kroppskontakt er en fiiin ting syns han :ahappy:

Det er ekstra godt å sove en ettermiddagshvil på sofaen her, da har jeg en stk flat/dobbis som varmer beina og en stk toller som varmer hodet og halsen. Koselig er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shibaen vil gjerne kose mye og alltid.

Han sitter gjerne i armkroken med labben i været og skal kløes på magen.

Gårdshunden har en annen måte å kose på.

Han vil gjerne ligge nært, og bare av og til kommer han på fanget for å bli koset med.

Dette kan være når som helst, men han er litt katteaktig siden han vil bestemme selv når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett vil Mikey ha kos "anytime, anywhere"... Det aller beste er å sitte på fanget og få kos.. (Det er ikke like behagelig for meg, men det blåser da han i) Når jeg sitter og leser lekser ligger han som regel på fanget og sover, sitter jeg på pcen pleier han å komme bort og "kreve" kos med jevne mellomrom ved å plassere hele seg forran pcskjermen. På kveldstid hvis jeg sitter og ser på tv inntar han sofaen med den største selvfølgelighet for nok en kosestund... :)

Han er en bortskjemt kosegris... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla tar så å si aldri initiativ til å kose. De to-tre gangene det har skjedd, er etter at vi er kommet inn fra en lengre tur og hvor hun har blitt veldig kald og kanskje våt. Hun ville da ligge i fanget, og hadde ingenting imot at hun fikk ligge under et teppe i tillegg; og det er nok kun egoistisk fra hennes side siden hun ville varme seg.

Ellers er det nok jeg som må "kommandere" henne til å komme og kose. Ellers vil hun alltid opp i sofaen når jeg sitter der, og ligge ved siden av meg (uten nødvendigvis fysisk kontakt), hun vil bare "være med". Noen få ganger legger hun hodet på låret mitt, men sånn kosemessig er hun utrolig kjedelig.

Hvis vi er alene om natten, får hun ligge på soverommet, og da er det standard rutine at hun skal ligge inntil meg (det er det jeg som bestemmer; hun motsetter det seg ikke selv om hun ikke tar initiativ til det selv). Hun ligger der og varmer meg helt til jeg har sovnet, og det har aldri skjedd at hun har flyttet seg før jeg har sovnet. Men jeg kan absolutt ikke påstå jeg har noen kosehund...

Jøss, har du en sånn springer også? Orry vil egentlig aldri kose, verken på hans initiativ eller mitt. De få gangene han vil, sitter han med ryggen til og skal klappes på ryggen, men går etter noen få minutter. De eneste gangene han vil kose skikkelig, er når han har en dårlig dag og synes synd på seg selv...

Norma derimot, hun vil kose hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to skikkelige kosejenter! Men den mest intense kosingen foregår om ettermiddag/kveld når jeg setter meg ned i godstolen, ferdig med dagens gjøremål! Da hopper begge to opp i fanget (godt at de er ganske små da!) og der vil de helst ligge hele kvelden, helt til de "tar kvelden" i burene sine sånn ca. kl 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif Oscar høres døende ut hvis han ikke får kos hele natta. Han sover som en stein på armen min inntil halsen hele natta. Flytter jeg meg så kaver han seg etter og inntar posisjonen på nytt. :rolleyes:

På morgenen og etter kvelsdmat er han også veldig nøden på kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det ganske enkelt ALDRI kosefri. Enhver tid hvor jeg sitter i ro, eller gir henne litt oppmerksomhet er en tid for kos. 60 kilo skjødehund som elsker å sitte på fanget eller å ligge med hodet i fanget.

Tror hun hadde sørget om jeg hadde tatt noe av kosen ifra henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessie vil alltid kose.

Slenger ut en labb når jeg går forbi og lager ofte masse rare lyder for at jeg skal få vite hvor synd det

er på henne som ligger der helt alene......

Kommer alltid og koser etter hun har drukket vann, kanskje for å tørke seg ( som en annens hund her inne gjorde).

Liker å ligge i sofaen med hodet på fanget mitt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly vil helst kose rett etter tur. Hvis jeg setter meg i sofaen da, kommer hun og legger seg med hodet i fanget mitt.

Ellers er hun ikke så fryktelig kosete, i alle fall ikke i den forstand at hun står stille og vil bli klødd/klappet. Men hun elsker å hoppe opp med forbeina i fanget mitt og prøve å sleike meg i ansiktet. Hun liker også å gå rundt og rundt stolen jeg sitter i, og at jeg krafser henne på halerota hver gang hun passerer... :wub:

Men bortsett fra etter tur vil hun stort sett ligge i fred - bortsett fra på natta når det SKAL være kroppskontakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bastian synes vi er litt innpåslitne og klengete han...

Kosing er ikke interessant noen som helst tid på døgnet.

Derimot bruker han det for å smiske med seg meg ut på tur!

En slags positiv forsterkning på meg??? :rolleyes:

Da maser han og hopper halvveis i fanget slik at jeg får klø under på mage og rundt hals.

Ellers kan han en et par ganger om dagen gni seg litt inntil meg og la meg klø litt i nakkeregion, eller så setter han seg ved sofaen og bare står der litt hvis han får stryk og klø på rompa. Med holdninga som om han gjør oss en tjeneste og er snill... :wub:

Vi gjør stadig (humoristiske) forsøk på å ha han på fang, i sofa og i senga.

Vi lykkes ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det rett etter vi har våknet det blir mest kos.

då er vi begge trøtt i tryne og vil egentlig bare sitte i sofaen og se på tv og kose.

og så kandet bli utover kvelden når vi sitter i sofaen. men då er det bare akita som styrer kor mye kos det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...