Benedicte Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Nå har jeg ikke bodd på hotell hvor jeg selv har betalt på ganske lenge, det har alltid vært noen voksne som har bestilt og betalt. Jeg syns å huske at jeg for mange år siden fikk problemer med å sjekke inn på et hotell i Drammen når meg og venninnen min skulle sove der, siden vi ikke hadde kredittkort. I tillegg leste jeg i VG(?) i dag om et brudepar som ikke fikk sove på et hotell og betale med kontanter siden de ikke hadde med seg VISA. Jeg sov på hotell i Oslo i august, men da var det faren min som hadde bestilt så jeg vet ikke om det har noe med det å gjøre.. Jeg har tenkt å bestille hotell nå snart, men jeg er jo ikke myndig, vil jeg da få problemer? Må jeg få en myndig person til å bestille for meg? Jeg kunne selvsagt ha ringt til hotellet og hørt, men det kan jeg ikke gjøre før i morgen, så da spør jeg like om noen av dere vet det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Forskjellige hoteller har kanskje forskjellige retningslinjer? De siste gangene jeg har bodd på hotell alene har mamma bestilt for meg, men det har ikke vært noe spørsmål om verken hennes eller min fødselsdato, og jeg har heller ikke hatt problemer med å betale med vanlig bankkort (Visa Electron fra Sparebank1) selv om jeg er under 18. På sist NKK Hamar ble det (som du kanskje husker) litt kluss da vi kom dit i halv seks-tida på morgenen og skulle betale med vanlig bankkort ("eh, nei, kortet ditt må ha sånne tall foran på kortet... sånn-- hm... kanskje vi skal utsette det til senere bare?"), men det var ikke noe problem å betale senere på dagen når nattevakta med allergi hadde gått av, og jeg hadde heller ikke problem med å betale på samme hotellet året før. Så, altså - vanlig bankkort skal gå greit, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar