Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund til salg.


Tina

Recommended Posts

Nei...ALDRI...

Hvir noen hadde f.eks komt bort til meg på en utstilling og tilbudt meg f.eks (nå drar jeg den veeeeldig langt) 100 000 kr for de ville bruke henne i avl så hadde jeg bare smilt og sagt "Beklager men denne hund er ikke for salg" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg sad og tænkte lidt over det...synes det er lidt sjovt at høre hvad i ville gøre. :lol: Jeg tænkte på, om jeg ville kunne gøre det, men det tror jeg ikke jeg ville selv om man begynder at fundere lidt hvis man kommer op i rigtig mange penge...men nej jeg kunne ikke finde på det om det så var 100 millioner, de er jo medlemmer af min familie, og man sælger jo ikke sin familie... Men jeg tror faktisk jeg kender mange mennesker der gerne ville sælge for for eksempel 100.000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du finde på at sælge din hund...hvis nu beløbet var 1 million eller 2 eller 10 eller ...

Ikke planer! Eso kan ikke måles i penger, så enkelt er det.

På NKK Trondheim så var det en agility/lydighets fyr som var sååå facinert over Eso, han spurte meg flere ganger i løpet av helga om jeg ikke ville selge til ham. Jeg sa at han ikke var tilsalgs, men han sa at alt er tilsalgs for en rett pris. Feil.. :)

En hund er så mye annet enn en kanin eller en hest.. Både kaninen og hesten bor i bur/boks, hunden bor tross alt i huset sammen med deg, sover ved siden av senga/i senga sammen med deg, er alltid der for deg!

Nei, min hund er ikke tilsalgs, han er det absolutt siste jeg kvitter meg med i livet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope.. Kommer ALDRI til å selge Diego..

Ikke for 100 millioner engang...

Never ever..

Traff en dude i byn i dag, og han var så fasinert over Diego..

Han spurte om han motte betale for å leke med han.. :lol:

Også spurte han om Diego var tilsalgs osv.. Hihi..

Merkelige folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg solgt hunden min kun for pengene sin skyld, nei da hadde jeg aldri tilgitt meg selv.. Penger betyr ingenting når det er snakk om et familiemedlem og din beste venn.

Hadde vært en helt annen sak om jeg av forskjellige årsaker måtte kvittet meg med hunden. Men da hadde jeg ikke solgt den for pengenes skyld heller. Da hadde jeg omplassert han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et utrolig bra spørsmål Tina!!

Jeg har ikke tall på hvor mangeganger jeg har møtt på folk som spør om de kan kjøpe hunden min... Hadde blandt annet et møte med ei dame:

Damen:"ååå, nydelig hund, kan jeg kjøpe den for 5000?"

Silje: *prøver å le det bort*

Damen: "seriøst jeg er villig til å gi 5000 kr for den"

Silje: *ler litt mer, men forstår at faktisk er damen seriøs* "Ehhe.. nei, faktisk har jeg gitt 8500 for den selv!"

Damen: "Hva om jeg gir 6500 da? Den er jo ikke valp lengre!"

Silje: " Nei, absolutt ikke!"

*går fort avgårde*

Hva er det folk innbiller seg liksom? JA, jeg bytter gladelig ut "bebisen" min for 5000 kr!!!

Men så til det egentlige spørsmålet... Nei, jeg hadde nok ikke solgt hunden uansett hvilken pris som ble lagt på bordet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et utrolig bra spørsmål Tina!!

Jeg har ikke tall på hvor mangeganger jeg har møtt på folk som spør om de kan kjøpe hunden min... Hadde blandt annet et møte med ei dame:

Damen:"ååå, nydelig hund, kan jeg kjøpe den for 5000?"

Silje: *prøver å le det bort*

Damen: "seriøst jeg er villig til å gi 5000 kr for den"

Silje: *ler litt mer, men forstår at faktisk er damen seriøs* "Ehhe.. nei, faktisk har jeg gitt 8500 for den selv!"

Damen: "Hva om jeg gir 6500 da? Den er jo ikke valp lengre!"

Silje: " Nei, absolutt ikke!"

*går fort avgårde*

Hva er det folk innbiller seg liksom? JA, jeg bytter gladelig ut "bebisen" min for 5000 kr!!!

Men så til det egentlige spørsmålet... Nei, jeg hadde nok ikke solgt hunden uansett hvilken pris som ble lagt på bordet!!

Huff da. Det er jo skrullete fra denne personen sin side.

Noen ser desverre på hunder som gjenstander, og ikke levende vesner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et utrolig bra spørsmål Tina!!

Jeg har ikke tall på hvor mangeganger jeg har møtt på folk som spør om de kan kjøpe hunden min... Hadde blandt annet et møte med ei dame:

Damen:"ååå, nydelig hund, kan jeg kjøpe den for 5000?"

Silje: *prøver å le det bort*

Damen: "seriøst jeg er villig til å gi 5000 kr for den"

Silje: *ler litt mer, men forstår at faktisk er damen seriøs* "Ehhe.. nei, faktisk har jeg gitt 8500 for den selv!"

Damen: "Hva om jeg gir 6500 da? Den er jo ikke valp lengre!"

Silje: " Nei, absolutt ikke!"

*går fort avgårde*

Hva er det folk innbiller seg liksom? JA, jeg bytter gladelig ut "bebisen" min for 5000 kr!!!

Men så til det egentlige spørsmålet... Nei, jeg hadde nok ikke solgt hunden uansett hvilken pris som ble lagt på bordet!!

Hihi tak...ja det er et spørgsmål der får en til at tænke sig lidt om i hvert fald. :lol: Sikke en merkelig dame...og usædvanlig pågående hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg solgt hunden min kun for pengene sin skyld, nei da hadde jeg aldri tilgitt meg selv.. Penger betyr ingenting når det er snakk om et familiemedlem og din beste venn.

Hadde vært en helt annen sak om jeg av forskjellige årsaker måtte kvittet meg med hunden. Men da hadde jeg ikke solgt den for pengenes skyld heller. Da hadde jeg omplassert han..

Veldig bra skrevet! Utrolig enig! Hvis jeg av en eller annen utrolig synd grunn ikke kunne hatt Pito lengre så hadde jeg ikke solgt henne men omplassert henne..Så lenge hun fikk et hjem som var godt for henne så er det det som hadde betydd noe...

Blir så utrolig oppgitt når folk selger bikkjene sine fordi at det får f.eks PL eller HD (ja det skjer!!)

én ting er når f.eks en mann skal ha seg jakt hund og mannen vil bare ha én hund og kan ikke ha flere..hvis denne hunden da av enne eller annen grunn ikke kan jakte (HD f.eks?) SÅ er det annerledes å selge hunden fordi at man vil bruke hunden i jakt men denne kan ikke brukes...

Huff ble rotete men håper noen skjønnte hva jeg mente :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit rett og slett ikke helt jeg. Hvis noen virkelig hadde tilbudt store pengesummer for lunah..

Vi er jo ikke akkuratt rike heller, men tanken på å selge min beste venn...nei, den går ikke.

Håper ikke jeg hadde solgt henne for penger, men man veit jo aldri hva store penger kan gjøre med en :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit rett og slett ikke helt jeg. Hvis noen virkelig hadde tilbudt store pengesummer for lunah..

Vi er jo ikke akkuratt rike heller, men tanken på å selge min beste venn...nei, den går ikke.

Håper ikke jeg hadde solgt henne for penger, men man veit jo aldri hva store penger kan gjøre med en :-o

Nei, det er sant!

Man kan ikke vite. Det kommer an på situasjonen. :lol:

Men per dags dato, sikkert aldri senere heller, hadde jeg ikke slgt Chessea for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

never in my lifetime! akkurat nå er han en dust, men han er fremdeles ung, og skal lære myyyye mer om både dre4ssur og oppdragelse, så jeg selger IKKE hunden min til gud og hvær man!

men selfølgeli, blir feks, familiesituasjonen ekstremt ille, nøler jeg ikke med og selge/omplasere han til noen som kan ta han lenger/gi han et bedre hjem! han fortjener kun det beste, enda jeg vet det ikke er meg... :)

men bare for penger?? no way! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

never in my lifetime! akkurat nå er han en dust, men han er fremdeles ung, og skal lære myyyye mer om både dre4ssur og oppdragelse, så jeg selger IKKE hunden min til gud og hver man!  

men selfølgeli, blir feks, familiesituasjonen ekstremt ille, nøler jeg ikke med og selge/omplasere han til noen som kan ta han lenger/gi han et bedre hjem! han fortjener kun det beste, enda jeg vet det ikke er meg... :)

men bare for penger?? no way! :lol:

Godt spørsmål! Vanskelig å svare på.... Det kommer helt ann på situasjonen, Hadde det komt en oppretter eller en person som eg kjente veldig godt og som ville ha min tispe fordi hun har et godt gemytt og som gjerne ville føre dette videre innen rasen og som betalte godt, så hadde jeg nok seriøst vurdert det... men det er vanskelig å gi et bastant nei eller ja svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...