Gå til innhold
Hundesonen.no

Innkjøp av apparater...


Arielle

Recommended Posts

hei. jeg sendet et forslag til Dalane Hundeklubb om og få kjøpe inn agillity utstyr og dette har vi fått posetiv respons på...

Nå søker jeg deres hjelp da jeg må finne utstyr og pris på dette. Utstyret på være godkjent og vi kan betale en del for det men er selvsakt ute etter og få det billigst muli. er det noe det går ann og bygge selv?

alt motas med stor takk

Noen som er inntresert i agility kurs? noen som vil være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt slalom og hopphinder + oxer herfra, send en mail så får du info og priser.

Her snekres det etter godkjnte FCI mål.

http://www.himleshundeskule.no/hundeskulen.htm

Regner med at korrekte mål kan fåes hos NKK og man kan snekre noe selv hvis man er litt handy :)

Utrolig OT men hva er "oxer"? Har hørt det ordet et par ganger nå men vet ikke hva det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://wt-metall.de/ har jeg bestilt masse fra. Flotte, nærmest vedlikholdsfri hinder, FCI godkjente og billigere enn på det nordiske markedet.

Tor Aspengren er importør til Norge og prisene blir ca det samme som på siden, fordi det er minus tysk mva, pluss norsk mva, toll og frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar.

hvis okser er det som det er i hestesporten så er det et hinder (eller ti hinder som skal hoppes i et) som det er to pinner (bommer) som er i en viss avstand fra hverandre som skal hoppes i et

han som er innporterer disse apperatene til norge. hvordan kommer jeg i kontakt med han?

til MartineH

Dobbeltpost brug redigeringsfunktionen mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar.

hvis okser er det som det er i hestesporten så er det et hinder (eller ti hinder som skal hoppes i et) som det er to pinner (bommer) som er i en viss avstand fra hverandre som skal hoppes i et

han som er innporterer disse apperatene til norge. hvordan kommer jeg i kontakt med han?

til MartineH

Dobbeltpost brug redigeringsfunktionen mod. Einstein&Charlie

toaspen@frisurf.no

Ja, oxer er dobbelthinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt alle våre hindre fra Agilityspecial og er veldig fornöyde med både servicen fra firmaet og med hindrene.

Men jeg vet ikke hvor dyr frakten og tollen blir for dere siden dere bor så langt unna.

Fant ikke noen priser på denne siden...?

Hvor sånn ca i Sverige er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ijen. Har nå vært i kontakt med Agilityshop og helge/himles hundeskole. Agilityspecialen sto det ikke noe pris på og har sendt en mail og håper på svar. Har også sendt en mail til han som MartineH annbefalte med ikke noe svar så langt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noen priser på denne siden...?

Hvor sånn ca i Sverige er det?

De holder til i Sölvesborg laaaaaaaaaaaangt ned i Sverige, men de ordner frakt fram til grensen i alle fall. Vet ikke hvorfor de har tatt bort prislisten, de har hatt den ute för og de har värt billige mot andre hinderleverandörer.

Vi har kjöpt flere hinder derifra og värt fornöyde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå sjekket priser fra de 3 lavrandørene jeg har vært i kontakt med og det er faktisk kun en av den som har gikk oss rabatter og han er den billigste når du regner sammen frakt ++++ så kommer han ut som den billigste. Så jeg TROR vi handler hos Agilityshop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå sjekket priser fra de 3 lavrandørene jeg har vært i kontakt med og det er faktisk kun en av den som har gikk oss rabatter og han er den billigste når du regner sammen frakt ++++ så kommer han ut som den billigste. Så jeg TROR vi handler hos Agilityshop

Bare vær hundrede og ti prosent sikker på at disse hindrene faktisk er godkjent da.... Ellers gjør du deg selv og klubben en bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo hyggelig er de fra agilityshop, men jeg synes dessverre prisene deres er skrekkelige :blink:

Vær obs på at hopphinderene på ag-shop, de som er avbildet, ikke er FCI godkjent. Det skal ikke stikke pinneholdere ut fra selve rammen på hinderet, kun innebygget skinne tillates ift arrangering av offisielle stevner i Norge.

Har vært i kontakt med han som Martine anbefalte (takk for tipset!) ettersom vi trenger nye feltapparater og tunneller til klubben. Prisene der var mye bedre, og kun kr 1000 i frakt.

Skal sjekke opp Premiere også, så får vi se hva vi gjør, må bare noen runder i generalforsamling også da... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...