Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø


Monab88

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Mulig jeg kommer oppover bare for å titte... Har ingen hunder jeg kan stille, Norma er for ung og Orry er ingen utstillingshund rett og slett. Uansett er det jo moro å se på, shoppe og kanskje treffe Sonenfolk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg meldt på Talli. Blaze har jeg ikke meldt på, men hun bli nå med på slepet.

(Men blir kjøreforholdene like dårlig som i fjor, så kjører ikke jeg!)

Nei fyttirakker'n så jæv.. det var å kjøre dit i fjor. Dronningen er påmeldt uten at jeg har store forhåpninger om noe som helst egentlig - vi har stilt for den dommeren før, og det var en selsom opplevelse kan man si.... Må nesten bare fortelle: jeg stilte en hannhund i åpenklasse og veteran den dagen. Han fikk cert og ble beste hannhund. Dermed skulle han jo inn i både BIR og BIM og BIR og BIM-veteran. Først var vi inne i BIR og BIM-veteran, og der ble han BIM, slått av veterantispa som hadde blitt 2. beste tispe i tispeklassen. Jeg gikk dermed inn i BIR og BIM-konkurransen vel vitende om at vi dermed måtte bli BIM - men neida, DER ble han BIR faktisk :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronningen er påmeldt uten at jeg har store forhåpninger om noe som helst egentlig - vi har stilt for den dommeren før, og det var en selsom opplevelse kan man si...

Skal vist ha samme dommer vi. Lurer på hvordan en dommer fra Israel dømmer AK jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vist ha samme dommer vi. Lurer på hvordan en dommer fra Israel dømmer AK jeg :ahappy:

Å, vi skal i samme ringen vi ? Hyggelig :). Du kan glede deg ja... hehehhee... Nå er det jo sånn at de fleste dommere greier å se seg ut den hunden som er best den dagen (merkelig nok), men det er alt det andre de gjør man kan heve øyenbrynene litt av... Husker Babs ble slått av søstra si som jeg med skam å melde må si at IKKE akkurat er verdt den championat-tittelen hun har fått :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg meldt på Talli. Blaze har jeg ikke meldt på, men hun bli nå med på slepet.

(Men blir kjøreforholdene like dårlig som i fjor, så kjører ikke jeg!)

Fortell meg om kjøreforholdene i fjor, snakker vi glatte veier? Snøstorm? Gjørmehav? Tusen biler på smale svingete veier? Kort sagt: Kurer meg for den sinnsyke idéen om å kjøre 65 mil hver vei for at Symra skal svinse med svansen i ringen i tre minutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg om kjøreforholdene i fjor, snakker vi glatte veier? Snøstorm? Gjørmehav? Tusen biler på smale svingete veier? Kort sagt: Kurer meg for den sinnsyke idéen om å kjøre 65 mil hver vei for at Symra skal svinse med svansen i ringen i tre minutter!

Uhmmmm... altså... I 5-tida en søndagsmorgen er det IKKE mange brøytebiler ute på vegene. Snøstorm og null sikt er IKKE moro :ahappy:. Nå ble det veldig mye bedre utover dagen da, og hjemturen gikk som en drøm... Det er IKKE mye trafikk på vegene til Bø, det er ok veger, men med snøstorm er det IKKE å anbefale :).

Men ut over det er BØ et veldig fint sted for utstilling :D. Gode parkeringsforhold og en flott hall med kunstgress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke populært å dra fra Bergen og over fjellene hvertfall. I fjor ble toget vårt innstilt siden bergensbanen var dekket av snø og allerede hadde 3(?) tog kjørt utfor. Så det ble buss over, det tok "bare" 9-10 timer og dermed rakk jeg ikke siste toget ned til Bø på fredagskvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg meldt på Talli. Blaze har jeg ikke meldt på, men hun bli nå med på slepet.

(Men blir kjøreforholdene like dårlig som i fjor, så kjører ikke jeg!)

Beklager, men jeg krysser fingrene for det. Var mye mindre konkurranse for vår del :ahappy:

Joda, litt slemt å si det, men vi slapp alle fra sør og vestlandet. Og med deltaker antall på vår str var ikke det bare dumt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vi satser på bedre vær i år. Jeg regner med å bli der oppe den helgen. Jaja det er ikke så langt men det ligger litttt høyere enn der jeg bor. Skal melde på vorsteh i utstilling og forhåpentligvis lydighet hehe. Også skal jeg være med på dugnad der resten av tiden tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer, Oscar skal meldes på, og jeg skal stille cc.

Monab88: Jeg er interessert i sengeplass, i hovedsak lørdag til søndag, kanskje fra fredag også, om det blir med flere(med tanke på pris) blir jeg gjerne med så jeg slipper den fæle veien til bø begge dager. =)

Blir bare fra lørdag til søndag, da vi kjører ned natt til lørdag.

Er du fortsatt med? :innocent: Vi blir 5 stk til sammen om du blir med, 200,- på hver. Enda billigere om vi får med fler etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare fra lørdag til søndag, da vi kjører ned natt til lørdag.

Er du fortsatt med? :innocent: Vi blir 5 stk til sammen om du blir med, 200,- på hver. Enda billigere om vi får med fler etter hvert.

Jeg må bare høre med hu jeg skulle dra oppover med søndagen, tror ikke hu gidder den kjøreturen alene nemlig, men jeg skal si fra så fort jeg har prata med hu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nå tenkt meg dit. Har ikke vært på NKK utstilling før, bare utstillinger arrangert av andre mindre hundeklubber. Hvordan er det å debutere med ei Toller tispe (unghund) på denne utstillingen? Er det stort sett bare erfarne utstillere på NKK utstilling? Spør sikkert dumme spørsmål nå, men jeg har jo lyst til å stille henne. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare fra lørdag til søndag, da vi kjører ned natt til lørdag.

Er du fortsatt med? :innocent: Vi blir 5 stk til sammen om du blir med, 200,- på hver. Enda billigere om vi får med fler etter hvert.

Hei Mona :thumbs:

Jeg og ei fra hundeklubben skal nedover lørdag og ligge til Søndag, vi ser etter sengeplass. Vi har en Australian Shepher og en Stafford shire Bullterrier med oss. Om dere vil ha flere å dele hytte med :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mona :hug:

Jeg og ei fra hundeklubben skal nedover lørdag og ligge til Søndag, vi ser etter sengeplass. Vi har en Australian Shepher og en Stafford shire Bullterrier med oss. Om dere vil ha flere å dele hytte med :hug:

Ja, gjerne! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Men blir kjøreforholdene like dårlig som i fjor, så kjører ikke jeg!)

Gröss! Nei, det var grusomt i fjor!

Vet ikke helt om jeg skal dra. Har i utgangspunktet ikke noe ä stille, sä da blir det bare for ä se pä..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...