Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispa holder seg på lange turer og tisser inne innen 10 min etter turen..


LilleBlå

Recommended Posts

Trenger litt hjelp fra erfarne hundefolk- har akkurat overtatt en 7mnd gammel sheltie- tispe og de siste dagene har hun begynt holde seg selv på lange turer for så å tisse inne maks 10 minutter etter at vi er inne igjen. Hun gjemmer seg ikke unna, tisser bare midt på gulvet på ulike steder. Hun var husrein hos forrige eier. Jeg ser hun er usikker og engstelig etter å måtte bytte hjem, men lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å forhindre at denne innetissingen blir innlært som en veeldig dårlig vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk...

Hunder går bare på do der de føler seg trygge. Ta med litt papir/avis med litt av tisset hennes på ut, og lær henne gradvis hvor hun skal tisse. Pass på at hun alltid føler seg trygg, om ikke vil hun ikke tisse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, viss du tar ut hunden på samme plass hver dag. Helst en plass hvor der er flere hunder som pleier å gå på do.

Viss hunden tisser inne har du kjeftet på den da? Ofte kan hunden bli redd for å tisse i nærheten av deg og tisser når den er slippet i fra kobbelet.

Lykke til iallefall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor der andre hunder har gått på do? Alle valper jeg har vært borti har syntes tisseflekker fra fremmede hunder har vært spennende men også litt småskummelt. Hunder er renslige, og jeg tror ikke valper driver og tisser der andre voksne hunder har tisset før.

Jeg ville ordnet en plass ikke så langt hjemmefra som dere kan passere hver gang dere skal på tur. Så kan du gjøre det til en vane å stoppe der til hun forhåpentligvis gjør ifra seg. Du kan også være "slu" og lure i henne masse væske (vann) så du VET hun er tissetrengt når du tar henne ut. Ha noe godt klart i lomma som du gir henne etter hun har tisset. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...