Gå til innhold
Hundesonen.no

alt jeg ønsker meg er en liten hund


leneenel

Recommended Posts

Jeg traff på en liten pomme da jeg begynte i ny jobb og ble forelsket på flekken! Har aldri hatt lyst på en liten "veskehund" , men nå er både samboeren min og jeg superklar for å åpne vårt hjem for en liten en :brr: kan noen hjelpe meg hvor jeg kan få tak i en? Jeg er egentlig ikke ute etter en ren rase hund, da jeg ikke kommer til å delta i konkurranser. Alt jeg vil ha er et lite nøste til å gå tur med, leke med og lære enkel dressur og ikke minst gi all min omsorg til :lol: noen goe råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du er ute etter en blanding, så kan du kanskje ringe til et omplasseringshjem?

Eller så vil jeg anbefalle å IKKE betale flere tusen for en blanding! Da er det bedre å kjøpe en renraset med stamtavle :brr:

på feks www.canis.no under hunderaser ligger det linker til Pom. oppdrettere når du trykker på rasen. En Pom koster 15-20.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du er ute etter en blanding, så kan du kanskje ringe til et omplasseringshjem?

Eller så vil jeg anbefalle å IKKE betale flere tusen for en blanding! Da er det bedre å kjøpe en renraset med stamtavle :brr:

på feks www.canis.no under hunderaser ligger det linker til Pom. oppdrettere når du trykker på rasen. En Pom koster 15-20.000

ingen dum ide! i morgen skal jeg sjekke omplasseringen :lol: tusen takk for tipset :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis du ønsker å komme i kontakt med oppdrettere, kontakt raseklubben.

Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at slike små hunder er på moten akkurat nå (selv om det ser ut som det verste hysteriet har gått over) og det finnes mange useriøse aktører på markedet. Bruk god tid, les om rasen, snakk med andre som har pomme. Dra på utstillinger og oppsøk oppdrettere og eiere. Kjøp av en seriøs oppdretter.

Husk at du skal leve sammen med hunden i 10 - 15 år. Undersøk helsestatusen til foreldre og linjer, samt gemytt. Ha is i magen og ikke kjøp det første og beste.

Ikke kjøp miniatyrblandinger. Denne avlen er useriøs fordi foreldredyr ofte ikke er testet for sykdommer. Jeg vil oppfordre deg til ikke å støtte slik useriøs avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvis du ønsker å komme i kontakt med oppdrettere, kontakt raseklubben.

Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at slike små hunder er på moten akkurat nå (selv om det ser ut som det verste hysteriet har gått over) og det finnes mange useriøse aktører på markedet. Bruk god tid, les om rasen, snakk med andre som har pomme. Dra på utstillinger og oppsøk oppdrettere og eiere. Kjøp av en seriøs oppdretter.

Husk at du skal leve sammen med hunden i 10 - 15 år. Undersøk helsestatusen til foreldre og linjer, samt gemytt. Ha is i magen og ikke kjøp det første og beste.

Ikke kjøp miniatyrblandinger. Denne avlen er useriøs fordi foreldredyr ofte ikke er testet for sykdommer. Jeg vil oppfordre deg til ikke å støtte slik useriøs avl.

Ikke bare la være å støtte. Men unngå å få en egen hund som kanskje dør ung, får alvorlige sykdommer eller annet som er lite hyggelig og forferdelig kostbart.

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...