Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur til irsk ulvehund i Caddy


Mirai

Recommended Posts

Tenker å etterhvert skaffe meg et bur til å ha baki bilen. Meeen det må romme en ulvehund, da. Og det finnes jo ikke over alt akkurat. Regner med jeg må betale en del for dette. Er det noen av dere som vet om noen gode løsninger, hvordan få "festet" det inni der og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Synes at varerommet på en Caddy nærmest ER et bur for en irsk ulvehund, jeg... (Da kan du jo istedenfor kjøpe et mindre bilbur som du bruker til all bagasje..)

Alternativt kan du jo lage (bygge) opp et ekstra gulv - slik at du kun har en gittervegg fra tak til dette "gulvet". Da vil du få mye lasterom UNDER hund og "bur"..

Mange med Caddy har gjort dette (meg inkl. når jeg hadde en slik bil), dog hadde jeg (vi) plass til flere bur og hunder oppe på dette gulvet, da..

Feste gjør du ved hjelp av skikkelige festestropper du kan få kjøpt på Biltema (etc) - ikke disse strikkene med kroker på, som nok ryker for et godt ord. Det finnes flere ringer/bøyler bak i rommet på bilen som skal brukes for nettopp dette.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersomdu ser ut til og være en trønder så har du iallefall to veldig flotte alternativer når det gjelder bur til bil.

Du har Trønderburet som lager på Heimdal. Dette får du i den størrelsen og fassongen du selv vil.

Du har også en veldig fin burtype som selges av Hundesport i Trondheim: http://www.hunde-sport.no/index.php?p=22-22-20

Veldig solide og fine bur med langt fra billige da.

Et annet alternativ med tanke på den hunde og bilden du har er og dele av ett rom der bak. Sett opp en skillevegg som feks går midt i bilen, enten på langs eller på tvers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg en løsning som gjør at jeg kan ha døra åpen, uten at hunden bare kan springe fritt ut. Altså noe som vil sperre henne inne i lasterommet med god plass - men ikke tillater bevegelse rundt i hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

En jeg kjenner har satt opp en skille vegg ved bakdørsskillet på caddyen og foran døra har han sveiset gitterdør, slik at "hoveddøren" åpnes for å lufte for hunden uten at hunden kommer ut og den "lille"døra åpnes for å ta ut og inn bagasje, utstyr etc. Dette fungerer fint for hans GD i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...