Gå til innhold
Hundesonen.no

Hoppe opp og 'bite' i armen?


MariaN

Recommended Posts

Leste på nettet, ei dame som hadde lært valpen sin å hoppe opp og 'bite' i armen.

Er det et positivt eller negativt triks??

Nå tenker jeg på en familiehund, ikke en tjenestehund.

Jeg skrev at JEG hadde sluttet med det, mens leken er god.

En søt liten valp som hopper opp og napper i armen kan være et morsomt triks der og da, men nå hunden er utvokst og to år gammel er det ikke så morsomt lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på nettet, ei dame som hadde lært valpen sin å hoppe opp og 'bite' i armen.

Er det et positivt eller negativt triks??

Nå tenker jeg på en familiehund, ikke en tjenestehund.

Jeg skrev at JEG hadde sluttet med det, mens leken er god.

En søt liten valp som hopper opp og napper i armen kan være et morsomt triks der og da, men nå hunden er utvokst og to år gammel er det ikke så morsomt lenger...

Har du komando på det så ser jeg ingen fare med det. Loke var ute av kontroll på det punktet når han kom, han ødela tre av jakkene mine de første ukene. Jeg fikk han overhodet ikke til å slippe eller å slutte når han først var giret opp. Nå bruker jeg det faktisk som en ekstra gjev belønning under feks LP treningen. Jeg gir han signaler om at slik lek er ok, dasker litt til han og "murrer" litt, han hopper og biter (ikke hardt lengre :)) og røsker litt før jeg sier "kutt" eller " det holder" og han slutter tvert. Det har blitt en morsom belønningslek som vi har det moro med sammen. Det eneste kjipe med det er når andre folk (les: mannfolk) absolutt må prøve det samme, det ser jo så kult ut må vite, de klarer nemlig ikke å kontrollere han. Så andre får ikke leke slik med han uten at jeg står ved siden av og kan bryte inn når nok er nok :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...