Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er ikke så greit å vite forskjellen.


FoxyFish

Recommended Posts

Ja det er helt utrolig hva enkelte kan si.

Selv opplevde jeg at en mann spurte om AC (schäferen i profilbildet) var terv siden han var så lys i ansiktet. Han hadde hatt noen terver før og de var jo så like sa han... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så greit alltid, og det har jeg full forståelse for. Det er når de begynner å bli kranglete og aldri innser at de tar feil at jeg blir oppgitt/lattermild. F.eks da GS'en min var en fantastisk fin Rottis-tispe, men litt vel tynn? Og gamle borderen var en husky, ikke en bc, jeg hadde isåfall blitt lurt. For bc'er finnes bare i sort/hvitt. Ikke tric. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått hjem min lille dvergdachs Leif Oscar. Han er knappe ti uker og veeeldig liten.

På tur i går møtte vi en hyggelig dame som komplementerte den utrolig flotte rotweileren min. Gjett om Leif Oscar ble stolt!

:D

Hahah knallbra :P macho gutten din da..

Huff ja folk tar feil av og til. Jeg ble spurt om vilken perrser oppderetter mine var fra en gang jeg var ute med tibbene mine!

hun trodde jeg gikk tur med katta mi! :rolleyes:

Hehe har fått høre den også, var noen middelaldrende damer som trodde de var noe, også sier de "pus pus pus" på en hånlig måte.. Det er faktisk en hund, sier jeg li itt sånn oppgitt "herregud jeg snakker til 14tis bimboer" tone.

Åååh ser jo ikke forskjell, kom svaret, litt "overbærende".

Så ler jeg, og sier skarpt at vel, -jeg- ser ikke forskjell på dere og drøvtyggende kyr på beite, men -jeg- har da oppdragelse nok til å holde kjeft om det...

Fikk tre slike tryner tilbake: :D:P:D

dem trodde nok ikke jeg turde å snakke slik til dem :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye rart...

Når Oscar (ruby, eller rødbrun da) var 10 uker gammel og jeg hadde Zico som var tricolor møtte jeg på noen som trodde det var mor og barn og de endret farge så fort. Altså fra ruby som valp til tricolor som voksen.

Og jeg har fått høre at jeg har Cocker utallelige ganger, men det er utrolig irriterende de gangene jeg får høre at jeg har blitt svindlet når jeg forteller at det ikke er det, men at det er Cavalier, for det finnes jo ingen rase som heter det.

Oscar som nå har blitt STOR (for sin rase iallefall, han er nesten 40 cm) har blitt beskylt for å være Dvergpincher. Jada... For de ligner jo sånn. :rolleyes:

Og lille Tequila er jo selvfølgelig en liten puddel. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått hjem min lille dvergdachs Leif Oscar. Han er knappe ti uker og veeeldig liten.

På tur i går møtte vi en hyggelig dame som komplementerte den utrolig flotte rotweileren min. Gjett om Leif Oscar ble stolt!

:lol:

Gratulerer så mye! Du har ikke no bilder av den lille skapningen da?? Dachsvalper er noe av det nydligste. Hvordan dachs er Leif Oscar (kjempe kult navn)?

Lykke til vidre med valpetiden, og nyt den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan jo godt forstå at ikke alle folk ser forskjell på raser som likner ganske mye på hverandre! I dag da jeg gikk tur med mine to Foxterriere, møtte jeg som vanlig en masse hyggelige mennesker, både med og uten hund, som gjerne vil hilse. Og den helt vanlige kommentaren kom selvsagt også: Å for noen trivelige Jack Russels du har!! Jeg, som har hørt dette hundre ganger før, biter tenna sammen, smiler så pent jeg kan, og sier:" Ja, de er veldig trivelige, men det er altså Foxterriere!" Jeg vet jo at disse to rasene kan ha visse likheter, og for meg som kjenner godt til begge, er det jo en enkel sak å se forskjell. Dessuten er det bare jeg som har Fox her i nærheten mens det kryr av Jack Russels.

Nå har jeg lurt på om jeg skal bære med meg et skilt der det klart og tydelig står: Jeg har Foxterriere, ikke Jack Russels!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er af flere mennesker blevet spurgt om, om Charlie og Einstein er mor og barn, Charlie er ren cocker spaniel og Einstein er en blanding af leonberger og broholmer, og begge er hanhunde :ahappy:

folk bliver næsten forarget når jeg siger Charlie er voksen og en cocker, og så kommer folk med at de jo næsten er samme farve, så de må være samme race.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,, folk kan si så mye rart.

Jeg passet på en rottweiler og da ble folk redde da..

gikk tur med ei venninne som har blandingshund, "sauehund" aner ikke hva den er blandet med/av

men den er ustyrlig og leken,

mens rottisen er lydig og snill som ett ¨lam.

men de ville heller hilse på "den lille søte hvalpen" enn den store svarte shæferen

den lille søte hvalpen var voksen, om hun er liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Du har ikke no bilder av den lille skapningen da?? Dachsvalper er noe av det nydligste. Hvordan dachs er Leif Oscar (kjempe kult navn)?

Lykke til vidre med valpetiden, og nyt den!

Han er dvergdachs korthår sort/tan :rolleyes:

Blir nok mange bilder etterhvert, må bare finne tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...