Gå til innhold
Hundesonen.no

Når valpen er alene hjemme...


xeena

Recommended Posts

Jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det nå når valpen min må være alene en stund.

Skal jeg ta henne med meg i bilen på jobb og lufte annehver time eller skal jeg la henne være alene hjemme fra 8-13/14. Tviler på at hun klarer å holde seg så lenge da, men kanskje jeg må hjemom og lufte?

Hva ville dere gjort, hun er 12 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det nå når valpen min må være alene en stund.

Skal jeg ta henne med meg i bilen på jobb og lufte annehver time eller skal jeg la henne være alene hjemme fra 8-13/14. Tviler på at hun klarer å holde seg så lenge da, men kanskje jeg må hjemom og lufte?

Hva ville dere gjort, hun er 12 uker

Jeg ville tatt ut 1-2 uker ferie og vært hjemme med valpen. Eller tatt henne med på jobb hvis du har mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det kan bli kaldt i bilen..

Å dra hjemom og lufte er kanskje det beste, et par uker til.. Evt alliere deg med noen som kan gjøre det. Hvis du skal dra hjem til henne etter feks 3 timer og så tilbake på jobb, bør du kanskje være der en stund før du drar igjen. Så hun ikke bare vekkes og luftes, for så å "bli forlatt" igjen.

Så utrolig søt hun er forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Charlie var valp plejede at tage hjem i min lunch pause og lufte ham, og lavede lidt aktiviserig klar før jeg dro afsted igen, så han brugte tiden på det, når jeg gik ud af døren, istedet for at tænke over at jeg gik.

Det fungerede fint, fik naboen til at lytte lidt efter om han evt. blev ked af det.

idet at det er vintertid vil det være for koldt til din valp i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nuffe! Har ikke de mye underull da?

Jeg hadde valp i bilen ved disse tider i fjor uten noen som helt problemer. Jeg satte bilen på tomgang i pausen slik at jeg fikk varme inn i bilen og luftet henne med jevne mellomrom. Jeg så ikke en eneste gang at hun frøys og da var det ned til 18 kuldegrader ute.

Jeg hadde pelspledd under henne og ullpledd rundt bilburet. Valpen hadde godt med underpels (ruhåret belger) og klarte seg godt. Alene hjemme opplæringen tok jeg parallelt og økte tiden gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre har jeg ikke ferie tilgode, jobber i skoleverket så jeg har vært heldig og vært heime nå i 4 uker:-) ER ikke så kaldt her oppe nå, har jo ik snø engang, 3-4 minus ute og vi blir stående i le med bilen. ER litt usikker på å forlate henne hjemme, regner med det vil gå hardt utover inventaret. i tillegg kommer ungene før meg hjem, så jeg vet ikke helt om det er så lurt. Har mulighet til å lufte henne gjennom hele dagen, og har Volvo så bilen blir ordentlig varm;-)

NUffen har jo god underull, men er usikker på hvordan det er når dem er valp

Får prøve som Loke sier i første omgang kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå ar hun vært i bilen i litt over en time og det ser ut som det går veldig bra, er heldigvis ikke så kaldt i dag, kun -2, men det snør! JIppi, hun elsker snø, så det blir gøy for henne og komme ut nå. Har parkert så jeg ser bilen når jeg titter ut, ligger rolig og slapper av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...