Gå til innhold
Hundesonen.no

Pawtrekker


tosa

Recommended Posts

Nå har jeg akkurat bestilt en Pawtrekker til hundene mine, så nå gleder jeg virkelig til mange fint treningsturer innover i Nordmarka. Har vært litt pysete til å bruke vanlig sykkel :( (begynner vel å bli gammel kanskje "he he") Har noen av dere erfaring med å bruke en slik? Og kunne ha lyst til å dele det med meg? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Drar opp igjen denne jeg

Noen som har pawtrekker og vil dele sine erfaringer

Jeg har nå fått en hund til og tror ikke jeg tør å sykle med begge to ( galskap med bare hun ene ). Tenker derfor på Pawtrekker, som gir lavt trekkpunkt for hundene ( kontra sykkel - selv med lang line ), kort vei ned til bakken for meg om det er noe og håper det gir en bedre følelse av kontroll .... :wub:

Om det er flere som vil ha, så kunne vi kanskje gått sammen

Jeg og ei vennine skal kjøpe og jeg har spurt Hundeutstyr og Troll om de har en hyggelig pris å tilby om vi er flere som handler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt på den for et par uker tilbake, og fikk jo litt lyst på. Så lurer jeg litt på om det er noe vits. Har jo ikke akkurat to store raser som egner seg til trekk :wub: , selvom det hadde vært en morsom måte å fått trimmet seg selv, og ikke minst bikkjene på (hadde følt jeg fikk litt mer kontroll enn med en sykkel).

Men så er det prisen da, som jeg syns er litt for drøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt pawtrekker et år nå og trives godt med den! Kjennes mye tryggere ut enn å sitte bak på en sykkel. Får en helt annen kontroll synes jeg. Har brukt den med 1-4 hunder. jeg har klart å slite ut bremseklossene på en sesong, men så er det sikkert ikke meningen at man skal kjøre 4-spann med den heller...

Jeg har den "mellom" modellen, den har skivebrems, men er ikke heldempa. Synes den er dempa nok som den er, og jeg kjører kun på skogsveier.

Morro morro!

09090204.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fannhvit: Takk for svar

Er den vinglete eller ganske stødig ? Hvordan er den på litt humpete vei

Jeg innbilder meg også at man har mer kontroll med denne enn sykkel.

Jeg synes den er veldig stødig egentlig. Kjører bare på relativt humpete skogsveier, og det går helt fint. Tror ikke jeg har brukt vanlig sykkel overhodet etter at denne kom i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst på pawtrekker, gikk og tenkte på det senest i stad faktisk, før jeg så denne tråden.

Det er bare det at det blir så innmari dyrt. Hvor mye blir det isåfall om man går sammen?

Jeg har ikke prøvd meg på vanlig sykkel med Casper enda, jeg synes han var litt for ung til det i fjor, men nå som toåring kan jeg jo begynne. Derfor har vi jo ikke fått øvd på det heller, ser for meg den katastrofen. I tillegg har jeg guttesykkel med elendige bremser, burde kanskje kjøpe ny snart, har hatt den siden ungdomskolen. Da blir det isåfall jentesykkel.

Men jeg må si at pawtrekker virkelig frister, synes det virker så mye mer kontrollert og "trygt". Lett å hive seg av i tilfelle :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode bremser er iallefall ett must uansett sykkel! :wub: bikkja mi hadde vært ødelagt uten bremser tror jeg, tok sin tid før han skjønte at bråstopp for å gå på do ikke var smart når man var på sykkeltur...

Så tilbake til diskusjonen, noen som har testet effekten med bare en hund? Får ikke helt det jeg vil ut av bikkja med sykkel og tenkte at pawtrekker gir meg bedre mulighet for å hjelpe han. MEn blir det for tungt for en hund?

Jeg kan være interressert Monica, sånn om prisen er hyggelig nok:P Du kan jo sende PM når du har ett prisanslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden klarer å trekke deg på spark og ski, vil jeg tro den klarer det på denne og? Har ikke falt meg inn at den kanskje blir for tung, jeg tenker jo at det må være lettere å trekke noe på digre hjul enn en slarkete spark :wub:

Men jo, er vel ikke noe poeng i å ha denne om hunden blir utslitt etter noen hundre meter, og man må trille/sparke resten av veien. På sykkel kan man jo bare tråkke for egen maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden klarer å trekke deg på spark og ski, vil jeg tro den klarer det på denne og? Har ikke falt meg inn at den kanskje blir for tung, jeg tenker jo at det må være lettere å trekke noe på digre hjul enn en slarkete spark :P

Men jo, er vel ikke noe poeng i å ha denne om hunden blir utslitt etter noen hundre meter, og man må trille/sparke resten av veien. På sykkel kan man jo bare tråkke for egen maskin.

Ja, er det samme jeg tenker, om den blir særlig mye tyngre enn sykkel så vil hun fort bli sliten. Nå har jeg riktignok to hunder da, men spørs hvor mye trekk-kraft det er å hente i minstemann, selv som voksen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spark på godt føre omgjør min ellers svært ustabile trekkhund til rene finnmarksløpsvinneren (iallefall for ett par hundre meter), så egentlig burde jeg kjøpt meg spark men har ikke helt kommet til det enda. Og så er jo pawtrekker fin på sommerføre, men egentlig burde jo de to ha relativt like egenskaper for bikkja? hmm, ikke tenkt på før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt på kickbiken også jeg - syns egentlig den frister mer - større fremhjul og litt lettere i vekt, samt billigere i pris. Men den har vel ikke støtdemping. Hmh.

Det er ca 2,5 kg forskjell på pawtrekker og kickbike, så vidt jeg kan se :wub: Men kickbiken har støtdemping den og, dempegaffel på forhjulet i følge Troll sine sider, og den koster 3800 kr fremfor pawtrekkeren som koster 4500 kr med de "dårligste" bremsene, så det er kanskje ikke så dumt å vurdere den om man ikke "må" ha pawtrekker :)

Pawtrekker - Troll Hundefôr

Kickbike - Troll Hundefôr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca 2,5 kg forskjell på pawtrekker og kickbike, så vidt jeg kan se :) Men kickbiken har støtdemping den og, dempegaffel på forhjulet i følge Troll sine sider, og den koster 3800 kr fremfor pawtrekkeren som koster 4500 kr med de "dårligste" bremsene, så det er kanskje ikke så dumt å vurdere den om man ikke "må" ha pawtrekker :D

Pawtrekker - Troll Hundefôr

Kickbike - Troll Hundefôr

Ja, så dempingen etter at innlegget var skrevet. :wub:

2,5kg er jo ikke allverdens, men alt teller både med transport av saken og trekke den. Likte også at den kan man justere bakkeklaringen på, samt at den har større fremhjul, så for meg som bare har en( og en halv?) trekkhund så er vel kickbiken et vel så bra altternativ. Men pawtrekkeren har egne fester for bånd frempå, det har vel ikke kickbiken. Og ståbrettet ser bedre og mer komfortabelt ut på pawtrekkeren. Man får vel det man betaler for, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte Troll hva de ville anbefale og fikk et veldig bra svar - men den har jeg på jobben. Legger den inn i morgen. Stod litt om en hund kontra flere, høyde på oss mennesker osv

Shilamon, jeg sender deg en pm når jeg vet mer. Nå ser det ut som vi er 4 stykker som vil ha en slik. Kanskje flere kommer, så får vi se hva prisen vil bli :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte Troll hva de ville anbefale og fikk et veldig bra svar - men den har jeg på jobben. Legger den inn i morgen. Stod litt om en hund kontra flere, høyde på oss mennesker osv

Shilamon, jeg sender deg en pm når jeg vet mer. Nå ser det ut som vi er 4 stykker som vil ha en slik. Kanskje flere kommer, så får vi se hva prisen vil bli :wub:

Send gjerne en pm til meg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra Troll:

Er du ute etter komfort - Pawtrekker, da denne har mere oppreist kjørestilling og større fotbrett

Er du ute etter mest mulig fart - Kickbike.

Men så er det jo selvsagt ikke helt så enkelt :-)

Er du under 165cm vil ikke Kickbike føles så fremoverlent som det den gjør for meg som er på ca 190 cm, og dermed ikke så ukomfortabel.

Skal du bremse mye har pawtrekkeren bedre bremser, men Kickbike´n har bedre sparkehøyde hvis du må sparke mer enn du bremser.

Samtidig har da selvsagt Pawtrekkeren bedre bakkeklaring hvis du skal på ulendt terreng.

Hadde du hatt 2 Vorstehere hadde jeg ikke vært i tvil om at Pawtrekker hadde vært best.

Hadde du hatt 1 breton ville jeg på samme vis anbefalt Kickbike.

Med 2 hunder er det trolig litt hipp som happ, men er du over 175 ville jeg uansett valgt Pawtrekker.

Til slutt; Kickbike er utsolgt frem til månedskiftet April/Mai, Pawtrekker finnes på lager.

-----------------

Jeg spurte hva de ville anbefale av Kickbike og Pawtrekker når jeg har to hunder.

Lola Pagola: PM er notert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette ble vanskelig! Jeg er iallefall bare 163 høy eller noe, så da blir den delen hips om happ. Men jeg tenker at det kanskje er greiest med kickbiken, så er man ikke avhengig av å bli trukket hele tiden, den er grei å bare trille eller sparke for egen maskin, men pawrekker er kanskje ikke så uhåndterlig den heller... hmmm!

Edit; er bare et par kilo forskjell ja.

Heller kanskje mest mot pawtrekkeren, den er jo spesialdesignet for hunder og hvis jeg skal ha noe slikt kan jeg likegodt ta den versjonen. Men blir jo fortsatt litt mye penger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender nok opp med pawtrekkeren - siden det er høyere bakkeklaring på den og den er spesialdesignet for hunder. På sykkel så bremser jeg 90% av tiden, så tenker at kickbiken faller gjennom da. Har man trekkvillig hund (som jeg har når hun skjønner poenget) så virker pawtrekkeren "bedre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender nok opp med pawtrekkeren - siden det er høyere bakkeklaring på den og den er spesialdesignet for hunder. På sykkel så bremser jeg 90% av tiden, så tenker at kickbiken faller gjennom da. Har man trekkvillig hund (som jeg har når hun skjønner poenget) så virker pawtrekkeren "bedre".

Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...