Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil på ferie!


Aussieglis

Recommended Posts

Jeg og samboeren har brukt den siste timen på å sikle etter pakkereiser på finn.no til land som Tyrkia, Spania, Egypt o.l. OH MY LOORD sier jeg bare, for jeg har aldri vært lengre enn til sverige. :) Så nå er vi så å si fast bestemt på at vi må ta oss en 7-14dagers ferie til et varmere strøk om ikke så alt for mange måneder. Vi har ikke lyst til å bruke så aalt for mye på hotell og reise, men vi vil bo såppass at vi har det fint og greit rundt oss. Og hotellet burde ha resturant, basseng og sånne livsnødvendige ting som bar :) Det burde også ligge greit til i en slags by hvor det er muligheter for både shopping og turer på stranda og slike ting.

Noen som har erfaringer å dele? Kanskje noen av dere har vært en plass som dere vil anbefale?

En annen ting er at vi begge syns det kan være deilig å slippe unna de mest folksomme og største hotellene og slikt. Tips om når det er best å dra tas også imot! Når er det færrest turister i de sørlige strøk for eksempel?

Hilsen en reisesyk Anniken. :barfy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til paris (langhelg) i begynnelsen av april Blææææh! ^^

Alenya i tyrkia er veldig fint sted visstnok,vennlige tyrkere som har lært seg noe norsk!

Prøv å titt på tilbud i Alenya

Begynnelsen av april(etter fellespåskeferien over hele landet) så kan det være en idè å dra :barfy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Hellas når det gjelder strand/sightseeing-ferie. Sjekk de greske øyer, der er det noe for enhver smak. Ellers elsker jeg Amsterdam dersom du vil på en storbyhelg. Lei bil eller ta drosje ut til kysten, og lat deg på deilige strandklubber. Amsterdam er en fantastisk flott by! Neste år ønsker jeg meg en helgetur til Wien, der har jeg heller ikke vært, men har veeldig lyst til å oppleve Vienna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på det sterkeste anbefale en liten by som heter Afytos, Hellas. Nå er det noen år siden jeg var der men det var utrolig deilig! Jeg tilbragte forøvrig 2 mnd. i denne byen og 2 mnd. i en annen en pefkohori (litt lenger nede på halvøyen) hvorav sistnevnte absolutt IKKE er å anbefale med mindre man har en forkjærlighet for overveldende turisme i form av engelskmenn og tyskere :barfy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale hellas.. der har de turist steder, men også litt uberørte steder, altså noe for en hver smak.. Jeg for min del liker best turist steder :barfy: Anbefaler agios nicolaos, nydelig havneby.. Leier man taxi kan man kjappt komme til litt mer private strender uten så masse turister..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bedste er at holde ferie uden for skoleferier, da der altid er overturistet i de perioder.

Øen Lefkas i Hellas er et dejligt sted hvor der lidt turister, men bestemt ikke for mange, ellers kan jeg anbefale nogle af de små strandbyer i Tyrkiet, disse steder kan man komme til for nogle få tusinde. Egypten skulle også kunne gøres for rimelige penge.

Hvis i ikke har noget imod at betale lidt mere for flybiletten, så kan jeg anbefale Thailand, Mexico og indien.

i marts, starten af juni og slutningen af oktober starten af november kan man som regel få meget billige flybilletter da det er offseason men godt vejr, i marts kan der dog blive op til 40 graders varme i Thailand og slutningen af oktober sutter regntiden, så der er ca 25 grader. Hoteller der kan findes fra 30 kr og op til 1000kr, de til ca 100 kr har som regel pool og bar.

Edit: Nederland kan være dejligt om sommeren og har et par dejlige strande, var der selv for 1½ år siden, havde en dag med 30 grader på stranden, både os og hundene smeltede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
ÅÅ, jeg vil også til et varmt land. Vil til Dubai jeg da. Yndlingslandet mitt :barfy:

Nå er ikke Dubai ett land, men en by i De Forente Arabiske Emirater som er ett land :lærer: Det er fint der, men hvis du er en festløve som liker å gå lettkledd er ikke det stedet å reise til.

Jeg har feriert på den greske øya Lesvos(Lesbos) der er det nydelig, lite turisme og veldig flott natur. Ellers så anbefaler jeg Madeira på det varmeste, det er fantastisk flott ferie sted. Jeg var der i Januar, det var som en god norsk sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand er et helt fantastisk nydelig sted, og jeg anbefaler det som reisemål for alle! Helt utrolig :barfy:

Av stedene jeg har vært (har reist en hel del faktisk) må jeg si at jeg synes Thailand er den store vinneren. Ellers digger jeg både Tyrkia og ikke minst USA (for dem som har råd til å dra dit..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Skottland, og spesielt Edinburgh. Beste byen og landet jeg har vært i! Med alle fasiliteter og mere til :barfy:

Ooh ja skottland er flott! Likte meg veldig godt i Edinburgh, masse fint og se og et ganske så bredt utvalg i utesteder :) Og haggis med whiskeysaus anbefales virkelig til de som drar dit, det var overraskende godt ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Australians all let us rejoice,

For we are young and free;

"

Australia:D Men det blir vel kanskje litt langt og litt for dyrt? Og om du først skal til asutralia burde du vere der i minst 3uker;) Men Australia er et land alle burde oppleve;)

Go tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan faktisk anbefale Lanzarote på det sterkeste der egentlig, det er ikke så dyrt der som mange andre steder i Spania. Har vært der 3 ganger og blir aldri mettet på det stedet. Strendene er helt utrolige... lange lange endeløse strender med ørkensand.. Nydelig mat, masse restauranter overalt. Har vært mye i spania, men er kun Lanzarote som jeg virkelig har likt. Har bodd på 2 hoteller der, og det som falt mest i smak var et hotel som het Zinco plaza, det ligger i puerto del carmen. Eller så er det et litt billigere hotell som heter Vista Mar som også er et veldig koselig hotell!

Turene er ikke så dyre der om vinteren, så er noe man kan ha råd til hvertfall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igrunnen bare et land å anbefale.

Italia, jeg har vært der 17 ganger, og blir ALDRI lei..

Det finnes mangen fiine plasser, og det er nokså billig med hotell osv..

Vi reiser til La spezia som ligger 40 min med bil fra Pisa, som er verdt å få med seg!

Om du er interesert i mer informasjon, er det bare å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært på normal ferie da, men har besøkt en del land. For varme og ro har frankrike og italia vært de beste. Billige turer for du til øst-europa og der synes iallefall jeg det er mye fine byer, men man får jo også se en litt annen verden da.

Zanzibar på østkysten av tanzania er fantastisk, men blir litt vel dyrt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er litt sær.. Så jeg vil anbefale Russland (maaange flotte steder), Slovenia (Lublijana, innland), Kroatsia (Split + øyhopping!) og Polen, da spesielt Krakow. Nå er ikke jeg noe fan av bading og soling på stranden, jeg liker å oppleve ting, men i Russland finnes det mange flotte plasser i sør hvor en kan bade i havet, men det krever derimot en del forarbeid om en skal til Russland. I Split er det også fint å bade, men hvis en ikke er glad i varme vil jeg utelukke juli.. Jeg pådro meg 3grads forbrenning etter noen timer i sola der, og ja, jeg hadde faktisk smurt meg inn regelmessig med sunblock ;)

Sambo derimot anbefaler Italia (jeg anbefaler ikke Venezia, spesielt ikke i felleferien), så vår neste ferietur går til Roma, det har han bestemt. Han har reist en del der og trives godt. Jeg fikk viljen min sist så da var vi i Russland ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra Egypt i går etter en utrolig vellykket nyttårsferie. ANBEFALES! Jeg har ridd på kamel, vært på dagstur til Kairo og sett pyramidene, kjørt firehjuling i ørkenen... OG jeg har blitt brun! Jeg kommer definitivt til å reise tilbake neste vinter!

Huff, på lørdag snorkla jeg i det 23 grader varme rødehavet, og i dag sitter jeg og ser ut på snøen.. brrr!

Lenge leve Sharm El Sheikh! (prisen er også overkommelig!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Split er det også fint å bade, men hvis en ikke er glad i varme vil jeg utelukke juli.. Jeg pådro meg 3grads forbrenning etter noen timer i sola der, og ja, jeg hadde faktisk smurt meg inn regelmessig med sunblock :P

Ikke skrem meg! :P Jeg skal til Promajna (like utenfor Split) i midten av Juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært på normal ferie da, men har besøkt en del land. For varme og ro har frankrike og italia vært de beste. Billige turer for du til øst-europa og der synes iallefall jeg det er mye fine byer, men man får jo også se en litt annen verden da.

Zanzibar på østkysten av tanzania er fantastisk, men blir litt vel dyrt kanskje?

Vil ikke anbefale tanzania til noen som ikke har reist så mye før. Mye pes med vaksiner og malariatabletter og div andre sykdommer. Hadde jeg dratt så langt ville jeg også sørget for å få med meg noe safari ol.

Tror kanskje Hellas er et greit "nybegynner" sted. Koslige folk, trygt, lite kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere først skal være "så" lenge borte, så vil jeg anbefale to uker. En uke er for lite; man rekker knapt å komme i orden før man må dra. Etter to uker begynner man å bli litt lei av syden (hvis det er dit dere skal), uansett om dere har gjort typiske syden-ting (bade, sløve, drikke) eller ikke (turer, sight-seeing osv).

Selv skal vi faktisk til Taiwan (antageligvis i mars), og være der i overkant av to uker. Gleder meg som et lite fjols! :)

Kroatia og slike land virker også interessante, og det er også flotte badestrender å finne der hvis man liker sånt. Kunne godt tenkt meg en tur til Praha, syns det ser så pent ut der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
    • Jeg har latt oppdretter bestemme valp til meg. Også da det sto mellom 2 av forskjellig farge, og jeg helst ville ha en av dem. Men jeg tenker at det er greit å si ifra til oppdretter at man ønsker seg en spesiell farge.  En venninne kjøper nå en valp. Hun bestilte den mørkeste valpen, for den syns hun var penest. Oppdretter sa at det ikke var valpen som passet best min venninne. Men hun fikk kjøpe den likevel. Regner med at det går greit uansett  👍
    • Stakkars lille Izuba ❤️ og deg  Jeg har av og til sett huggorm når vi har vært på tur. Og da har gjerne bikkja allerede passert den på stien 😱 Det har gjerne gått bra fordi hunden ikke har tråkket på den, eller prøvd å snuse/sjekke hva den er. Liker ikke hoggorm når jeg er på tur med hunden 😧
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...