Mirai Skrevet 5. Januar 2008 Rapporter Skrevet 5. Januar 2008 Tenker å etterhvert skaffe meg et bur til å ha baki bilen. Meeen det må romme en ulvehund, da. Og det finnes jo ikke over alt akkurat. Regner med jeg må betale en del for dette. Er det noen av dere som vet om noen gode løsninger, hvordan få "festet" det inni der og slikt?
Einstein&Charlie Skrevet 5. Januar 2008 Rapporter Skrevet 5. Januar 2008 Det skal helt sikkert special bestilles, men ved ikke helt hvordan det skal festnes.
Kristina Skrevet 6. Januar 2008 Rapporter Skrevet 6. Januar 2008 Det er en fyr i Hamar bla. som lager bur etter ønska mål og spesialtilpassa til biltypen. Vi har bur derifra Jeg kan godt skaffe deg nummeret hvis du ønsker.
SusanneL Skrevet 6. Januar 2008 Rapporter Skrevet 6. Januar 2008 Hei, Synes at varerommet på en Caddy nærmest ER et bur for en irsk ulvehund, jeg... (Da kan du jo istedenfor kjøpe et mindre bilbur som du bruker til all bagasje..) Alternativt kan du jo lage (bygge) opp et ekstra gulv - slik at du kun har en gittervegg fra tak til dette "gulvet". Da vil du få mye lasterom UNDER hund og "bur".. Mange med Caddy har gjort dette (meg inkl. når jeg hadde en slik bil), dog hadde jeg (vi) plass til flere bur og hunder oppe på dette gulvet, da.. Feste gjør du ved hjelp av skikkelige festestropper du kan få kjøpt på Biltema (etc) - ikke disse strikkene med kroker på, som nok ryker for et godt ord. Det finnes flere ringer/bøyler bak i rommet på bilen som skal brukes for nettopp dette. Lykke til! Susanne
doggboy Skrevet 6. Januar 2008 Rapporter Skrevet 6. Januar 2008 Ettersomdu ser ut til og være en trønder så har du iallefall to veldig flotte alternativer når det gjelder bur til bil. Du har Trønderburet som lager på Heimdal. Dette får du i den størrelsen og fassongen du selv vil. Du har også en veldig fin burtype som selges av Hundesport i Trondheim: http://www.hunde-sport.no/index.php?p=22-22-20 Veldig solide og fine bur med langt fra billige da. Et annet alternativ med tanke på den hunde og bilden du har er og dele av ett rom der bak. Sett opp en skillevegg som feks går midt i bilen, enten på langs eller på tvers.
Mirai Skrevet 6. Januar 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Januar 2008 Kunne tenkt meg en løsning som gjør at jeg kan ha døra åpen, uten at hunden bare kan springe fritt ut. Altså noe som vil sperre henne inne i lasterommet med god plass - men ikke tillater bevegelse rundt i hele.
Guest Gråtass Skrevet 6. Januar 2008 Rapporter Skrevet 6. Januar 2008 En jeg kjenner har satt opp en skille vegg ved bakdørsskillet på caddyen og foran døra har han sveiset gitterdør, slik at "hoveddøren" åpnes for å lufte for hunden uten at hunden kommer ut og den "lille"døra åpnes for å ta ut og inn bagasje, utstyr etc. Dette fungerer fint for hans GD i hvertfall.
Tore Skrevet 6. Januar 2008 Rapporter Skrevet 6. Januar 2008 Caddy 2380:- Ser ut sånn, men dette er ikke en caddy... Vet ikke om det er solid nok om dørere står opp å Mona finner ut hun vil ut.. http://www.jeppe.com/grindar/grindbild.html#ford
Mirai Skrevet 6. Januar 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Januar 2008 Ja, det er noe sånt jeg kunne tenkt meg. De må da feste dørene godt nok til at de holder? Er jo ikke meningen at hun skal stå med åpne dører uten tilsyn
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar