Gå til innhold
Hundesonen.no

HIssig pomeranian


Jeampi

Recommended Posts

Er så utrolig trist jeg nå... :D

Var på besøk hos ei i klassen min som passet på pommen til kusina si mens hu var i syden.

Hun har sagt til meg før at hunden er ekstremt hissig men at det var SÅ ille hadde jeg ALDRI trodd!

Jeg gikk ned til henne etter skolen og når vi kom inn så var hunden på rommet hennes. Jeg satte meg ned for å ikke virke skremmende på hunden når jeg var fremmed. Hunden sprang ut og rett mot meg. Så sto den halvannen meter foran meg og bjeffa og snerret og viste heeele tannraden.

Jeg snudde hodet vekk og gjespet så jeg ikke skulle virke truende.

Hunden fortsatte og bjeffe og bjeffe og bjeffe. Jeg hadde enda ikke rørt en finger. Jeg bare så vekk,blunket masse og gjespet. Etter ca 15 minutter uten å omtrent ha rørt en finger så turte han å komme forsiktig bort å lukte på hendene mine. jeg rørte ikke på meg enda..

Etter en liten stund så ble jeg litt mer "godtatt" det vil si at jeg kunne snakke uten å bli bitt. Hvis jeg reiste meg så hang den etter buksene,hvis jeg klappet den så beit den meg,hvis jeg snakket til den så løp den bort og glefset etter meg. Jeg hadde ikke gjort NOE som virket truende. Jeg snudde hodet vekk og gjespet masse.

Det endte med at jeg kunne klappe den forsiktig på brystet og på siden uten at den beit. Men hvis jeg gjorde en liten brå bevegelse så glefset den og bjeffet masse.

Så gikk jeg opp til frisøren. Jeg ba mamma komme inn med Pito etterpå for jeg ville se hvordan hun (og han) håndterte dette.

Vi introduserte dem og jeg har ALDRI vært så stolt over Pito! Hun hater jo store hunder og flyr rett på den og bjeffer mens nå så var hun veldig ivrig i begynnelsen. Men når hun så at hunden var redd så dempet hun MASSE og gikk saaaakte bort til den. Jeg var så stolt!!!!!

Hun dempet og dempet og dempet og det gikk kjempefint! Tilslutt så kunne jeg faktisk løfte litt på hunden uten at den beit fordi at Pito hadde roet dem kraftig ned.

Stolt? JA GJETT!

Men det som er så dumt er at pommer skal SLETT ikke være aggresive! De er reservert MEN ikke redd og aggresive!!!!

Hun i klassen min sier at grunnen til at hunden er sånn er fordi at den ble så masse ertet og skremt som liten og derfor er den slik nå..

Jeg får helt vondt inni meg av å se hvor vondt hunden har det som må leve med det sinnet og den redselen inni seg hver dag. GRUSOMT! Jeg blir FORBANNA på eierne som ikke har gjort en bedre jobb med sosialisering og som ERTER hunden til å bli aggressiv!!! At de klarer å leve med en slik hund!!!!

De hadde også fått vite at det ikke gikk an å trene små hunder så de gadd ikke prøve heller...HERREGUUUUD! Hadde jeg fått tak i personen som satte ut dette ryktet så skulle jeg banket litt vett inni skolten på ham/henne!!

Denne hunden har det ikke godt! Hvis hu i klassen min skulle sette på ham bånd så beit og glefset han så masse at en skulle tro hun torturerte ham!!!

Huff måtte bare få ut litt fustrasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...