Gå til innhold
Hundesonen.no

HIssig pomeranian


Jeampi

Recommended Posts

Er så utrolig trist jeg nå... :D

Var på besøk hos ei i klassen min som passet på pommen til kusina si mens hu var i syden.

Hun har sagt til meg før at hunden er ekstremt hissig men at det var SÅ ille hadde jeg ALDRI trodd!

Jeg gikk ned til henne etter skolen og når vi kom inn så var hunden på rommet hennes. Jeg satte meg ned for å ikke virke skremmende på hunden når jeg var fremmed. Hunden sprang ut og rett mot meg. Så sto den halvannen meter foran meg og bjeffa og snerret og viste heeele tannraden.

Jeg snudde hodet vekk og gjespet så jeg ikke skulle virke truende.

Hunden fortsatte og bjeffe og bjeffe og bjeffe. Jeg hadde enda ikke rørt en finger. Jeg bare så vekk,blunket masse og gjespet. Etter ca 15 minutter uten å omtrent ha rørt en finger så turte han å komme forsiktig bort å lukte på hendene mine. jeg rørte ikke på meg enda..

Etter en liten stund så ble jeg litt mer "godtatt" det vil si at jeg kunne snakke uten å bli bitt. Hvis jeg reiste meg så hang den etter buksene,hvis jeg klappet den så beit den meg,hvis jeg snakket til den så løp den bort og glefset etter meg. Jeg hadde ikke gjort NOE som virket truende. Jeg snudde hodet vekk og gjespet masse.

Det endte med at jeg kunne klappe den forsiktig på brystet og på siden uten at den beit. Men hvis jeg gjorde en liten brå bevegelse så glefset den og bjeffet masse.

Så gikk jeg opp til frisøren. Jeg ba mamma komme inn med Pito etterpå for jeg ville se hvordan hun (og han) håndterte dette.

Vi introduserte dem og jeg har ALDRI vært så stolt over Pito! Hun hater jo store hunder og flyr rett på den og bjeffer mens nå så var hun veldig ivrig i begynnelsen. Men når hun så at hunden var redd så dempet hun MASSE og gikk saaaakte bort til den. Jeg var så stolt!!!!!

Hun dempet og dempet og dempet og det gikk kjempefint! Tilslutt så kunne jeg faktisk løfte litt på hunden uten at den beit fordi at Pito hadde roet dem kraftig ned.

Stolt? JA GJETT!

Men det som er så dumt er at pommer skal SLETT ikke være aggresive! De er reservert MEN ikke redd og aggresive!!!!

Hun i klassen min sier at grunnen til at hunden er sånn er fordi at den ble så masse ertet og skremt som liten og derfor er den slik nå..

Jeg får helt vondt inni meg av å se hvor vondt hunden har det som må leve med det sinnet og den redselen inni seg hver dag. GRUSOMT! Jeg blir FORBANNA på eierne som ikke har gjort en bedre jobb med sosialisering og som ERTER hunden til å bli aggressiv!!! At de klarer å leve med en slik hund!!!!

De hadde også fått vite at det ikke gikk an å trene små hunder så de gadd ikke prøve heller...HERREGUUUUD! Hadde jeg fått tak i personen som satte ut dette ryktet så skulle jeg banket litt vett inni skolten på ham/henne!!

Denne hunden har det ikke godt! Hvis hu i klassen min skulle sette på ham bånd så beit og glefset han så masse at en skulle tro hun torturerte ham!!!

Huff måtte bare få ut litt fustrasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...