Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Letohallen 29 des 2007

Toya

Recommended Posts

Gratulerer så mye til calina, som gjorde det bra i dag med go gutten sin

KBHV 07 Tamlands Valentino Garavani (Diezel) som

ble NORSK DOBERMANN VINNER JUNIOR 2007 OG

NORSK DOBERMANN VINNER 2007, BIM & STOR CERT!! :icon_fun: :icon_fun:

Søster hilser så mye til broremann, med en go gratulasjons snute! :);)

Tusen takk for det ! :icon_fun: Vi er godt fornøyde med helgen ja ! To nye titler på lørdagen var kjempekjekt,og der var storcertet i havn !

Igår ble vi og beste junior hanne, men dommer Harry tast mente at ingen av hannene var verdig et HP eller CK.... :rolleyes: .

Nå skal vi slappe av helt til neste helg igjen,da det er Svensk Vinner...... :P

jeg så etpar soniser,men hadde det meste av tiden et stk hoppende dobermann ved min side,så vågde ikke gå bort til noen. basenjii`en så jeg i gruppen lørdagen - for et nydelig dyr,og beveget seg superfint!

Jeg så og wheatenmali blir BIR,grattis med det.

:icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Grattis til alle som har gjort det bra, spesielt til Therese med cert og BIM på Cæsar ;)

Med oss så gikk det sånn passe dårlig :P

Ble ei gulsløyfe på Albin, han hadde helt feile proposjoner! Tolket det som at han har alt for korte bein i forhold til bredda. Han ser jo ut som en liten moskus! Men dommeren sa han hadde mange bra kvaliteter.

Kritikken:

Altfor understilt/lavbent. Vackert hode, men noget overdriv djup i stoppet. Kort, men mycket vel ansatt hals. Bra rygglinje. Fin benstamme. Mycket fint konstruert i front. For kort i låret og steil i hase. Særdeles skjønne bevegelser fra siden. Alt for stora hvite markeringer i brøstet for at vara prima. Bra pelskvalitet. Fin hale. Proposjoner forstyrrer typen.

BIR sheltie lørdag, BIG gr. 1 Ch Edglonian The Real McCoy, også BIM søndag.

2007-12-29137copy.jpg

Han der stilte jeg en sheltie for på søndagen, som ble 2bhk med cert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som har gjort det bra, spesielt til Therese med cert og BIM på Cæsar ;)

Med oss så gikk det sånn passe dårlig :P

Ble ei gulsløyfe på Albin, han hadde helt feile proposjoner! Tolket det som at han har alt for korte bein i forhold til bredda. Han ser jo ut som en liten moskus! Men dommeren sa han hadde mange bra kvaliteter.

Kritikken:

Altfor understilt/lavbent. Vackert hode, men noget overdriv djup i stoppet. Kort, men mycket vel ansatt hals. Bra rygglinje. Fin benstamme. Mycket fint konstruert i front. For kort i låret og steil i hase. Særdeles skjønne bevegelser fra siden. Alt for stora hvite markeringer i brøstet for at vara prima. Bra pelskvalitet. Fin hale. Proposjoner forstyrrer typen.

Han der stilte jeg en sheltie for på søndagen, som ble 2bhk med cert :)

Så det :P Han eier faren til min Saeta, så han vet jeg godt hvem er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ;) Han eier faren til min Saeta, så han vet jeg godt hvem er.

Hvem vet vel ikke hvem han er? :rolleyes:

Takk for bilder, Caroline!

Ikke de mest fotogene av meg, men :)

Har noen bilder av Mille lille og Echo fra Leto på hjemmesiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nova gikk ut med blått, pga. hun var litt hjulbent...Kritikken var helt grei, kunne selvfølgelig hjert bedre men.

Er den første blå sløyfa hun har fått, så tar det ikke så tungt :closedeyes:

Daisy ble nr. 2 i 6-9 mnd tispe.

Fikk utrolig god kritikk. Men selvfølgelig fikk hun kverke når vi skulle løpe rundt, så vi fikk ikke løpt sammen de andre cavalierene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle med flotte resultater.

Må "skryte" litt jeg også da.

Etter en sånn passe lørdag (Harry (bad)Tast her også) ble søndagen en skikkelig opptur.

Hans Lethinen kastet ut alle hannene uten CK, ergo ingen cert eller plassering hos dem. Og han startet friskt med tispene, det haglet med flate rød, blå og til og med gult. Var ikke mye høy i hatten da mitt "barnebarn" entret ringen og stor var både overraskelsen og gleden da hun, som den eneste før champion-klassen, kom ut igjen med rødt OG CK!! Da var både certet og Nuch i boks. Og jammen smatt hun forbi flere championer og endte som 2 beste tispe.

Fy flate for en avslutning på utstillingsåret. Oppdrettets første champion ^_^

Og bare for å gjøre dagen komplett: BIR saluki endte opp som BIS :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en sånn passe lørdag (Harry (bad)Tast her også) ble søndagen en skikkelig opptur.

Hans Lethinen kastet ut alle hannene uten CK, ergo ingen cert eller plassering hos dem. Og han startet friskt med tispene, det haglet med flate rød, blå og til og med gult. Var ikke mye høy i hatten da mitt "barnebarn" entret ringen og stor var både overraskelsen og gleden da hun, som den eneste før champion-klassen, kom ut igjen med rødt OG CK! Da var både certet og Nuch i boks. Og jammen smatt hun forbi flere championer og endte som 2 beste tispe.

Gratulerer så mye! Lov å spørre hva salukiene het? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Lethinen kastet ut alle hannene uten CK, ergo ingen cert eller plassering hos dem. Og han startet friskt med tispene, det haglet med flate rød, blå og til og med gult. Var ikke mye høy i hatten da mitt "barnebarn" entret ringen og stor var både overraskelsen og gleden da hun, som den eneste før champion-klassen, kom ut igjen med rødt OG CK! Da var både certet og Nuch i boks. Og jammen smatt hun forbi flere championer og endte som 2 beste tispe.

Gratulerer igjen!

Salukien som ble BIR og BIS var Qirmizi Famene, og 2 btk er Nuch Noor Inca Alfa Romeo Giulietta :P

BIR borzoi ble Satchmo begge dager, på lørdag fikk Betty BIM og cert, Hope 2btk, og Beauty(Mammaen til shakk) ble 3 btk. Søndag ble Beauty BIM, Hope 2 btk, og Betty 3 BTK med Cert.... Ingen andre hannborzoier fikk CK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

T.v. BIM valp lørdag Orreknuppens Urda og t.h. kullbroren som ble BIR og BIG2 Orreknuppens Unbreakable Spirit

PC300108copy.jpg

Så ble det omvendt på søndag, BIR Orreknuppens Urda og BIM Orreknuppens Unbreakable Spirit

PC300114copy2.jpg

Oi, for noen nydlige voffser :brr:

Kjempe mange gode resultater fra utstillingen. Alt for mange å gratulere, så jeg sier bare gratulerer til alle sammen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...