Gå til innhold
Hundesonen.no

SkryteSkryteTråd :D

LiLi

Recommended Posts

hihi :P

LiLi ble BIR begge dager i helga, og BIG3 på lørdag!!! Weeeee :P:):P

Her er kritikkene!

Lørdag: Very feminine. Lovely head and expression. Nice ears. Good body. Nice tail carriage. Well presented. Carries herself nice on the move. Very shiny.

Søndag: Smaller typed bitch. White and black-sable. Marked with blaze. Very good earset, papillon. Good head, stop and f.face. Correct scissors-bite. Very good front and hindlegs, with good angles. Correct formed body. Very good movement and good feathered tailset.

Er ikke det bra, så vet ikke jeg :P

PS: Bare å legge ut resultater her dere som stilte i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra!! :P  

Første gang dere har stilt henne ? Hu er vel ikke så gammel,om jeg ikke husker feil...?

Neida, langt ifra :P Hun er stilt 4 ganger før, hvorav 3 BIR :P Den ene var hovedutstillingen til miniatyrhundklubben, med hele 8 valper! (Skryte litt til) :) Hun er forresten 6 måneder og to uker, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=D> =D> Fantastisk bra!!! :P:P LiLi er jo en Kommende multi champ jo!! :)

(tror bare jeg må bestille valp hos deg allerede, for ventelistene kommer til å bli lange hos deg har jeg en følelse av :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJEMPE grattis!!! Det er bare å stå på videre :P Blir spennende når hun blir litt eldre :wink:

var selv på utstillinge i dag :P Stilte ut 3 chinese crested. hun i åpenklassetispe ble 2vk med CK og til slutt 2beste tispe. championtispen ble 2beste champion med CK og 5 BTK tror jeg #-o Juniorklassehannen (bare 10 1/2 mnd) fikk certet (hans 3. :):P ) ble beste hanne OG BIR. og ikke nok med det, men han gikk og ble 3.best i gruppen også!!! Har vært en fantastisk dag... selv om jeg ikke stilte ut noen av mine egene :P

Grattis igjen til Lili :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte på valpeshow på lørdag med min aussie jente..

Vi ble 2BTK av 7 tisper.. er fornøyd jeg siden det var første gangen hennes i ringen, men hun tullet litt de siste gangene før dommern skulle kåre 1BTK, hadde ikke fått vært med på noen ring treninger heller så var litt nervøs... men det gikk jo bra til å være første gang..

Kritikken: Femi,tispe av utm. type og størr. herlig utrykk. korrbitt. utm front. god skuldervinkel. meget god over og underlinje. Meget god benstamme. beveger seg utm. driv og action. Stab i fronten, men noe trang bak. vakker pels og farge. Herlig temp. velvist.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte på valpeshow på lørdag med min aussie jente..

Vi ble 2BTK av 7 tisper.. er fornøyd jeg siden det var første gangen hennes i ringen, men hun tullet litt de siste gangene før dommern skulle kåre 1BTK, hadde ikke fått vært med på noen ring treninger heller så var litt nervøs... men det gikk jo bra til å være første gang..

Kritikken: Femi,tispe av utm. type og størr. herlig utrykk. korrbitt. utm front. god skuldervinkel. meget god over og underlinje. Meget god benstamme. beveger seg utm. driv og action. Stab i fronten, men noe trang bak. vakker pels og farge. Herlig temp. velvist.

:P

Gratulerer! :) Fin kritikk hunden din fikk synes jeg! Prøv å gå på ringtrening så får både du og hunden mer erfaring og da går det sikkert enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :P  

LiLi ble BIR begge dager i helga, og BIG3 på lørdag!!! Weeeee :P:):P

Her er kritikkene!

Lørdag: Very feminine. Lovely head and expression. Nice ears. Good body. Nice tail carriage. Well presented. Carries herself nice on the move. Very shiny.

Søndag: Smaller typed bitch. White and black-sable. Marked with blaze. Very good earset, papillon. Good head, stop and f.face. Correct scissors-bite. Very good front and hindlegs, with good angles. Correct formed body. Very good movement and good feathered tailset.

Er ikke det bra, så vet ikke jeg :P

PS: Bare å legge ut resultater her dere som stilte i helga!

Gratulerer! Det er kjempebra! Meget god kritikk. Har du noen utstillingsbilder av henne som du kan legge ut så vi får se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. =D>

Jeg stilte også begge dager.

Zico fik rødt og ble 2 beste gutt i klassen på lørdag og på søndag fikk han rødt og ble 3 beste gutt i klassen.

Oscar ble 2 beste gutt begge dager. Dommeren på Lørdag sa han elsket han og gledet seg til å se han igjenn neste år når han har fått uviklet seg og kan stille på ordentlig. :)

Jeg får forresten et problem neste år da.. :roll:

Da stiller gutta mine i samme klasse... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer.  =D>  

Jeg stilte også begge dager.

Zico fik rødt og ble 2 beste gutt i klassen på lørdag og på søndag fikk han rødt og ble 3 beste gutt i klassen.

Oscar ble 2 beste gutt begge dager. Dommeren på Lørdag sa han elsket han og gledet seg til å se han igjenn neste år når han har fått uviklet seg og kan stille på ordentlig.  :)  

Jeg får forresten et problem neste år da..  :roll:  

Da stiller gutta mine i samme klasse...  :P

Det problemet har jeg og hatt! Og det vart et problem for vår sin del for Hero som gikk fremst gikk nesten baklengs for å få se Ricco...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, heldigvis er det ikke så lang stund jeg får det problemet da. :)

MEn håper likevel jeg finner en handler.  :P

Den forsto jeg ikke helt... Når begge hundene er over 2 år så går de jo i samme ring hele tiden...? :oops:

Vi opplevde det bare en gang (heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...