Gå til innhold
Hundesonen.no

SkryteSkryteTråd :D

LiLi

Recommended Posts

hihi :P

LiLi ble BIR begge dager i helga, og BIG3 på lørdag!!! Weeeee :P:):P

Her er kritikkene!

Lørdag: Very feminine. Lovely head and expression. Nice ears. Good body. Nice tail carriage. Well presented. Carries herself nice on the move. Very shiny.

Søndag: Smaller typed bitch. White and black-sable. Marked with blaze. Very good earset, papillon. Good head, stop and f.face. Correct scissors-bite. Very good front and hindlegs, with good angles. Correct formed body. Very good movement and good feathered tailset.

Er ikke det bra, så vet ikke jeg :P

PS: Bare å legge ut resultater her dere som stilte i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra!! :P  

Første gang dere har stilt henne ? Hu er vel ikke så gammel,om jeg ikke husker feil...?

Neida, langt ifra :P Hun er stilt 4 ganger før, hvorav 3 BIR :P Den ene var hovedutstillingen til miniatyrhundklubben, med hele 8 valper! (Skryte litt til) :) Hun er forresten 6 måneder og to uker, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=D> =D> Fantastisk bra!!! :P:P LiLi er jo en Kommende multi champ jo!! :)

(tror bare jeg må bestille valp hos deg allerede, for ventelistene kommer til å bli lange hos deg har jeg en følelse av :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJEMPE grattis!!! Det er bare å stå på videre :P Blir spennende når hun blir litt eldre :wink:

var selv på utstillinge i dag :P Stilte ut 3 chinese crested. hun i åpenklassetispe ble 2vk med CK og til slutt 2beste tispe. championtispen ble 2beste champion med CK og 5 BTK tror jeg #-o Juniorklassehannen (bare 10 1/2 mnd) fikk certet (hans 3. :):P ) ble beste hanne OG BIR. og ikke nok med det, men han gikk og ble 3.best i gruppen også!!! Har vært en fantastisk dag... selv om jeg ikke stilte ut noen av mine egene :P

Grattis igjen til Lili :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte på valpeshow på lørdag med min aussie jente..

Vi ble 2BTK av 7 tisper.. er fornøyd jeg siden det var første gangen hennes i ringen, men hun tullet litt de siste gangene før dommern skulle kåre 1BTK, hadde ikke fått vært med på noen ring treninger heller så var litt nervøs... men det gikk jo bra til å være første gang..

Kritikken: Femi,tispe av utm. type og størr. herlig utrykk. korrbitt. utm front. god skuldervinkel. meget god over og underlinje. Meget god benstamme. beveger seg utm. driv og action. Stab i fronten, men noe trang bak. vakker pels og farge. Herlig temp. velvist.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte på valpeshow på lørdag med min aussie jente..

Vi ble 2BTK av 7 tisper.. er fornøyd jeg siden det var første gangen hennes i ringen, men hun tullet litt de siste gangene før dommern skulle kåre 1BTK, hadde ikke fått vært med på noen ring treninger heller så var litt nervøs... men det gikk jo bra til å være første gang..

Kritikken: Femi,tispe av utm. type og størr. herlig utrykk. korrbitt. utm front. god skuldervinkel. meget god over og underlinje. Meget god benstamme. beveger seg utm. driv og action. Stab i fronten, men noe trang bak. vakker pels og farge. Herlig temp. velvist.

:P

Gratulerer! :) Fin kritikk hunden din fikk synes jeg! Prøv å gå på ringtrening så får både du og hunden mer erfaring og da går det sikkert enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :P  

LiLi ble BIR begge dager i helga, og BIG3 på lørdag!!! Weeeee :P:):P

Her er kritikkene!

Lørdag: Very feminine. Lovely head and expression. Nice ears. Good body. Nice tail carriage. Well presented. Carries herself nice on the move. Very shiny.

Søndag: Smaller typed bitch. White and black-sable. Marked with blaze. Very good earset, papillon. Good head, stop and f.face. Correct scissors-bite. Very good front and hindlegs, with good angles. Correct formed body. Very good movement and good feathered tailset.

Er ikke det bra, så vet ikke jeg :P

PS: Bare å legge ut resultater her dere som stilte i helga!

Gratulerer! Det er kjempebra! Meget god kritikk. Har du noen utstillingsbilder av henne som du kan legge ut så vi får se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. =D>

Jeg stilte også begge dager.

Zico fik rødt og ble 2 beste gutt i klassen på lørdag og på søndag fikk han rødt og ble 3 beste gutt i klassen.

Oscar ble 2 beste gutt begge dager. Dommeren på Lørdag sa han elsket han og gledet seg til å se han igjenn neste år når han har fått uviklet seg og kan stille på ordentlig. :)

Jeg får forresten et problem neste år da.. :roll:

Da stiller gutta mine i samme klasse... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer.  =D>  

Jeg stilte også begge dager.

Zico fik rødt og ble 2 beste gutt i klassen på lørdag og på søndag fikk han rødt og ble 3 beste gutt i klassen.

Oscar ble 2 beste gutt begge dager. Dommeren på Lørdag sa han elsket han og gledet seg til å se han igjenn neste år når han har fått uviklet seg og kan stille på ordentlig.  :)  

Jeg får forresten et problem neste år da..  :roll:  

Da stiller gutta mine i samme klasse...  :P

Det problemet har jeg og hatt! Og det vart et problem for vår sin del for Hero som gikk fremst gikk nesten baklengs for å få se Ricco...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, heldigvis er det ikke så lang stund jeg får det problemet da. :)

MEn håper likevel jeg finner en handler.  :P

Den forsto jeg ikke helt... Når begge hundene er over 2 år så går de jo i samme ring hele tiden...? :oops:

Vi opplevde det bare en gang (heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...